Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jubeltopic

Featured Replies

Geplaatst:
Op 7-4-2025 om 20:20, woldistel zei:

Bij nader inzien ( met bril 🤓) blijkt er zelfs een ieniemini vruchtje te zijn.

Dat is echt super! Ze zijn erg lekker... Leuk!!

Geplaatst:

Ik ben zelf ook wel heel benieuwd wat het gaat worden, @Dashbro en @Dahli. De plant is nog steeds een heel klein stekelig struikje. Ik kan me ook niet herinneren dat ik een open bloempje heb gezien (zou toch wel een beetje opvallen, staat op de vensterbank in de slaapkamer aan mijn kant van het bed).

Na half mei gaan de citrussen met zijn allen weer de deur uit.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

De eerste asperge laat zijn neusje zien, dat is een jubel waard.

PXL_20250414_114023569.jpg

Geplaatst:

Ja, wat kan je daar blij van worden he?😊

Geplaatst:

We hebben een kas gekocht!!! Nu druk met het op orde krijgen van de plek waar de kas komt. Levertijd 5 weken. Spannend!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Een janssens. Hij staat in zicht. Voor onze veranda dus het moest een beetje mooi ding zijn. Donkergroen met een beetje ouderwetse uitstraling. Er komt ook zo'n sierkam op. De kas komt dwars te staan met de deur in de lange zijde.

AH, plaatje gevonden. Deze dus maar dan groen met deur in lange zijde. 64913b123232d126cd2f92623d4b1e9a.jpg

Geplaatst:

Wat een mooie kas!

Geplaatst:

Prachtige kas, joh! 😊👍🏻

Geplaatst:

Ik ben er ook enorm blij mee! Kan niet wachten!

Geplaatst:

Wouw! Wat een mooie kas! Veel plezier ermee.

Geplaatst:

Wat een prachtige kas @bonnie f

Geplaatst:

In een vergeten hoekje stond deze doodgewaande tijm, hij is weer helemaal uitgelopen (met een lavas-verstekeling vermoed ik) 😃. En het zaad van het ABC-kruid ontkiemt al, na 5 dagen i.p.v. de 10 tot 14 dagen die er voor staat en ondanks dat het al 5 jaar oud is. Oh ja, en de eerste vijgenbladpompoen is boven. Blij!

IMG_7411.jpeg

aangepast door Dahli

Geplaatst:

Onze zoon van 16 zei vandaag dat hij toch wel graag eens wilde leren koken voor als hij ‘later’ (😳) op kamers gaat. Te beginnen bij macaroni vond hij zelf. Daar word ik nou heel blij van. Zojuist samen pastasaus van scratch gemaakt, hij heeft 95% voor zijn rekening genomen 😃. Ik heb er wel bij verteld dat de tomaten nu nog uit blik kwamen, maar ‘s zomers natuurlijk uit eigen tuin 😉. Was zeer gezellig!

Geplaatst:

Daar zou ik ook blij van worden, Dahli! 😊 

Geplaatst:

Ah herkenbaar! Wel jonger kind, maar was ook zo blij met middagje samen @dahli
Dat ‘later op kamers’ nog net zo lang mag duren als dat je fijn vindt!

Geplaatst:

Dat is wel mooi wanneer je zoon er zelf om vraagt Dahli.

Onze dochters willen van tijd tot tijd ook wel zelf koken, nog liever taarten of cakes bakken. Vooral wanneer ze op school weer kookles hebben gehad of bijvoorbeeld bij een sportdag patat hebben gebakken.

Jubeltopic.... gewoon omdat ik blij ben/word van alles om ons heen. De reeën huppelen door de wei naast onze tuin, de mezen en zwarte roodstaarten vliegen af en aan in de nestkasten, de eenden en fazanten scharrelen ook lekker rond. Onze ransuil horen we de hele dag en 's avonds zit ie meestal in de boom voor de woonkamer, alsof hij ons zit te bespioneren ;-) De moestuin begint inmiddels lekker groen (ig)  te worden, laatste deel moet nog worden geplant/gepoot, de boontjes.....

Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.

• 2 weken later...
Geplaatst:

We hadden vorig voorjaar een jong appelboompje met een flinke beschadiging aan de stam, net onder alle takken. Op één tak na, die zat boven de beschadiging. We hebben de boom onder de wond afgezaagd, in de hoop dat het nog wat werd. Het zag er erg sneu uit:

Img_2025_05_22_13_10_58~2.jpeg

En nu, ruim een jaar later, heeft het boomje van een paar kleine scheutjes mooie takken gemaakt. Die hebben we met touw en een baksteen eraan voorzichtig uitgebogen en in de goede richtingen laten groeien. Inmiddels zijn het stoere takken en lijkt het weer op een gewoon boompje. Super blij mee!

PXL_20250522_112348739.jpg

Geplaatst:

Wat een goede reddingsactie @Anja. Ziet er zeker als een mooi boompje uit!

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

@Arja wat fijn dat t goed komt

Geplaatst:

Mijn jas is gisteren bezorgd. Levertijd van 5 weken. Nu nog opbouwen. Spannend!!!!

Later bewerkt: Ik bedoel dus mijn KAS

Geplaatst:

Al die vogels die ik hier hoor.

Vanochtend om vijf uur werd ik wakker getetterd door een paar ganzen, maar ook zitten er veel reigers hier met dat schorre geschreeuw.

Alle kleine zangvogeltjes hielden een concert, buizerds waren al op jacht.

Heerlijk om zo wakker te worden.

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Wij hebben hier een merel die elke ochtend om 5.00 uur begint en die zingt de mooiste liederen tot 's avonds laat. Het lijkt net een echt gesprek. Als ik buiten sta, dan hoor ik ook overal jonge vogeltjes rondom in de hoge bomen. Vaak probeer ik ze te spoten, maar die bomen zijn zo hoog, ik zie ze nooit.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoera, nieuwe verkiezingen!

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!!!

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.