Gemma Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 OSU blue tomaat kwam van mij! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Indy Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 De netjes en doppen ,die ik mee had voor Appelvrouw ,zijn ook weer mee naar huis gegaan. Hoedomkunjezijn Ze zaten naast de bak in de tas,straal vergeten SORRY!!!!!!!!!! Quote
geedee Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Vraagje aan Geedee : welke tomaat is dit ? Had ik daar om gevraagd ( was het die zwarte ? ) of was het er zo maar 1 ?Ik snap het labeltje niet. stupid me.[/img] Het is een zwarte.Ik heb het zaad uit een der blijde dozen. Op het labeltje staat de tekst die op het zakje stond Je hebt mij daar idd om gevraagd in een PB toen je zag dat ik voor Willy zwarte tomaat zou zaaien Op inet vond ik er engelse info over : De Barao black is always huge indeterminate tree-type mid-late variety. It shows very good tolerance to early and late blights as all De baraos and has a perfect shadow tolerance. It has rather thick-skinned fruits, but its taste not bland at all. I use them for canning mostly.[b]Black Mavr[/b] and Brown Cherry are not the same. Black Mavr has much shorter vines, plum shaped fruits are much deeper in dark colors and taste a little bit different. Usually it bears fruits much earlier than De Barao black (2 weeks earlier). Sweet + a little bit tarter if we can speak about tartness of black tomatoes Quote
Kim Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Een paar foto's om het plaatje compleet te maken. Lief he? Ik ben nog benieuwd of deze bosaardbei zichzelf kan vermeerderen en of hij bestoven kan worden door andere aardbei soorten. Hoi Ken, blij om te zien dat die kleine rakker een leuk huisje heeft gevonden . Ik had er vorig jaar enkele in een pot, geen andere aardbeien in de buurt, en zonder problemen bosaardbeitjes van gekregen. Volgens wat ik zo één twee drie op internet lees, zijn bosaardbeien zelfbestuivers die de hulp van bijtjes en hommels apprecieren. Bij mij hebben ze vorig jaar niet zelf uitlopers gemaakt, wel, ééntje heeft er wel een aanzet toe gemaakt, bedenk ik me nu. Allen goed de winter doorkomen, zelfs heel de winter groen gebleven, maar da's wel op de eerste verdieping buiten, en aardig beschut. Hij blijft nog een hele tijd heel klein, vorig jaar was dat toch zo, maar in de zomer maken ze ineens een enorme groeispurt. Tis er eentje om geduld mee te hebben dus . Quote
kenbeimer Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ik heb heel veel Baron von Solemacher bosaardbeitjes, dus ik ken de groeispurt. Hij gaat in de achtertuin, als hij uitlopers gaat maken is dat verrassing voor konijn. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
geedee Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Hoi Piroska....dank je wel voor de leuke ruil....jouw mannetje heeft alles goed afgeleverd nog 1 vraagje: welk soort pompoen is dit? Ik vind geen info op internet Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 De netjes en doppen ,die ik mee had voor Appelvrouw ,zijn ook weer mee naar huis gegaan. Hoedomkunjezijn Ze zaten naast de bak in de tas,straal vergeten SORRY!!!!!!!!!! Geeft niets hoor..(nu kan je er zelf mee knutselen... ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ja,dat klopt,maar zou nu niet ff meer weten wat. Quote
Connie Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Henkg ik kreeg op de valreep nog een paar peper zaailingen op de parkeerplaats van je.Nu was ik ze vandaag aan het verspenen en toen stak er naast de c.p. (cayenne peper) ook een prikker met p.p. in....is dit een peter peper of was het jou afkorting voor een andere soort? Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Piroska Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Hoi Piroska....dank je wel voor de leuke ruil....jouw mannetje heeft alles goed afgeleverd nog 1 vraagje: welk soort pompoen is dit? Ik vind geen info op internet Dat is deze, de linker die grijze, een echte Hongaarse Dacht dat je dat wel leuk vond http://www.sutotok.com/termesztett-fajtak Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
henkg Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Connie, dat was een achtergebleven labeltje van de peter peper. Plantjes zelf waren al vergeven. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Verdorie ik realiseer me net dat ik de blijde doos mee had naar de mtfd om aan Wino te geven. maar ik heb hem die niet gegeven..volgens mij staat hij gewoon nog onder het afdak bij J en J? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Jup, staat hier nog. En toen hadden we bedacht dat we hem met Willy mee zouden geven, omdat hij dicht bij Weknow woont. Maar ook dat zijn we vergeten. Zucht... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Sorry!IK ga wel even kijken hoe we dat kunnen regelen..misschien als er iemand vlees komt halen die mee doet in de ronde..ik neem kontakt op met Weknow... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
weknow Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Durf er nu nog niet over te reppen, eigenlijk. Volgens mij zitten Jorieke en Joep nu te puffen tussen alle opruimtroep: "Waar zijn we weer aan begonnen". Maar stel, stel!, dat er in het najaar weer een MTFD zou zijn......Of dat wij nog eens een dagje richting Kroller Moller-museum zouden gaan.....of met de caravan enkele daagjes achterhoek....dan is het huisje in Zelhem niet eens zo een slechte stop...toch! Of........En dan is er ook nog altijd de post als er niets gebeurt tussen nu en , zeg, half oktober...... Kortom: We vinden wel een oplossing ergens de komende maanden Nog een optie: Bit gaat naar Noordelijke Forum Dag over 2 weken en komt niet lang daarna ook nog naar mij..... Als er iemand is die ze weer mee kan nemen naar Thea.....? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
kenbeimer Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Noordelijk MTFD? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
weknow Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 https://www.moestuinforum.nl/noordelijke-middag-4-mei-t12511.html Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Bit die ananas munt die ik van je had krijgen de blaadjes ook nog witte randjes? Niet echt nee. Heeft de jouwe dat wel ? Of groeit ie wel doorheen , of ik heb daar een stekje van mijn bonte gembermunt gegeven ( plantje trouwens wat een krijgertje was van Dennislp van dit forum ) Nee deze heeft geen wit, maar ik was eigenlijk op zoek naar die met wit. Ik heb alleen niet aan jou gevraagd of de plant witte randen aan de blaadjes heeft toen ik hem vroeg voor de MTFD. Ben er eigenlijk van uit gegaan dat alle ananasmunt witte randen aan de blaadjes heeft. Quote
Cupcakeje Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Hier ook wat foto's van mijn aanwinsten!Als eerst de weckpotten die ik van Fred heb gekregen. WOW wat ben ik daar blij mee. Ze zijn super mooi. Nadat ze een dag in de woonkamer hebben gestaan zodat ik er verlekkerd naar kon kijken staan ze nu in mijn voorraadkast. De braam die ik van Gemma kreeg staat ook al buiten verplant. Hier zitten 2 x aardapel charlotte van de weggeef tafel en 2x r'alles de archie die ik van jet kreeg op de MTFD van afgelopen september Ook in deze mand zitten aardappelen. De roze gevlekte en paarse aardappelen die ik van kruidje kreeg. De aardbeien van de weggeef tafel. En de bovenste twee zin ostara aardbeien die ik van Reina kreeg. De japanse wijnbes van Salamandertje staat ook al in de tuin De oregano stek van Erny staat tussen de kruiden. En ik nam er stiekem nog een mee van de weggeef tafel, Ik ben weg van oregano! De pepers en paprika's van Stan staan nog lekker warm binnen. Het muizenmeloentje van suus/ monika staat ook nog gezellig binnen. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Stan, het dropplantje wat ik van u kreeg, is dat Agastache foeniculum?Volgens de Vlaamse Imkersbond is dat een heel goede plant voor de bijen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Stan Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Willy, dat is idd de Agastache foeniculum. Is voor de bijen top maar ook lekker voor thee(als je thee drinkt dan). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Zo, ik heb even tijd gehad om alles te bekijken Heel erg bedankt voor alle pakken suiker, zout, rijst, koffie, flessen azijn, en alle lieve extra's! Zoals pindakaas en hagelslag Ook allemaal heel erg bedankt voor de handige en mooie as-emmer! Die gebruiken we om de paar dagen als we flink stoken, dus die komt erg goed van pas. En hij staat ook nog eens erg stoer bij onze kachel @Angela: Ik heb de stukjes zalm in het zout (en suiker en specerijen) gehad, nu hangen ze te drogen, vanmiddag gaan ze de rookton in. Super! Ook je doos met van-alles-en-nogwat was leuk om uit te pakken @Aalterse-Willy: Nog erg bedankt voor de grote tas met allerhande handige en lekkere spullen (in ruil voor een overnachting in de Pipo-wagen)! Dat geef je (of 'u', wij Nederlanders zijn dat niet (meer?) zo gewend) wel door aan 'de baas' toch? @Stan: ik ben ook erg blij met het zakje gedroogde paddenstoelen, helemaal goed! Ik vergeet vast nog heel wat mensen, ik weet amper wat ik ook alweer van wie heb aangenomen. Ik heb alle netels in de grond, dat moet toch wel een mooie deken van groen en geel en wit worden. Voor een aantal tomatenplantjes van de zaailingen tafel heb ik nog wel weer een 'baasje' gevonden, maar ik ga ze niet allemaal zelf poten hoor. Veel teveel Als het nou hele makkelijke planten waren..... Maar je moet ze dieven en snoeien en droog houden en op tijd ziektes zien. En de tunnelkas was al volgepland met eigen plantjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 Hallo Stan, weet jij nog welke peper/paprika je me geven hebt? Het was er eentje die je over had maar ik kan het kaartje niet ontcijferen. Quote
Stan Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 @Geedee, die had je niet van mij Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 24 april 2014 Geplaatst: 24 april 2014 Van iemand een potje met 6 kooltjes gehad..de kooltjes waren eerst plugjes. Ik twijfel aan spitskool, of toch rode? En Stan bij jouw pepers zaten twee minipepertjes in minipotjes dat zijn:?( je hebt het wel gezegd ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.