Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Regen, daar zit je dan huishouden

Featured Replies

Geplaatst:

zoooo effectief en herkenbaar

hele huis gezogen omdat ik moest rapporteren....

Geplaatst:

haha, vet efficient eigenlijk, dat werkontwijkend gedrag! Ja of juist niet efficient, in werk ontwijken dan.. t is maar hoe je het bekijkt!

Geplaatst:

Beetje te veel last gehad van WOA de laatste tijd Vandaag werd ik daar dus voor gestraft want vanmorgen kwam er alleen maar koud water uit de kraan; CV-ketel stuk dus Afijn het was dus een puinzooi in huis, overal vlokken hondenhaar (dat er überhaupt nog haar op de honden zit is een groot raadsel ), stof, rondslingerende zooi en ramen vol hondenneusjeskunst. Dus eerst maar even wervelwindschoonmaak gedaan voordat we de storingsdienst belden 't Was echt een beetje om je te schamen

Maar goed de CV doet het weer en het huis is weer redelijk netjes

Geplaatst:
  • Auteur

Morgen even wat schade inhalen, keuken, was, stofzuigen, dweilen, badkamer en toilet. Moet nog tuinkeuken doen, kas en gereedschaphok opruimen, kippenhok, voliere en kennel schoonmaken. Tuin winterklaar maken, meer dan genoeg te doen.

Geplaatst:

Ik ben vandaag erg moe, dus ben ik aan het hangen achter de computer, terwijl er dringende klusjes liggen te wachten. Dus dit rondneuzen op het forum is helaas zonder twijfel woggen. (Maar wel leuk )

Geplaatst:

Ben net terug door de regen van de fisio.3 kwartier heen en 3 kwartier terug.Door de REGEN,nat even bij komen.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

• 3 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Geen regen, maar toch huishouden.

Boven komt er een andere indeling en de klereninloopkast (heel klein kamertje) opruimen, alle was weer nieuw opvouwen omdat manlief iets pakt en dan alles in de war maakt.

Kasten verhuizen en nieuwe strijkplank en stoomstrijkijzer krijgen hun vaste plek.

Oude tapijt eruit, laminaat er in en schilderen. Stroomleidingen en stopkontacten vervangen, manlief als electricien kan dat niet langer aanzien en Ik ook niet, oud en onveilig.

Kortom meer dan genoeg te doen, ipad met radio maakt het aangenamer, radio een nieuws luisteren en beetje op de hopgte blijven.

En wat doen jullie voor huishouden?

Geplaatst:

Gisteren weer eens flink opgeruimd, gestofzuigd, was opgevouwen. Vandaag de afwas en de kattenbak al gedaan. Zometeen vuilniszakken weggooien, oud papier naar de container brengen, beddengoed wassen en ophangen, boodschappen doen. En net als iedere andere dag: koken.

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag staat veel in de planning, wat ik niet zal redden dat schuift dan op.

Was wasmachine gedaan, afwasmachine gedaan, was opvouwen gedaan, keuken opruimen en schoonmaken, was ophangen, woonkamer opruimen, stofzuigen en dweilen, badkamer en toiletten opruimen en schoonmaken.

Tomatensoep koken, boullion is klaar.

Wat staat er bij jullie in de planning?

Geplaatst:

Wel, ik ben nog niet helemaal zot hé.

Het huishouden, daar mag ik me niet mee bemoeien en dat doe ik dan ook niet, zou niet durven.

Buiten genoeg te doen voor mij.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Helemaal niks. Straks eens een rondje tuin maken, of er iets opkomt (spinazie komt al), bakkie koffie, poes zoeken die niet thuiskwam gisteren (zal wel honger hebben), nog meer koffie, peukje erbij, koffie voor de man zetten, senseo apparaat inspecteren, die werd overspannen gisteren, ik hoop dat het alleen maar ontkalken zal zijn, oploskoffie zetten, diep nadenken over alle afspraken die ik naar morgen verschuif, Moestuinforum inspecteren, Facebook inspecteren, mijn hongerige huisgenoten van me afslaan (die hebben het eigenlijk al opgegeven om voedsel van mij te verwachten, maar als de honger snijdend wordt, willen ze nog wel eens in opstand komen), bakkie troost, want ik heb het er maar druk mee.

Geplaatst:
  • Auteur

Jullie hebben het er maar druk mee

Ben nu met woonkamer bezig, straks hapje eten vers gekoopte groente tomatensoep mjammie.

Geplaatst:

Ben de kiekens al gaan verzorgen en de eieren geroofd, het gras gemaaid en stoofhout gezaagd, is dat niet genoeg voor een oud ventje?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

elke keer als ik denk, lekker zonnetje ik ga nog ff buiten iets doen... begint het te regenen.

ik wilde de bonen/erwten stokken neerzetten zodat de erwten binnenkort naar buiten kunnen.

dan de woonkamer maar stoffen. kan manlief straks stofzuigen.

Geplaatst:
  • Auteur

Willy je bent maar een druk baasje

Loes succes met dit weer, hier is het stormachtig weer. Regen en wind, al komt de zon door.

Geplaatst:

stormachtig valt hier nog wel mee, gisteren was erger. de achtertuin ligt gelukkig ook lekker beschut, de woning houd de meeste wint al tegen.

hier wel zonnig en dan af en toe een dikke plensbui, net een met hagel.

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Het weer is hier van alles door elkaar, droog maar bewolkt.

Moet nog heel veel in de tuin doen, maar dat gaat niet meer zo soepel en makkelijk. Vooral in de benen komen, kan al een hele opgave zijn.

Vandaag staat huishouden op de voorgrond, hoe meer ik nu gedaan krijg hoe minder manlief hoeft te doen.

Benieuwd of ik het wasgoedbuiten tedrogen kan hangen.

Edit

Keuken schoongemaakt, afwasmachine klaar weer leegen vol ruimen, eerste was is aan het draaien. Nudewoonkamer opruimen en schoonmaken, was opvouwen en opruimen, slaapkamer opruimen en schoonmaken en bed verschonen.

Kipjes lopen al tevreden buiten te scharrelen, met mais en legkorrel als ontbijt. Sultan ligt op zijn bot te kauwen op de varanda.

Geplaatst:

Koud en miezerig buiten, tijd voor het huishouden, gisteren de hele dag buiten aan het timmeren geweest vooral, schuur of berghok is nu klaar op één wand na, de voorwand met deur. Het rijdende gereedschap en de fiets staan er al in, mooi droog.

Vandaag dus de afwas (Jane Doe, ik doe het zonder afwasmachine) van gisteren doen, stofzuigen, dweilen, de was, en dat laatste gaat wel de droger in op zo'n dag.

Vanmiddag kan ik als het nog regent, de rest van het tuingereedschap, schoffel, spade en zo op hun plaats gaan hangen, dan heb ik er mooi ruimte bij in de bijkeuken waar het tot nu toe hing.

Maar eerst de pc aan en koffie drinken en zo, even op gang komen...

O ja, de mussen heb ik al gevoerd, er is één mus die geen waterafstotend verendek heeft, ik hoop voor het arme beestje dat het gauw droog weer wordt. Het kan nauwelijks vliegen met die doorweekte wieken.

Geplaatst:
  • Auteur

Zo te lezen heb je ook vol programma huishouden Huub. En afwassen met de hand Blij dat ik dat niet hoef te doen.

Al dat dubbel servies en kookgerij Melk en vlees producten gescheiden houden en zo ook varkensvlees, wat mijn man wel eet. Dat alles met de hand, extra uitdaging.

Was buiten hangen kan ik wel vergeten, in de regen.

Geplaatst:

O ja, nu je het zegt, ik herinner me zoiets. Waarschijnlijk heb je dat in dit draadje al eens verteld. Je zult ook wel heel wat méér afwas hebben dan ik, met mijn makkelijke eenpansgerechten als het effe kan.

Het in de benen komen geldt hier ook, mijn gewrichten, artrose. Stram en stijf, pijnlijk, maar in beweging blijven is het motto en dat lukt elke dag toch wel weer.

Geplaatst:
  • Auteur

Eenpansrecepten jij ben een sluwe vos

Atrose dat is naar, vooral met het regenachtige weer wat wij nu hebben bij jou ook zulk vochtig koud weer? Hier is het tijdelijk, nog even paar weekjes volhouden.

Nu eerst even broodje met omlet ontbijten.

Straks wasgoed binnen ophangen, bedwasgoed wassen en bedden verschonen en verder met huishouden planning.

Geplaatst:

Vooral gistermorgen een drama voor artrose-fibromyalgie. Gistermiddag kwam de zon gelukkig en vandaag een heerlijke dag!

Lekker uitgerust en heerlijke verse soep gekookt. Even geen huishouden dus...

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Enjoy is het vandaag weer zo drama dag?

Ik krijg amper lucht, verwarming uit en overal raam open. Van huishouden komt weinig, probeer te doen wat ik kan. Zelfs beddengoed afhalen is zwaar, gaat leuk worden met bedden opmaken. Afwasmachine, was en beetje opgeruimd.

Nu even kopje thee drinken en bijkomen, pfff zuurstof ...

• 3 weken later...
Geplaatst:

Vandaag een beetje regen, maar herfstachtig weertje. Huishouden vanmorgen gedaan, en tijd vrijgemaakt om me te wijden aan twee opdrachten voor a.s. zondag, dan is er een feestje bij iemand die 60 jaar wordt.

1)

Ik ga een fotocollage maken, dacht een origineel plan te hebben door als achtergrond 'webfeud' te kiezen, trefwoorden te rangschikken om de foto's heen. Nu hoor ik van iemand die niet kan, dat die een kaartje heeft gekocht en opgestuurd... met een webfeud/wordfeud motief. Natuurlijk, maar ik puzzel wel door, komt goed. Nog twee hele dagen de tijd. Hier wordt het geen rommeltje van in huis, op de pc knutsel ik de hele boel in elkaar, uitprinten op fotopapier, inlijsten, klaar.

2)

En een soep maken voor een aardig aantal mensen, heb maar even een draadje geopend voor ideeën. Direct het eerste antwoord is al bingo, keus genoeg. Hier zie ik wel wat tegenop, ben bang dat de soep gaat mislukken, dat ik hem niet op smaak krijg enz.

Blij als het volgende week is, weer of geen weer, kan ik op m'n gemakkie weer met mijn eigen huishouden e.o. verder.

Geplaatst:

succes met je soepje!

tip: doe er niet te veel van iets wat je lekker vindt smaken in maar telkens een klein beetje en dan proeven...

(soms denk ik: lekker, wat kokos in een thaisig soepjeen doe dan meteen een flinke scheut = te veel of ik vindt m te slap en doe er dan een flinke schep zout in = )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.