Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Slakkenkorrels veilig voor katten?


Miquel-nature

Aanbevolen berichten

De 'standaard' slakkenkorrels bevatten een percentage metaldehyde en dat spul is wel degelijk giftig voor dieren. Er is echter een ongevaarlijke maar zeer bittere stof aan toegevoegd , bitrex , waardoor dieren (uitgezonderd slakken natuurlijk) na er wat van geproefd te hebben er verder vanaf blijven.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans wat is dat nou voor een antwoord.

 

Er zit verschil in slakken korrels. Er is een eco variant die inprincipe gebruikt kan worden omdat egels en huisdieren er niet voor gaan. Maar ik heb me laten vertellen omdat de slakken vol zitten en niet eten en dus verhongeren. Hetzelfde gebeurd met de vogeltjes die die slakken opeten.

 

Het schijnt als je in het voorjaar nemaslug uitzet in je grond ze 6 weken lang alle slakken eitjes en bodemaaltjes eten en zo de overlast beperkt wordt.

http://www.brinkman.com/pdf/Biologische_producten/Nemaslug.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een antwoord hoe ik erover denk als je niet bevalt heb je pech, ik vindt gewoon dat je gif ook slakke gif beter

kunt overlaten aan volwassenen.

Je antwoord zelf van nemaslug als oplossing voor een kind met slakjes in zijn tuintje van 1 meter bij 1 meter is ook niet praktisch hoor

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is onzin qua leeftijd tenminste, ook volwassenen weten af en toe niet hoe ze er mee om moeten gaan, als ik bij ons af en toe zie als ze (klein)kinderen meenemen die tussen de slakkenkorrels spelen terwijl (o)pa en (o)ma onkruid staan te bespuiten met round-up

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans wat is dat nou voor een antwoord.

 

Er zit verschil in slakken korrels. Er is een eco variant die inprincipe gebruikt kan worden omdat egels en huisdieren er niet voor gaan. Maar ik heb me laten vertellen omdat de slakken vol zitten en niet eten en dus verhongeren. Hetzelfde gebeurd met de vogeltjes die die slakken opeten.

 

Die zijn enkel giftig voor slakken hoor, niet voor vogels.

De werkzame stof van Escar-Go, ferri-fosfaat, komt vrij voor in de natuur en wordt door in de bodem levende micro-organismen omgezet tot door planten opneembare stoffen, nl. ijzer en fosfaat. Escar-Go werkt in op de middenkropklier van de slak. De mens en andere in onze contreien levende dieren bezitten deze klier niet, waardoor het product totaal onschadelijk is voor hen bij eventuele inname. Door de onschadelijkheid worden de natuurlijke vijanderen, egels, kikkers, padden en vogels, van de slak niet gedood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De werkzame stof van Escar-Go, ferri-fosfaat, komt vrij voor in de natuur en wordt door in de bodem levende micro-organismen omgezet tot door planten opneembare stoffen, nl. ijzer en fosfaat.

Tip. Ik heb toevallig vanmiddag bij de Action op een verpakking de samenstelling van hun slakkenkorrels staan te bekijken. De werkzame stof daarvan is ook ferri-fosfaat. Prijs iets van 2,89 euro dacht ik , gewicht niet op gelet , maar je kunt er zeker van zijn dat je voor de Action korrels een heel stuk minder betaalt dan voor die van Escar-Go.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

@Frans, weet jij nog welk merk de slakkenkorrels de Action verkocht? Ze waren echt razendsnel uit de schappen verdwenen vorig jaar, dus ik wil eens kijken of ze via internet ergens te vinden zijn. Want je weet nooit bij de Action of ze ze nog eens gaan krijgen. En ik was namelijk erg tevreden over de korrels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees er alsjeblieft hoe dan ook voorzichtig mee. In de top 5 van dingen waarmee honden in Nederland dodelijke vergiftigingen oplopen staan slakkenkorrels op nummer 4. Je hebt vast ook veilige exemplaren, maar je kunt het beter 100% zeker weten voordat je ze gebruikt.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...