Ga naar inhoud

groentje neemt tuin van 'een echte tuinder' over...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ha allen,

na twee en en half jaar op de wachtlijst ben ik nu de gebruiker van een mooi lapje grond 'op het zuiden', op een ecologisch tuinencomplex in Utrecht. Het huisje dat ik er bij heb overgenomen staat op instorten, maar wat ben ik blij! Eindelijk echte grond, na jaren balkontuinieren.

Vogels, vlinders en hommels vliegen af en aan. Omdat de vorige gebruiker veel bloemen in de tuin had, wacht ik eerst een jaar af wat er omhoog komt. Er omheen ga ik moestuinieren. Ik ga dit jaar niet voor de productie, maar om het te leren. En daar gaat dit mooie forum mij zeker bij helpen!

Geplaatst: (aangepast)

Welkom, veel moestuinplezier met de moestuin. Instelling is goed, wij gaan ook niet voor de opbrengst. Maar plezier en ervaring op doen, steeds meer leren hoe het anders en beter kan. De opbrengst komt dan met zegen van boven.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Welkom ! En een hele verstandige inzet voor een 1e jaar op een moestuin. Kijk eerst maar eens wat er allemaal opkomt. Voorzichtig wat dingetjes proberen ..... leuk leuk.

Geplaatst:

het koolwitje en de rupsen, ja- daar was ik al wat van tegengekomen. met hulp van facebookvrienden dat grijze rupsje gedetermineerd als inderdaad: koolwitje. en de eerste gaten in de bladeren. enfin- leven en laten leven.

Geplaatst:

Welkom en veel succes!

Kruiden zijn over het algemeen makkelijk te kweken, misschien dat dat een eerste stap is. Wortels kun je eventueel ook makkelijk toevoegen. Hebben 'weinig' onderhoud nodig, maar is wel leuk en lekker.

Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...