Jorg Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Hebben jullie al eens palmkool geprobeerd? Ik heb een drietal planten staan en van de week eens wat bladeren geoogst. Nu zal ik eerlijk zijn ik ben geen fan van boerenkool dus ook de palmkool vond ik niet fantastisch. Daarbij moet ik wel vertellen dat ik ze eerst kort had moeten koken voordat ik ze ging roerbakken. Binnenkort nog maar eens proberen, heb een recept voor een Italiaanse soep gevonden met palmkool dat me wel lekker lijkt. Ik denk niet dat ik volgend seizoen meer dan drie plantjes zet dus als er mensen zijn die het eens willen uitproberen dan kan ik wat zaadjes toesturen. Laat maar even weten. Nog wat extra informatie:Toscaanse palmkool is een tweejarig koolgewas dat in het eerste jaar vooral voor de langwerpige bladeren gebruikt wordt. Oogst de onderstaande bladeren af zodat een dikke stam gevormd wordt. In het tweede jaar gaat de palmkool bloeien met bijzonder mooie en opvallende gele bloemen. De plant wordt spitsig met uiteindelijk veel zijknoppen die gaan bloeien. Ook de bloemen zijn eetbaar in bijvoorbeeld een frisse salade. Palmkool is niet moeilijk te telen en kan redelijk goed tegen droge en warme omstandigheden. In de wintermaanden zal deze koolsoort ongestoord verder groeien waardoor de oogst onafgebroken kan plaatsvinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Oh, dat wil ik ook wel eens proberen Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Palmkool staat hier al een aantal jaar, behoort bij mij tot de categorie verse wintergroente (maar kan ook buiten de winter geoogst worden). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...