Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vijf schuttingpanelen van 180 × 180 cm met palen van buren verderop. Mooi hergebruik timmerhout voor schuurtje achter het huis en hekwerkje om de voortuin.

Geplaatst:

Een leuke tuindame schuin achter me, had ik al maanden geleden gevraagd of zij voor mij de pompoenen en de courgettes wilde zaaien. Ze zaait altijd wel mooie soorten en ik krijg het zelf dit seizoen niet voor elkaar ( tomaten zijn ook voor mij gezaaid door weer een ander ). Van de week kwam ik heel even in mijn kasje op doorreis van klus naar klus. Wat zie ik. Mens ( ze loopt tegen de 80 ) had 2 kratten met pompoenen en courgettes, al leuk aan de maat, voor me neergezet in het kasje.

Dat wordt zondag de tuin vol zetten met pompoenen

Geplaatst:

oliepompoen van Elbrich, thnx Elbrich!

De Retzer Oliepompoen of Ölkürbis is een Oostenrijks ras, dat speciaal geschikt is voor de oogst van pitten of de extractie van olie uit de pitten. Vrucht 3-5 kg, groen-geel gestreept.

ben benieuwd wat mijn piteba hier mee kan

Geplaatst:

Een heleboel hulp in de tuin. Twee mensen die ik nog niet kende, hebben de hele middag meegeholpen. Ze hebben vooral veel aarde verplaatst en kuilen gegraven om bakken in te graven (ivm de woelmuizen of ivm woekeren).

Verder knoflookstengels van de buurman en plantjes van een buurvrouw, hopelijk is het komkommer, ze wist het niet precies. De mijne zijn dood gegaan, uitgedroogd. Helaas. Ik was te moe deze week om naar de tuin te gaan.

Geplaatst:
doen we!

eerst even roosteren?

Doe ik nooit, soms wel met de walnoten. Wel héél goed drogen straks die pitten voordat je ze opbergt..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren van Henkg, mede-forumlid gekregen : een mooie, al best grote, Rose de Bern tomatenplant. Gaat morgenmiddag naar de tuin. Paar knolseldeijplanten en 1 meloen. Helemaal blij.

Geplaatst:

Van de gemeente een beluchtingsstok voor de compost gekregen...was daar gaan horen of ik er daar één kon kopen en heb hem gratis meegekregen

Geplaatst:

Zaadtrays met verschillende afmetingen, koolrabi en kapuzinerkressezaden (moet nog even opzoeken wat voor een kruid dat is). Kortom, ik ben weer blij. Had nog nooit koolrabi gegeten, maar heb dat dus vanavond met een recept van de buurvrouw klaargemaakt. Erg lekker! Kortom, dat wil ik ook in de tuin hebben.

Geplaatst:

Bijna een kilo pepers van de groente boer omdat ik al 2 weken kilos afneem

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:
Niet moestuin gerelateerd maar een halve emmer haring,

het schoonmaken daarvan hoort denk ik in de klaagbank thuis

(heb net gelezen dat je dat zsm moet doen op een gekoelde snijplank voor de meeste smaak)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...