Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi hoi allemaal,

Misschien een rare vraag: is getande weegbree eetbaar?

Ik kan echt nergens vinden of deze eetbaar is.

Bovendien nog een vraag: Wat zijn de grootste verschillen tussen getande weegbree en grote weegbree?

Groetjes Lizzle

Geplaatst:

Zoek eens op google op : Hertshoornweegbree.

Is dat de plant die je bedoeld ?

Ja is ingrediënt voor salade.

Geplaatst:

Lizzie dat is dus de vraag: bedoel je de smalle weegbree of de hertshoornweegbree? De laatste groeit niet zomaar in het wild of in je tuin. Die moet je erin zetten en andere weegbree soorten weghalen.

Als je de smalle bedoelt: die is ook bruikbaar in de keuken.

Geplaatst:

Ik heb zelf weegbree gezaaid. Maar ik was wel eens benieuwd wat voor soort ik nu heb. Als ik op internet kijk zie ik twee soorten die op de mijne lijken: grote weegbree (Plantago major subsp. major) en getande weegbree (Plantago major subsp. intermedia). Ik was van plan om misschien eens wat weegbree door een salade te proberen (wel de verse blaadjes). Maar dan wil ik wel eerst weten welke soort ik in mijn salade doe. En of hij überhaupt wel eetbaar is .

Van grote weegbree weegbree weet ik al dat hij eetbaar is, maar stel het is getande weegbree (want ik twijfel welke weegbree is heb) zou je die dan ook kunnen eten?

Dit is namelijk nergens te vinden op internet.

Geplaatst: (aangepast)

Hoi hoi,

Ik heb even gewacht tot het iets minder hard regende.

Hier zijn de foto's:

Al mijn gezamenlijke weegbree plantjes:

IMG891644751401116930.JPG

Als ik goed kijk zie je wel wat tandjes:

IMG891748021401116931.JPGIMG891893071401116933.JPG

Ik heb bij bijna alle bladeren de nerven lopen tellen (het aantal nerven verschilt van 3, 5 en 7):

IMG891928361401116934.JPG

IMG892022751401116935.JPG

IMG892145391401116937.JPG

Het zou dus goed de getande weegbree kunnen zijn. Iemand nog tips?

En natuurlijk nog steeds de vraag: is getande weegbree eetbaar?

aangepast door Gast
Geplaatst:

ja er zijn ook verschillende soorten vlier, en daarvan zijn de meesten eetbaar en sommigen giftig. Een dergelijk advies zou ik dus niet zomaar geven als je het niet zeker weet!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Als je de wortel maar niet op gaat eten(die is giftig voor ons) kan je gerust gaan knabbelen maar, eetbaar of ook nog wat smaak ? is 2.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...