Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Wanneer al die imkers eens niet zo hebberig waren en de honig die door al die duizenden ijverige werksters werd verzameld niet werd geroofd om duur te verkopen zou het veel beter gaan met de bijenstand, honig zit barstens vol met goede bestanddelen welke kracht en vitaliteit geven om zo'n volk sterk de winter door te laten.

komen.

De mensheid is egoïstisch, imkers plunderen een gigantische wintervoorraad uit zo'n kast en voeren de bijen goedkoop suikerwater, daar moeten de bijen het dan weer een winter mee doen, nix nada vitamines, goede enzymen en heilzame stoffen die aan honig worden toegeschreven. Slap suikerwater ....

Ja, ik heb het met de bijen te doen, en dan durft men zich nog af te vragen waarom de bijen zo zwak zijn ???

Geplaatst:

Mijn grootvader heeft nog bijen gehad. Toen de omringende boeren ermee stopten, kwamen de vogels ze voor zijn kasten opwachten. Bijen gingen toen massaal kapot aan pesticiden en geïmporteerde ziekten.

Zijn kasten werden tijdig geroofd zodat de bijen nog een voorraad voor de winter konden opslaan en ze kregen inderdaad ook suiker ter vervanging van de geroofde honing. Er waren zelfs imkers die het hele jaar door suiker aan de bijen gaven om de honingopbrengst kunstmatig te verhogen. Het zal nu wel niet echt anders zijn zeker?

Geplaatst:

Hele scherpe opmerking Persica..

Via deze link kunnen de liefhebbers het actie pakket gratis bestellen, zitten biologische bloemenzaden voor de bijtjes bij.

En naast zo'n actiepakket: denk eens goed na voordat je bepaalde giffen gebruikt, zoals mierendoders, welk giftig zijn voor de bijen. En misschien ook eens dubbel nadenken als je op een aanbieding van de Lidl of Aldi afrent: wat voor bestrijdingsmiddelen zullen er voor die kleine spotgoedkope plantjes gebruikt zijn? Ik zeg niet dat je ze moet laten staan (helemaal niks slechts kopen is denk ik onmogelijk), maar wees je minimaal bewust van je aankoop.. daar begint in ieder geval een iets betere wereld.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zie geen actiepakket? Ik ben van plan zelf te zaaien en biologische bollen te planten.

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Mieren bestrijden lukt uitstekend met een klein beetje bakpoeder. Beter dan het gif inderdaad.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mag ik hieraan toevoegen dat sommige middelen tegen vlooien en teken, waar we onze honden en katten mee behandelen, ook giftig voor bijen, andere insecten en waterleven zijn? Met name de stoffen die op de dieren worden aangebracht hebben ook effect in het milieu.

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.