Jenneke Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Okay, gaat goedkomen. Wil je nog steeds via DHL? PostNL is voor mij makkelijker (Postagentschap zit in het winkelcentrum waar ik werk) maar als je het liever bij DHL houdt gaat dat ook wel lukken duurt misschien alleen een paar dagen langer dan. Quote
Stan Geplaatst: 30 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2014 DHL is geen must maar die is gewoon 3 euro goedkoper. Naar het zuiden van het land durf ik ook een gewone noppenfolie-envelop met of zonder de track and trace te versturen. Enkel naar het noorden(Groningen doe ik dat niet daar gaat met postNL wel veel stuk aan envelopen (weet ik uit ervaring en testen met o.a een chocolde letter naar een forumlid in Grun)). Dus roep maar Jenneke ik stuur dus ook rustig een envelop naar jou via normale post(als jou dat veel beter uit zou komen(met of zonder track en trace er kan altijd iets geburen met de zadencollectie die op reis is) en dan moet je zelf even de reis naar Piroska met haar afspreken via pb) En dan kan ik de zaden desnoods weer halen bij Piroska en in een doos versturen(of dan gaat de collectie naar het zuiden gewoon door in een evelop ). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jenneke Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Als het voor jou niet uitmaakt dan liever met PostNL Stan. Track&trace kost geloof ik niets extra dus dat is wel handig denk ik. Quote
Stan Geplaatst: 31 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2014 Beide dozen zijn zo-juist met PostNl mee. De kosten zijn goedkoper dan bij DHL(mits het in de brievenbus past 3,85 per zending met track en trace) Ik heb bij de primera maar even 2 dozen gekocht zodat eventuele klachten van de post over de dozen worden voorkomen(ze werken samen met Primera(dus zou het ook de juiste maat moeten zijn). Jan(doos 1)en Jenneke(doos 2) ik stuur de T en T codes via pb. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jenneke Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Ik heb hem Hij lag geduldig op me te wachten toen ik net uit m'n werk kwam. Ik heb al gauw even gespiekt, en wat veel soorten. Dat gaat nog een hele uitzoekerij worden, en dan nog het moeilijkste...............Kiezen Bedankt Stan Quote
Jan Lokman Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 Waren op herfstvakantie eenmaal thuis snel de flop open .. ff gesnuffeld .. morgen naar Enjoy. greetz Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Enjoy! Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 Dit weekend lekker gesnuffeld, gegoocheld, uitgezocht en aangevuld. De doos mag op naar de volgende Quote
Jenneke Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 Envelop II is vanmiddag op de bus gegaan naar Piroska (Piroska je hebt PB met de track&tracecode).Maar wat een vreselijk leuk pakket zeg. Stan 9 van de 10 soorten (vooral van de pepers) waren voor mij onbekend of kende ik alleen de naam, gelukkig bestaat google Ik heb een paar soorten paprika en een paar soorten van de mildste pepers gekozen (heb nu al zin om te gaan zaaien ) en er nog wat bij gedaan. Quote
Piroska Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 Super dat hij onderweg naar mij is! Ik ben ook onderweg naar mij, ik ben er woensdag ( in Nederland dus) Ik heb inmiddels het adres van Gaby ook binnen, volgens mij loopt het gesmeerd. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Enjoy! Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 Envelop 1 is onderweg. Hier net zoveel enthousiasme. Wat een keuze zeg. Het was een genoegen om daar in rond te neuzen (mazzel dat het weekend was, ik had dus een dag extra om te snuffelen ) De track&trace-code is bij Stan en Nasuada, jullie kunnen de zending dus ook volgen. Het gaat lekker zo!! Quote
Piroska Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 Goeie Reis!! bedoel je de zadenenvelop of mij? tot volgende week! ( ik bedoel jou) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jenneke Geplaatst: 11 november 2014 Geplaatst: 11 november 2014 Volgens PostNL is de envelop bij Piroska bezorgt. Dus ze kan gelijk aanvallen als ze aankomt Quote
Nasuada Geplaatst: 12 november 2014 Geplaatst: 12 november 2014 Hallo,De post is binnen, leuk leuk vanavond google en uitzoeken, aanvullen en weer door naar de volgende.Tis altijd weer een feestje om dit soort post te krijgen.Groetjes nas Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Piroska Geplaatst: 12 november 2014 Geplaatst: 12 november 2014 Volgens PostNL is de envelop bij Piroska bezorgt. Dus ze kan gelijk aanvallen als ze aankomt Jaaaaa! Ik ben vanavond aangekomen en hij lag klaar, morgen ga ik neuzen en doen en dan gaat hij vrijdag of zaterdag naar Gaby, ik zal het hier melden als hij gepost is. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Enjoy! Geplaatst: 13 november 2014 Geplaatst: 13 november 2014 Welkom in Holland! Je brengt heerlijk weer mee (en leuke zaden misschien ( ) Quote
Piroska Geplaatst: 14 november 2014 Geplaatst: 14 november 2014 Ha dankje! Ik heb inderdaad 25 soortjes in de envelop gedaan En ook hele mooie er uit gehaald. Vandaag de envelop weggebracht en ik kon GEEN track en trace kopen want daar was de envelop te licht voor, huh?? Hij was zwaarder dan toen ik hem kreeg, het paste er nog maar net in allemaal. Hij is nu onderweg naar Gaby in elk geval. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jenneke Geplaatst: 14 november 2014 Geplaatst: 14 november 2014 Nou ik denk dat degene die je geholpen heeft nog in het verleden leeft want tot voor kort (een half jaar of zo) kon het inderdaad niet de track&trace op brievenbuspakketjes. Maar tegenwoordig dus wel, kost zelfs niets extra zowaar. Wel jammer en raar dat blijkbaar niet alle personeel dat weet. Quote
loes Geplaatst: 14 november 2014 Geplaatst: 14 november 2014 ligt aan het gewicht of het niets extra's kost. voor track en trace envelop(brievenbuspakket) betaal je altijd €3,84zonder track en trace betaal je naar gewicht, dat is max €3,84 maar kan ook lager uitvallen. Quote
Nasuada Geplaatst: 15 november 2014 Geplaatst: 15 november 2014 Hallo, Ik wil de envellope doorsturen naar Borderrose maar ik heb haar adres niet ontvangen. Kan Stan of Borderrose mij dit doorzetten in een PB ?groet Nasuada Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Nasuada Geplaatst: 15 november 2014 Geplaatst: 15 november 2014 Zo de enveloppe is weer klaar voor vertrek.Wat een ontzettend leuke goed gevulde enveloppe is dit.Naar uren google heb ik er hele leuke dingetjes uit weten te halen.Van de gekozen soorten heb ik 4 zaadjes uitgehaald ik hoop dat het genoeg is voor een mooie plant volgend jaar.Mijn schatkistje bestaat uit; Maya red,big jim,Satans kiss,aji amarillo,jalapeno purple, praire fire,Trinidad perfume,tribidad scorpioen,pimiento dulce,en de meest bijzondere vind ik wel de bhut jolokia chocolate.en natuurlijk heb ik ook weer aangevuld.volgend jaar hoop ik veel van deze soorten te kunnen doneren.Stan bedankt voor dit initiatief! Quote https://www.deblijehoeve.nl/
GabyvG Geplaatst: 16 november 2014 Geplaatst: 16 november 2014 Gisteren de envelop ontvangen en vanmorgen uitgezocht.Ik was echt verrast dat er zoveel verschillende soorten pepers en zaden in de envelop zaten. Quote
Victorus Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Oei, ik werd vannacht wakker van de gedachte dat mijn adres in Nederland toch wel op de zadenenvelop staat? Ik heb n.l. ook een adres in Frankrijk. Maar daar kom ik pas weer in maart. Post - en ook pakjes - worden in Frankrijk gewoon in de brievenbus gedaan. De post heeft een moedersleutel van alle brievenbussen. Het zou een kleine ramp zijn als de envelop in mijn Franse brievenbus belandt. Quote
borderrose Geplaatst: 20 november 2014 Geplaatst: 20 november 2014 Wil jessicapilon mij even een pb sturen met de gegevens waar ik de enveloppe naar toe kan sturen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.