Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een pickup (nee, geen auto dus!) die het hopelijk nog wel doet. Die van mij is er na jaren stilstand gewoon mee opgehouden kwam niet meer op gang. En er staan nog stapels LP's die gedraaid kunnen worden.

Geplaatst:
Gekoeld gaat inderdaad beter dat blijft de vis stevig, jammer genoeg paste de emmer niet in de koelkast dus de vis was iets te zacht om mooi schoon te kunnen maken.

ai, als ik het artikel goed heb begrepen gaat die vis heel snel achteruit in smaak en structuur als de temperatuur oploopt, dat komt omdat hij rauw is

weliswaar is hij ingevroren geweest tegen de haringworm (en tijdens dat ingevroren zijn gebeurt er niks met de smaak) en gepekeld maar na ontdooien gaan de enzymen gewoon weer verder waar ze gebeleven waren

we hebben hier eens twee kilo garnalen gekocht en de tweede kilo een dag later gepeld, dat ging heel lastig omdat ze veel slapper waren...

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ook kersen van die geel-rode (Prunus Bigarreau) Napoleon kersen. Vooral lekker om zo te eten..dus ik moet nog 3 kilo wegwerken in een paar dagen (goed voor de lijn!)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Een superzusje dus. Its runs in the family

Ik kreeg kersen..veel, van veel buren ook. Ik wil ze niet meer, en de kippen en de eenden ook al niet meer

Geplaatst:
Kun je ze niet invriezen/ inmaken/ kersenjam?

Kersenjam, kersen-frambozen saus voor bij het ijs, kersen op eau de vie én ingevroren. En mijn eigen kersen rijpen nog af

Geplaatst:

stapeltje p9 potjes via een ruilgroep

binnenkort ook maar ff weer langs de stad voor gratis potjes van de tuinland.

dan kunnen daar de plantjes in om weg te geven, anders ben ik zo weer door mijn p9 potjes heen.

Geplaatst:

Lekker kersen, ruilen voor veel aalbessen? Ik heb al voor ruim een jaar jam daarvan gemaakt, een aantal kilo ingevroren (om nog meer jam te maken), veel in de yoghurt gedaan omdat dat lekker is en er hangt hier ook nog meer dan genoeg dat binnenkort geoogst moet worden. En ik krijg nog meer aalbessen (witte deze keer) van de buren.

Heb vandaag schapenmest gekregen. De schapenstal moest uitgemest worden en dat heb ik gedaan en de mest mocht ik houden. Dat ligt nu dus bij de moestuin te verrotten zodat ik het later in de grond kan spitten.

Geplaatst:

Gekregen: een muizenbestrijder. Kwam eergisteren aangelopen. Mooi, leuk en vriendelijk beestje. Gisteren binnengehaald (binnengelaten), voelt zich na een paar uur verkennen al helemaal thuis. Ik ga wel op zoek naar de eigenaar, maar ik hoop dat ik die niet vind.

IMG1811k19861436776512.jpg

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Zo ben ik ook wel eens een poes kwijtgeraakt Henk..bij de buren kreeg hij beter eten..vond hij.

Ach zijn naam was Loco..en een beetje gek was hij wel...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...