Geplaatst: 24 oktober24 Okt Of uit de oven! Geglaceerd of juist zonder. Door de aardappelpuree. Mega lekker en veelzijdig als je knolselderij, wortel, pompoen of aardappel kunt gebruiken, dan kan pastinaak ook wel.
Geplaatst: 24 oktober24 Okt Auteur Jazeker jullie hebben beiden gelijk. Er zijn trouwens wel mensen die moeten wennen aan het anijzerige weezoet van pastinaak. Ik eet het zelf graag hartig. Één probleem: ik moet er een extra x uit als ik savonds pastinaak heb gegeten…🧻Ooit heb ik pastinaakwijn gemaakt..ik had heel veel pastinaak in de tuin en kreeg het idee en recept van de Engelse schoonmoeder van mijn buurvrouw..ik zal je eerlijk zeggen, zonde van het werk en de wortels het was niet te drinken!🤢 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 oktober24 Okt @appelvrouw is dat de Pastinaak, de 718 gram! Wat geef je die knol als voeding? Wat een kanjer! 😊😂 Mij is het 2 jaar niet gelukt. Koop jij elk jaar nieuwe pastinaakzaden? Dat heb ik gehoord dat het moet. Ik ben ze trouwens afgelopen week vergeten ze te bestellen. 25 oktober25 Okt aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 25 oktober25 Okt 17 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Dat heb ik gehoord dat het moet.Klopt, pastinaakzaden ontkiemen het best als ze vers zijn, van het jaar ervoor. Maar dat geldt voor veel schermbloemigen (wortel, dille,karwij, komijn enz.) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 25 oktober25 Okt Pastinaak, vergeten groente. Nou niet in Engeland In 1978 at ik al pastinaken bij mijn schoonmoeder in Wales. Overheerlijk. Mijn ex had het altijd over parsnips en ik over pastinaken. Bleek het uiteindelijk hetzelfde te zijn. Heerlijk met de kerst bij een roast diner.😋
Geplaatst: 30 oktober30 Okt Van lieve @Tanja65 deze zaden toegestuurd gekregen. Echt ontzettend leuk! De voorpret is al begonnen. 💚
Geplaatst: 30 oktober30 Okt @Janie veel plezier ermee! Ik zie dat de datum op het zakje Oost-Indische kers is weggevallen door het plakband. Het is zaad van afgelopen jaar, de zaadjes zijn net droog. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 30 oktober30 Okt Voor alle duidelijkheid: ik bedoel afgelopen seizoen. Dit jaar moet ik dan eigenlijk zeggen 🤯 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 30 oktober30 Okt Ook ik heb zojuist zaadjes mogen ontvangen! Van @Janie 😉. Dat was een leuke ruil, dank je Janie! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 30 oktober30 Okt Een prei van mijn moeder mee gekregen voor de peterselie soep die ik heb gemaakt.
Geplaatst: 4 november4 Nov Auteur Al de afgelopen week: Een kuubkrat vol met droog hout voor de kachel van @Joep123 en van @Jorieke123 wederom heerlijke pastinaak, verse wortels en een halve kool zo groot dat we er enkele dagen van kunnen eten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 november5 Nov Vanochtend kwamen @Petrasmoestuin en haar man op bezoek.Ik hoefde zelf helemaal niets te doen, ze hadden heerlijke pompoentaart meegenomen en een grote pan pompoensoep, allemaal zelf gemaakt, uet.Ik heb alleen de kaas-uien broodjes gemaakt en verder ben ik heerlijk verwend!Er is zelfs nog over voor vanavond.Dankjewel Petra!😘
Geplaatst: 9 november9 Nov Auteur Kijk wat een lief bietenpaar we hebben gekregen van @Jorieke123 en haar Joep. En dat niet alleen, nog meer wortel groente: pastinaak, winterpeen, zoete aardappel en gewone aardappel👏👏 en kool en lekkere broodjes. Dat wordt een langzaam kookmaaltijd en een bakplaat maaltijd en misschien ook wel een stamppot maaltijd want de rookworst is ook weer in huis. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 november9 Nov En wij kregen lekkere bananencake met walnoten! Ter plekke bij de koffie, maar ook een stuk voor thuis 😋 Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 november14 Nov Vandaag 3 Chayottes ontvangen van @Goldfish Wat een joekels zijn het!Heel goed verpakt met Fragile erop en goed afgeleverd hier.Dank je wel, wij gaan er goed voor zorgen.
Geplaatst: 15 november15 Nov Deze week stekje australisch viooltje gekregen.Ook eetbaar.Soort bodembedekker ook.Jammer dat ik er nu geen goede foto van heb van het bloemetje 15 november15 Nov aangepast door peulenschil
Geplaatst: 17 november17 Nov Auteur Een bijzonder plantje. De bloempjes zijn het meest smakelijk lees ik. Zou het goed winterhard zijn in onze vochtige winters? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 november17 Nov Ik heb besloten om hem binnen te houden deze winter. Ken je ook die klavertjes vier. Rode of groene. Die bloemetjes smaken naar citroen. Ook zo leuk.
Geplaatst: 19 november19 Nov Auteur Gekregen (er waren meer wortels en biet bij) en de wortels al meteen op: We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.