Miquel-nature Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 De slakke korrels zijn igg niet giftig voor egels.. Quote Kweker sinds 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 De 'standaard' slakkenkorrels bevatten een percentage metaldehyde en dat spul is wel degelijk giftig voor dieren. Er is echter een ongevaarlijke maar zeer bittere stof aan toegevoegd , bitrex , waardoor dieren (uitgezonderd slakken natuurlijk) na er wat van geproefd te hebben er verder vanaf blijven. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Ik dacht dat de Escar Go korrels veilig waren voor al wat geen slak is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel-nature Posted April 26, 2011 Author Share Posted April 26, 2011 Die slakkenkorrels die ik heb zijn wel biologisch.. Quote Kweker sinds 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Gewoon goed de bijsluiter lezen. Ik geloof nog dat je een kind bent en eigenlijk vind ik dat gif, zelfs slakkekorrels, door je ouders of verzorgers gebruikt moet worden. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Hans wat is dat nou voor een antwoord. Er zit verschil in slakken korrels. Er is een eco variant die inprincipe gebruikt kan worden omdat egels en huisdieren er niet voor gaan. Maar ik heb me laten vertellen omdat de slakken vol zitten en niet eten en dus verhongeren. Hetzelfde gebeurd met de vogeltjes die die slakken opeten. Het schijnt als je in het voorjaar nemaslug uitzet in je grond ze 6 weken lang alle slakken eitjes en bodemaaltjes eten en zo de overlast beperkt wordt. http://www.brinkman.com/pdf/Biologische_producten/Nemaslug.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Dat is een antwoord hoe ik erover denk als je niet bevalt heb je pech, ik vindt gewoon dat je gif ook slakke gif beterkunt overlaten aan volwassenen.Je antwoord zelf van nemaslug als oplossing voor een kind met slakjes in zijn tuintje van 1 meter bij 1 meter is ook niet praktisch hoor Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Dat is onzin qua leeftijd tenminste, ook volwassenen weten af en toe niet hoe ze er mee om moeten gaan, als ik bij ons af en toe zie als ze (klein)kinderen meenemen die tussen de slakkenkorrels spelen terwijl (o)pa en (o)ma onkruid staan te bespuiten met round-up Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Zal best, maarja ik ga er natuurlijk vanuit dat een volwassene meer weet en allicht voorzichtiger is dan een kind. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Hans wat is dat nou voor een antwoord. Er zit verschil in slakken korrels. Er is een eco variant die inprincipe gebruikt kan worden omdat egels en huisdieren er niet voor gaan. Maar ik heb me laten vertellen omdat de slakken vol zitten en niet eten en dus verhongeren. Hetzelfde gebeurd met de vogeltjes die die slakken opeten. Die zijn enkel giftig voor slakken hoor, niet voor vogels. De werkzame stof van Escar-Go, ferri-fosfaat, komt vrij voor in de natuur en wordt door in de bodem levende micro-organismen omgezet tot door planten opneembare stoffen, nl. ijzer en fosfaat. Escar-Go werkt in op de middenkropklier van de slak. De mens en andere in onze contreien levende dieren bezitten deze klier niet, waardoor het product totaal onschadelijk is voor hen bij eventuele inname. Door de onschadelijkheid worden de natuurlijke vijanderen, egels, kikkers, padden en vogels, van de slak niet gedood. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Nou, klinkt fantastisch toch? Stom van die slakken... een klier hebben die niemand anders heeft... Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 De werkzame stof van Escar-Go, ferri-fosfaat, komt vrij voor in de natuur en wordt door in de bodem levende micro-organismen omgezet tot door planten opneembare stoffen, nl. ijzer en fosfaat. Tip. Ik heb toevallig vanmiddag bij de Action op een verpakking de samenstelling van hun slakkenkorrels staan te bekijken. De werkzame stof daarvan is ook ferri-fosfaat. Prijs iets van 2,89 euro dacht ik , gewicht niet op gelet , maar je kunt er zeker van zijn dat je voor de Action korrels een heel stuk minder betaalt dan voor die van Escar-Go. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Goede tip Frans Bedankt Claudia, ik was altijd beetje terug houdend met die dingen te strooien. Weer wat geleerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 @Frans, weet jij nog welk merk de slakkenkorrels de Action verkocht? Ze waren echt razendsnel uit de schappen verdwenen vorig jaar, dus ik wil eens kijken of ze via internet ergens te vinden zijn. Want je weet nooit bij de Action of ze ze nog eens gaan krijgen. En ik was namelijk erg tevreden over de korrels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Ugh, tuuuurlijk. Net voor veelste veel geld die korrels van Eco-style gekocht, zie ik gisteren dat die goedkope korrels weer bij de Action in de schappen liggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nanda Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 De slakkenkorrels van de action hebben geen merknaam. Er zit 500 gram in een pakje en hier verkoopt de action ze sinds vorige week. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Er zijn inderdaad goedkopere merken die deze stof bevatten, een beetje rondkijken kan lonen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Wees er alsjeblieft hoe dan ook voorzichtig mee. In de top 5 van dingen waarmee honden in Nederland dodelijke vergiftigingen oplopen staan slakkenkorrels op nummer 4. Je hebt vast ook veilige exemplaren, maar je kunt het beter 100% zeker weten voordat je ze gebruikt. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Volgens de verpakking is die van Eco-style ook veilig voor andere diertjes zoals egels en honden. (De werkzame stof in Eco-style is dezelfde als die in de korrels van de action. ) En nee, ik heb geen aandelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts