Geplaatst: 27 augustus 201213 j Hier genoeg gevallen. Ging af en aan en dat bleef de hele dag zo. Tuin heeft genoeg gehad voor een paar dagen Good things come in small packages
Geplaatst: 30 augustus 201213 j We hebben weer eens een weeralarm. Unwetterwarnung Stufe Rot vor Starkregengültig von: Donnerstag, 30. August 2012, 20:00 Uhrgültig bis: Freitag, 31. August 2012, 20:00 Uhrgültig für: alle Höhenstufen Ergiebiger Dauerregen, gebietsweise 80-100 Liter pro Quadratmeter, lokal mehr ACHTUNG! Hinweis auf mögliche Gefahren: Infolge des Dauerregens ist unter anderem Hochwasser an Bächen und kleineren Flüssen sowie Überflutungen von Straßen möglich (Details: http://www.hochwasserzentralen.de). Es können zum Beispiel Erdrutsche auftreten. Schließen Sie alle Fenster und Türen! --------------------------------------------------------------------------------------Voor alle rivieren in de Sächsische Schweiz en Ober Lausitz/ Niederschlesien is net op de televisie een overstromings waarschuwwing uit gegaan.Alleen voor de westelijker Elbe niet. Dat word dus http://www.umwelt.sachsen.de/umwelt/wasser/7806.htm weer in de gaten houden. Precies sinds 22:00 komt het hier met bakken uit de lucht. ==============================================================EDIT vrijdag 31-08 ENTWARNUNGZojuist is bekend gemaakt dat het alarm wordt opgeheven.Er komt toch niet zoveel regen als verwacht.We hebben hier tot nu aan toe, 47 liter per vierkante meter gehad.Dat is minder dan eerder deze zomer, toen hadden we dagen van meer dan 60 liter. 31 augustus 201213 j aangepast door Gast Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 31 augustus 201213 j Hier giet het aan de buienradar te zien tot aan de avond. Good things come in small packages
Geplaatst: 14 september 201213 j Bah bah bah... regen regen regen en het is nog koud ook... Verwarming weer voor het eerst aan...
Geplaatst: 17 september 201213 j Nu al verwarming aan gehad Ik doe die pas aan als de dekentjes, truien, vesten en dikke sokken niet meer helpen ons warm te houden.Ben blij dat t zonnetje weer schijnt vandaag. Good things come in small packages
Geplaatst: 17 september 201213 j Wij hebben de houtkachel ook al wel aan gehad. Zeker toen het van de week 's ochtends ook zo koud was. Ons huis koelt nog supersnel af omdat hij nog niet goed in geïsoleerd.Nu hebben we hem dan weer niet aan. Met sloffen en een vest is het goed te doen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 september 201213 j Joepie eindelijk wat regen..hoop dat er een hoop valt..in een keer! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 september 201213 j Joepie eindelijk wat regen..hoop dat er een hoop valt..in een keer! Schreef ik dit 4 dagen geleden? Het lijkt wel of het al een week regent...aan de positieve kant: Geen barst meer te zien van de scheuren in de grond We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 september 201213 j Altijd de positieve kant blijven zien Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 25 september 201213 j Nou.. Helaas is door het stormpje van gister mijn tomaten-afdak scheef gewaaid.Ik denk dat ik t maar voor gezien houd met de tomatenplanten (ook al hangt er nog genoeg aan) en ze ga ruimen. Good things come in small packages
Geplaatst: 25 september 201213 j Je kan altijd nog proberen om ze binnen rood te krijgen. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 25 september 201213 j Ja de groene ga ik wel proberen rood te krijgen op de vensterbank, maar de tomaatjes in wording (kleintjes) gaan niet meer doorgroeien en dat vind ik wel jammer. Good things come in small packages
Geplaatst: 25 september 201213 j Erny heeft net een recept van groene tomatenjam neergezet, en op mijn blog staat er ook een...best lekker bij oosters eten, paté of kaas We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 september 201213 j Een tip (zelf nog nooit geprobeerd) die ik eens gehoord heb om groene tomaten rood te krijgen: Eind september is het zonlicht niet meer sterk genoeg om groene tomaten aan je tomatenplant te laten rijpen. Hier is een handig trucje voor. Knip de groene tomaten van de plant. Zorg dat de tomaten niet meer te klein zijn. Leg ze in een houten kistje en leg er een banaan of appel bij. Zowel in appel als banaan zit 'ethyleen', rijpingsgas. Dit zal ervoor zorgen dat de tomaten verderrijpen. Dek het kistje met een krant af. Na ongeveer een week tot anderhalve week zullen de tomaten rood gekleurd en rijp zijn. Ik heb wel eens halfrijpe tomaten, in het donker in de bijkeuken, toevallig bij de bananen gelegd; binnen twee dagen waren ze knalrood.
Geplaatst: 26 september 201213 j Joh die appel of banaan is na 1½ week in een kistje toch flink verrot Good things come in small packages
Geplaatst: 26 september 201213 j Ja dat lijkt mij zelf ook....na een half weekje banaantje verversen? Geen idee of het ook met Spaanse pepers gaat.
Geplaatst: 26 september 201213 j Spaanse peper kan je groen eten net zo als paprika's. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 26 september 201213 j Geld dat ook voor spaanse pepers? Jeanne over het algemenen worden je pepers wel rood binnen op de fruitschaal..als ze lekker warm liggen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.