Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Loraine en ik hebben onze naam vermeld bij de zaden. Heb je de envelop al binnen? Gezien je over de inhoud vraagt

Zover ik het gezien heb stond op ieder zakje wel een forumnaam vermeld en is iedereen toch ook via pb te bereiken als er vragen zijn. Lijkt me niet zo moeilijk.

Geplaatst:

Borderrose schreef:

Wat een verschil dan in de twee enveloppen...maar als je de naam van de peper googeld kom je al een eind toch?

Je vindt met Google niet alles. En in het geval van de Apache peper vindt je twee varianten die nogal verschillen qua hitte. Als het even kan zou ik willen weten van welke van de twee de zaden zijn voordat ik met de kweek begin.

Ik houd de envelop tot nader order bij me. Ik heb er zelf drie soorten aan toegevoegd: Anthoi Romanian, een nauwelijks hete bakpeper, Jalapeno M en de Gorria peper die verkocht wordt onder de naam Piment d' Espelette. Allemaal zaden van 2014 kweek en getest op kiemkracht.

Geplaatst:

heel erg sorry voor de vertraging

enveloppe is vandaag weg

Heb spuiten in mijn rug gehad en lag plat de enveloppe helemaal vergeten

Mijn excusses

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Zo vandaag de eerste doos weer binnen nu even wachten op de andere en dan wil ik die kruislings nog eens versturen voor de liefhebbers. Ik kan ook een lijstje gaan maken met soorten en dat we gebruik gaan maken van decemberzegels en ik 1 op 1 ga versturen(met b.v. een retour-envelop).

Dus laat a.u.b. even weten waar intresse voor is dan kan ik voor of na de feestdagen een 2de ronde of 1 op 1 gaan starten met versturen.

Bij vragen over soorten stel die gerust ! niet dat ik alles weet maar met de groep kunnen wel veel achterhalen. Van veel zaden weet ik bij wie de zaden vandaan komen. Van Gemma had ik ook een aantal zakjes met enkel een naam en weet bij welke webshop deze zijn gekocht. Bij zaden uit de winkel en dan geen gegevens = tsja daar zal het lastig gaan worden.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ik vind het het leukst om me te laten verrassen Stan, en lekker snuffelen in al die verschillende zakjes. Dus wat mij betreft gaat ronde 2 op dezelfde manier. Ik vind het trouwens ook niet zo'n bezwaar om de envelop naar Piroska in Hongarije (of iemand anders buiten Nederland) te sturen hoor, ik neem tenminste aan dat zij niet iedere klipklap in Nederland is. Ik denk ook niet dat de kans op kwijtraken veel uitmaakt,

Geplaatst:

Vanmiddag lag de envelop bij mij op de mat.

Dinsdag vervolgt hij zijn weg weer nadat ik op mijn gemak alles heb kunnen bekijken en eventueel aanvullen.

Super mooi aanbod zit er in .

Groetjes,

Connie

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

• 2 weeks later...
Geplaatst:

De beide Capsicum dozen zijn weer bij mij retour.

In Januari kunnen we nog een ronde doen. Dus laat maar weten of je dan wel of niet mee doet ?

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ah ik zie hier dat de envelop al binnen is, gelukkig!

Ik vond het een vreselijk leuke envelop. Zo leuk dat ik meer soorten heb liggen dan ik ooit kan planten. De volgende ronde doe ik niet mee maar ik vind het wel een aanrader voor andere!

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Hi Stan, voor mij geen volgende ronde want net als Valerie heb ik ook al meer dan ik eigenlijk kwijt kan .

Het is idd een hele leuke en goed gevulde envelop,ik ben er dan ook super content mee

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Hoi

Ook ik heb momenteel even genoeg voor dit seizoen.

Ik doe graag de ronde die hierna komt weer mee maar nu dus even genoeg.

Veel plezier iedereen met het ruilen.

Geplaatst:
Ik sla toch ook maar over, ik heb nu 120 soorten en volgens mij kan ik daar best lang mee doen

Zoveel soorten

Wij zijn ook voorzien voor dit jaar, bedankt en veel ruil- en zaaiplezier.

Geplaatst:

hoi

Ik ben inmiddels terug uit Guatemala heb een aantal soorten kunnen bemachtigen

Ik moet alleen nog wachten op mijn koffer, waar ze in zitten, want die is ergens halverwege.....

Ik doe graag mee met de tweede ronde!!

jardindechica.tumblr.com

Geplaatst:

Goed er zijn nu 3 leden die of aan ronde 2 gaan deelnemen of nu hun eerste ronde mee gaan doen.

Ik ga volgende week een van de dozen weer rondsturen dus bij intresse meld je aan dan plan ik je in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...