Gemma Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Welk ras komkommers kunnen jullie aanraden als het om hoge productie gaat?Het is bedoeld voor volgend seizoen voor in de plattebak.( als iemand daar toevallig zaden van over heeft en wil ruilen hou ik me aanbevolen)Ik bedoel gewone grote groene komkommers, dus geen aparte kleuren, vormen of snackkomkommer. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 chinese slangen doen het bij mij altijd goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Met Delikateß hebben wij goede ervaring, ook voor inmaken en koken dus niet alleen voor sla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Jane Doe Graag wat meer uit leg over het inmaken en koken.Dan snap ik het ook. Ik wil het best google maar dan kom ik waarschijnlijk heel anders uit dan dat je bedoeld! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted June 10, 2014 Author Share Posted June 10, 2014 @Angela : wel genoeg vrouwelijke bloemen? Ik heb ooit eens 6 zelf gezaaide planten gehad en bijna allemaal mannelijke bloemen dus geen tot zeer weinig komkommers. Vandaar dat ik nu geënte heb staan maar wil dat volgend jaar toch weer eens proberen. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Ik teel meestal Komkommer Bella F1, die geeft bij mij altijd een goede opbrengst. Groeit wel het beste onder glas, dus platte bak is prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Jane Doe Graag wat meer uit leg over het inmaken en koken.Dan snap ik het ook. Ik wil het best google maar dan kom ik waarschijnlijk heel anders uit dan dat je bedoeld! Met inmaken bedoel ik zoals augurken in azijn met kruiden.Met koken kun je ze gebruiken zoals courgettes, bijvoorbeeld gevuld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 @Angela : wel genoeg vrouwelijke bloemen? Ik heb ooit eens 6 zelf gezaaide planten gehad en bijna allemaal mannelijke bloemen dus geen tot zeer weinig komkommers. Vandaar dat ik nu geënte heb staan maar wil dat volgend jaar toch weer eens proberen. Ja meer dan genoeg, wel meer manlijke bloemen dan vrouwlijke.Maar ik had van 2 planten meer dan genoeg opbrengst er zijn er in ieder geval veel naar de cavia's gegaan omdat ik niet meer wist wat ik er mee moest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Bedankt allen voor de tips. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Om nog even terug te komen hierop ik heb dit jaar 1 plant van de Chinese slangen en ik heb tot nu toe 10 komkommers geoogst Die gele komkommer die ik van iemand op de vorige MTFD heb gehad doet het ook erg goed daar heb ik er al meer van geoogst heb er nu nog 6 in de koelkast + net 1 weggegeven en de cavia's hebben er vanmorgen 1 op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Mijn Chinese slangen groeien ook erg goed..en de gewone snackkomkommer van de Lidl. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Hier Chinese Slangen. Zit inderdaad ook op al best veel. Rond de 12 tot nu, komen er nog meer aan. Als de plant het heel lang uithoudt tenminste, de plant zit dik in het wit voor het grootste deel die in de kas aanwezig is. 1/3 e deel van de plant hangt ( door het raampje heen ) buiten de kas, ook met komkommers inmiddels. Dat deel is nog mooi fris groen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Probeer het ras Konsa eens. Een uitstekende F1 hybride komkommer met hoge opbrengst en goede smaak. De enige komkommer die ik nog teel in mijn tuin . Behalve dat het gewoon een goede komkommer is heeft hij ook nog het voordeel dat hij niet zo gevoelig is voor meeldauw . Een zakje Konsa zaden is in het voorjaar verkrijgbaar bij de Lidl voor maar 49 eurocentjes. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bozo Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 Ik heb hier 6 stuks Manny F1 van van der Wal in de bak liggen, is een iets kortere komkommer (18-23 cm) met een uitstekende smaak en ik heb van die 6 planten 200 vruchten geplukt.Nu begint dan wel de valse meeldauw er in te komen, ze zijn wel resistent tegen gewone meeldauw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cees7274 Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Ik vind de Tanya van van der Wal wel een goede keuze. Gewoon een goede (en ook nog eens biologisch) allrounder. Elke dag groeit er wel een, en de smaak is gewoon goed. Net iets anders dan de gewone komkommer, misschien omdat de schil zo dun is? Weinig stekels ook aan de buitenkant, heb het wel eens anders gezien. Of maak daar maar van: geen stekels in het geval van volgroeide komkommers, maar bij mij krijgen ze die kans niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Meestal koop ik een zakje F1 zaden waar 6 zaden inzitten. Betaal je een euro per zaadje maar dan heb je ook veel mooie grote komkommers. Bedoeld voor in de kas, heb er 2 reuze planten van. Ditmaal had ik 'concordia' en ondanks dat het blad geel wordt en gaat schimmelen (weghalen steeds maar) gaat de productie maar door en door. De komkommers zelf blijven gaaf. Kan er niet tegen eten en weggeven, ben nu op zoek naar tips om ze te blancheren of zo en dan in te vriezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts