Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vorig jaar een tijd aan het tobben geweest met mijn gezondheid en vanalles, helaas erg weinig energie gehad voor mijn tuintje en het forum, maar nu met nieuwe energie weer aan de slag!

Ik ben al een beetje aan het teruglezen, maar wat een berichten! Dat kost wel een paar avonden voor ik weer een beetje bij ben!

Ik kom weer even binnen door de voordeur, er zijn inmiddels zoveel nieuwe leden bij gekomen!

In het kort, ik ben 24, getrouwd, woon in papendrecht en heb mijn achtertuin omgetoverd in een moestuntje.

Ik blijf me ieder jaar verbazen over wat er van zon kleine oppervlakte af komt.

Afgelopen jaar nog vrolik geoogst, me helemaal de blubbers gegeten aan tomaten, frambozen, knoflook, aardbeien en kiwibessen, ik had wel 6 hele appels (5meer dan vorig jaar) en een bijzonder lekkere pruim! Verder nog wat losse groentes en veel sla ed, genoeg te eten dus! Op wat slakken en rupsen na geen gekke dingen gehad gelukkig.

Dit jaar nog niet heel veel gedaan omdat ik er simpelweg de energie nog niet voor had, maar gelukkig doen de vaste planten en fruitboompjes het allemaal al prima. De plantjes die ik heb overwinterd in de kas heb ik er maar vroeg uitgehaald, dood aan vorst was niet echt van toepassing, eerder vochttekort door het vroege warme weer.

Met het mooie weer en het lezen op dit forum komt al mijn enthousiasme weer vrolijk boven geborreld. al zal ik het dit jaar niet heel gek kunnnen maken, onze mooiste oogst word namelijk verwacht in september want ik ben zwanger van ons eerste kindje! Inmiddels al 23 weken en alles gaat goed, de kleine schopt er vrolijk op los! Deze zomer zal het dus heel veel genieten worden van al het zomerfruit en de heerlijke geuren vanuit mijn hangmat en niet al te zwaar werk, dus genoeg om naar uit te kijken!

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

Leuk dat je weer op het forum komt/bent. En dan maar vast een mooie oogst in september .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Welkom terug ik wens je een top zomer, lekker rustig aan in elk geval

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...