Geplaatst: 17 augustus17 Aug Komkommer en dille van een vriendin. Lekker cacik gemaakt. Volgend jaar toch maar eens zelf wat met komkommer proberen. Dille is bij mij net zo’n ramp als radijs.
Geplaatst: 19 augustus19 Aug Ik kreeg van een buurman, via de buurtapp, een heel mooi 2x2 meter gegalvaniseerd gaas. Dat ga ik naast mijn kas zetten ipv de 3 kleine stukjes die er nu staan. Erg blij mee, want ik wilde al langer zo'n stuk gaas, maar dat past niet in de auto. Nu kon ik het lopend op halen. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 21 augustus21 Aug Een broodje, en een boek over etherische oliën Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 augustus21 Aug Auteur Een heerlijke groentebox met een hele literpot vol kleine tomaatjes, courgette, augurk, aardappels, andijvie en enkele prachtige ge-biet-ste bietjes..die gaan in de bietenwrap.Wat zijn ze ook mooi als je ze afsnijdt..je zou er een poster van ophangen in je keuken. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Auteur Stoofpeertjes al, heerlijk!Ik kreeg een flinke bos munt, het was wel in de bloei maar geurde nog heel sterk dus gedroogd voor de thee en ook wat tinctuur aan t maken voor mond water.Een een ruime pond pruimen die samen met rabarber uAt nu als gelei verder gaan. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 augustus31 Aug Auteur Dat rijmtIk kreeg ook heel veel!Andijvie met krullenRettich zonder been Aardappelen op een kluitjePassata met paprikaCourgette om te plette ( in de soep)Tomaten met kleuren4 eenden zonder vleugels en een enkele zonder staartEn hout om de kou te verdrijvenTopaktie!Wij zijn blije mensen😎 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 augustus31 Aug Auteur En wat kreeg ik nog meer twee kilo peer..om te stoven.En uit Soest een zakje citroen verbena. Dat wordt heerlijke thee🫖 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 augustus31 Aug Een paar tomaten van mijn moeder gekregen. Ze zijn al op. Vergeten foto te maken. 31 augustus31 Aug aangepast door Gitta Tekst toegevoegd
Geplaatst: 1 september1 Sep Een schaal druiven van onze buurvrouw. Het is bijna 700 gram. Morgen iets mee doen. Ik twijfel tussen inmaak of een potje druivengelei.
Geplaatst: 3 september3 Sep Op 17-8-2025 om 20:41, Dahli zei:Dille is bij mij net zo’n ramp als radijs. Ik heb altijd heel veel dille, maar vorig jaar per ongeluk in de kas en daar doen ze het toch goed! Je hebt maar een mini plek nodig. Sterker nog: 1 spriet wordt met gemak 2 meter hoog en blijft lekker mals. Dit jaar heb ik weer de sprietjes laten zitten en heb er al sinds mei heel veel plezier van! Wat een heerlijke giften allemaal! Geniet er van allemaal @jootje ik wil ook zo’n buurman!
Geplaatst: 3 september3 Sep 3 uren geleden, Mellie zei:Je hebt maar een mini plek nodig.Volgend seizoen maar een keertje proberen dan 😊.
Geplaatst: 6 september6 Sep 2 tomaten van mijn moeder, een rebel alliance om zaden van te winnen. Bij haar zat er geen phytopthora in de tomaten, dus gebruik haar tomaten voor de zandwinning. En nog andere tomaat 'Cornue des Andes' waarschijnlijk om te proeven. Die is nog niet helemaal rijp, dus ligt nu op de fruitschaal om verder te rijpen.
Geplaatst: 7 september7 Sep Op 3-9-2025 om 12:19, Dahli zei:Volgend seizoen maar een keertje proberen dan 😊.Kijk 1 zon sprietje wordt net zo hoog als de kas zelf. Deze is nog mini maar ook hier is het einde seizoen. Maar heb voorlopig genoeg hoor!
Geplaatst: 8 september8 Sep Auteur Vers uit Frankrijk gekomen dit voorjaar van appels uit GF😉En ik kreeg alweer zoveel dat ik dus bang ben iets te vergeten. Perkels om jam mee te gaan maken, aardappels, bietjes beide joekels, een courgette een daikon een schaal met mooi en vooral lekker tomaten een augurkommer en ik ben vast wat vergeten maar ik weet niet wat. 8 september8 Sep aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.