Geplaatst: 19 november 20241 j Ik denk dat ik de desem gewoon weg kiep. Gedoe. Verschillende mensen om me heen hebben wel een starter voor me als ik het weer wil oppakken. Ja super blij mee, en ik merk dat ik best veel heb geleerd van het desemgedoe wat ik bij het gistbrood ook gebruik. Rijzen en opbollen en bakken met vocht bijvoorbeeld. En ik raak steeds vertrouwder met mijn oven, waar ik ook de boel in laat rijzen. Omgevingstemperatuur is ook wel een dingetje. Ik dacht dat ik een warm huis had. Maar dat is vooral als de zon door mijn grote ramen naar binnen schijnt. Op koude, bewolkte dagen is het juist kouder. En dat realiseerde ik me niet want ik heb het al een paar jaar bijna nooit meer koud 😆. Ik zal binnenkort meer delen over dit blije gebeuren in het broodbaktopic.
Geplaatst: 3 februari 20251 j De dagen worden alweer langer en het zonnetje schijnt heerlijk, ook al vriest het hier nog. Daar kan ik nou gewoon blij van worden. Waar werden jullie vandaag blij van?
Geplaatst: 3 februari 20251 j Wow. Van dit topic! Goed initiatief! ik werd ook blij van mijn plantjestafel vanmorgen. Nog nieuw, dus feestje. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 februari 20251 j Kijk Rookie die is er al zelfs twee!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 februari 20251 j Op 11-11-2024 om 11:57, Mellie zei: Ik ben er zo blij mee dat ik het met het wereldwijde web en mijn moesvrienden wil delen Jammer genoeg kan ik op de een of andere manier de foto’s niet zien. Jammer. Ben wel nieuwsgierig nu. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 februari 20251 j Ik ben blij met het jubel topic.😊 Hoewel jubelen een beetje sterk woord is voor blij zijn met een mooie zonsondergang, is het toch fijn, dat we ook ergens kunnen aangeven, dat we ergens van kunnen genieten en dat ook waarderen.
Geplaatst: 3 februari 20251 j Ja. Maar het is maar een naam voor een plek van iets waar je blij van wordt..en jubelen van een mooie zonsondergang waarom niet ! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 februari 20251 j De zonsondergang vanavond niet gezien maar wel, achter glas, genoten van het fijne zonnetje vandaag. Het is dat de temperatuur nog niet meewerkt maar afgezien daarvan een heerlijk lentegevoel.
Geplaatst: 3 februari 20251 j Goed koude nachten, ik heb de inhoud van de vriezers maar eens buiten gezet om de kist en kast te ontdooien. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 februari 20251 j 1 uur geleden, Rookie zei: Waar is dat Calabardina, Murcia. Een mooie herinnering. @Jorieke123 dat is idd erg handig als het zo koud is! 3 februari 20251 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 februari 20251 j Mag ik even wat jubeltjes van de afgelopen week/weken samenvoegen? Zeker na een aantal mindere maanden qua jubelsss. Eindelijk weer zon!!! Afgelopen zondagochtend heerlijk gewandeld en genoten van de vrieslucht, berijpte bomen en blauwe luchten, onderweg verschillende reeën gezien. Vanmorgen voor het eerst een hermelijntje in het wild gezien, in zn wintervacht. Twee kadobonnen in de staatsloterij. Dochters hebben afgelopen vrijdag mooie rapporten mee naar huis genomen. Mijn tentamen Vakdidaktiek wonder boven wonder met een voldoende mogen afsluiten (sinds oktober door overgang/stress/burnoutachtige klachten al geen lessen meer bijgewoond). Ik was heel erg in dubio of ik het tentamen überhaupt zou gaan maken. De zondag en maandag voor het tentamen overleden er twee mensen op te jonge leeftijd in de nabije familie/vriendenkring. Samen met mijn partner toch naar Leeuwarden gereden en het tentamen voor "informatie-doeleinden" gemaakt, zodat ik goed voorbereid zou zijn voor het hertentamen in april.... wat dus niet hoeft 🎉 Zondagochtend zondagavond gisteravond Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 4 februari 20251 j Gefeliciteerd met je tentamen. Welke studie doe je, docent..? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 februari 20251 j 29 minuten geleden, appelvrouw zei: Gefeliciteerd met je tentamen. Welke studie doe je, docent..? Docent Frans, tweedegraads. Ben inmiddels ook al werkzaam als docent op twee scholen. Helaas momenteel dus ziek thuis. 4 februari 20251 j aangepast door Hopmarjanneke Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 4 februari 20251 j ik durf het nu bijna niet meer te posten, maar ik doe het toch. Mag ik ook even jubelen? Ben twee hele maanden uitgeschakeld geweest door een toxische leverontsteking. Wat een hel. Maar eindelijk begin ik weer op te knappen en energie terug te krijgen! Je waardeert pas wat je hebt als je het even niet had, dat blijkt maar weer. Gisteren de hele dag in de weer geweest, naar de fysio, stapels zaadjes in de deno dan wel kiemtest gezet (tweede ronde, de eerste had ik verkeerd gedaan), allerlei bakjes nog uitgezocht en schoongemaakt, ‘s avonda nog een banenenbrood gebakken en bananencakejes (zoonlief kwam met 6 overrrijpe bananen aan), en dat alles zonder om te vallen. Yeah! Ben er weer! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 februari 20251 j 38 minuten geleden, Tanja65 zei: durf het nu bijna niet meer te posten Waarom niet, vanwege mijn gemopper over teveel geklaag over lichamelijke problemen in de topics? Je komt hier niet zieligen maar jubelen dat is mooi. 🥳 Je kunt weer vooruit! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 februari 20251 j Vandaag weer twee jubels.... Mn partner moest vandaag onder het mes, naja beter gezegd laser. Hij heeft een grote spatader laten laseren. Gelukkig stond hij na drie kwartier weer naast me, zonder complicaties oid. Deze dagen vooral veel lopen. En vanavond voor het eerst de ransuil mogen horen. Hij heeft zn plek in de conifeer naast huis en vanuit de keuken kan ik m horen. Heerlijk. We hadden al steeds braakballen en uitwerpselen gevonden, maar we hebben m nog niet kunnen traceren in de boom. Afgelopen zomer zat hij ook regelmatig in de lindeboom op/aan het terras. 5 februari 20251 j aangepast door Hopmarjanneke Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 6 februari 20251 j Beetje jubel en beetje klaag. Ik denk niet dat @EdelSpintzijn pakje herkent, maar @Bartohvast wel. De inhoud van die van Edelspint is helemaal verdroogd, maar ja, wat anders na 3 weken... Maar die van Bartoh zitten in ziplock zakjes met wat vocht erbij, en zien er wel levend uit. Enthout is dan wel weer aan het uitlopen, dus niet echt bruikbaar meer, zeker omdat de onderstammen nog in rust zijn dus er kan nu nog niet geënt worden. Maar zal ze wel koel bewaren en volgende maand verder kijken. Druiven zien er wel goed uit, straks even in water zetten. Ze zullen vast dorst hebben. (Enthout pruimen en stekken aalbessen.) Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 6 februari 20251 j Ik vind het toch echt raar, hoe pakjes bij jou in de omgeving vertraagt zijn @acpronk. Als je te maken hebt met douane dingen enzo, dan kan ik het me voorstellen, maar gewoon binnenlandse pakketjes? Maar inderdaad jubel, je hebt eindelijk je stekken 😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 februari 20251 j Oh nee! Ik overwoog zelfs vochtige watten aan de bodem, of wel in geheel ziplock, maar wilde schimmel en bederving geen start geven. Had daarom zelfs gaten in de verpakking geprikt voor ventilatie. Ik ging er namelijk vanuit dat je het met 1-2 dagen zou krijgen.
Geplaatst: 7 februari 20251 j 2 uren geleden, EdelSpint zei: 1-2 dagen Normaal gesproken wel ja, maar sinds kort is de service van PostNL bij lange na niet meer wat het vroeger geweest was.. Vroeger was alles beter, is het gezegde toch? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 7 februari 20251 j Ik laat zoveel mogelijk via DHL versturen tegenwoordig. Daar heb ik goede ervaringen mee de laatste jaren. Beter dan Postnl.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.