Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Linda' s moestuintje


lli--n--da

Aanbevolen berichten

Was vandaag in het tuincentrum en heb wat zaadjes voor sla en prei en andijvie gekocht.

Aangezien mijn stuk land nog niet klaar is heb ik me nog ingehouden, maar ik kon het niet laten om wat aardbeiplantjes

mee te nemen. Ik heb 2 soorten gekocht; Ostana en de korona.

 

Dit is de Ostara, een doorbloeier;

lfqj7.jpg

 

en de korona (die geeft vruchten in juni als het goed is).

amab9j.jpg

 

 

De plantjes die ik van me oom heb gehad staan in mijn eigen tuin. Gelukkig slaan ze goed aan, als ze uitlopers krijgen

zal ik de nieuwe plantjes in mn moestuintje zetten! Ik weet alleen niet wat voor soort aarbei het is! Hoopte dat een van

jullie me dat kon vertellen ?

 

qswr3a.jpg

52ykbp.jpg

rje3hz.jpg

 

Volgende x zal ik foto's erop zetten van mijn aanstaande moestuin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ergens gelezen dat je de eerste bloempjes uit de aardbeiplantjes moet plukken. Of dat ook geld voor oude planten weet ik niet

Maar er is vast iemand op dit forum die je dat wel kan vertellen

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst maar eens beginnen, is jouw plan. Niks mis mee. De grap is dat ik bij mijn eigen moestuin eindeloos had zitten uittekenen, en al doende lijkt die tuin zijn eigen leven te gaan leiden... verandert onder mijn handen door..... al doende zie je ineens mogelijkheden, of je krijgt dingen aangeboden (rekken, stokken in mijn geval) en dan gaat ie tuin zichzelf vormen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat ook al aan die scheve verhoogde bedden te denken. Lijkt mij ook enig om zo te kunnen tuinieren. En makkelijker

Anyway, veel moestuinplezier alvast. Na het onkruid wieden dan

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zaterdag samen met mijn vader aan de slag gegaan in de tuin,

klein gedeelte omgespit en mest aan toegevoegd.

De aardbeien staan nu en ik ben apetrots!

dcecrm.jpg

 

Sla zaadjes zijn snel gegroeid de laatste dagen,

alleen heb wel iets te veel zaadjes geplant.

2h89vcz.jpg

35385y9.jpg

 

Kan ik ze allemaal laten groeien en als ze ongeveer 5 cm zijn in de volle grond stoppen

of moet ik ze nog verspenen in andere bakjes, en zo ja: kan dat nu al of zijn ze daar nog te klein voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar wat is het nut van meer bladeren?

 

Linda, bladeren zijn o.a. het ademhalingssysteem van een plant, in het blad worden ook de voedingstoffen opgebouwd. En als je veel aardbeitjes wilt van een plant dan zal de plant voor het maken van die vruchten (wat energie kost) baat hebben bij ook behoorlijk wat blad. Alles waar te voor staat is niet goed dus we willen ook weer niet teveel blad.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of wat langer in het potje opkweken. De bonen schieten als gekken omhoog. Als de plantjes iets groter zijn, worden ze ook met rust gelaten.

Dus: netten als je direct in de volle grond zaait, want anders ben je je zaailingen kwijt aan de vogels, zoals Hans zegt. Of voorkweken totdat ze te groot zijn om voor de vogels interessant te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...