Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Geen drup gevallen,mooi weer.Maar verwachten stevige wind vanmiddag-6-

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Van mij mag het wel weer ff een aantal dagen klaar zijn, zo komem de andere stoksnijbonen nooit op in mijn MM, staan er pas 3 die best hard groeien nu, maar de rest.......

Geplaatst:

Pffffff... het zeikt hier de hele dag al door... blehhhhhhh... wordt er echt vervelend van...

En de verwarming is ook al weer aan, want het is toch herfst???

Geplaatst:

Nou Erny zeg dat wel,ik ook mijn verwarming aangezet, vannacht zoveel geregend,begon gisteravond al,overdag is het droog geweest.

Geplaatst:

Wat een dramatisch jaar! Alles regent stuk, de zakken om water tegen te houden ten spijt. Het is ook gewoon te koud! Aardpeer en aardappel groeien gelukkig zeer goed, ookal zijn de plantstengels veel kleiner dan vorig jaar.

En wat wel redelijk groeit wordt opgegeten, door slakken, rupsen en ander ongedierte. Over mijn kolen heb ik een klamboe gedaan. Een dag later zijn de planten half opgegeten en zitten de gaten erin. Ik heb nieuwe grond, nieuwe zak gebruikt en meteen een klamboe er overheen gedaan, maar het mocht niet baten .

Geplaatst:

Hier eindelijk wat regen, na weken van warmte en droogte en 1 enkele bui komt er nu eindelijk weer wat druppels los, hopelijk genoeg zodat ik niet hoef te bewateren ) Het is nu sinds een paar dagen ook wel wat koeler en bepaalde planten zie je dan gewoon vertragen, de rest groeit gelukkig gewoon door....

MVG

Danuta

Geplaatst:

Hier al weer van heel vroeg vanmorgen regen en het blijft regen .

Geplaatst:

De uien zijn helemaal verrot te nat

Heb zelfs de verwarming aan gezet. Ben er zooooooo klaar mee.

Geplaatst:

tja ik weet door het weer ook niet goed meer wat ik nog wel of niet kan zaaien...

Ik wil de zon! Gister middag gewoon maar een douche gepakt omdat ik het zo koud had. Nu heb ik ook weer een shirt met lange mouwen aan en daarover nog een vest

Geplaatst:

Ik heb het idee dat mijn bietjes in mijn eerste MM bak het ook niet zo naar hun zin hebben nu, het lijkt er zelfs op dat er 1 gewoon dood is door teveel vocht?

Geplaatst:

Als dit nou voorlopig de laatste regen maar vooral kou is en we krijgen wat betere dagen, dan moet dat maar, even afzien nog. Hier ook veel uitval, domweg te koud en te nat. Maar we houden moes moed!

• 3 weken later...
Geplaatst:

Stil hier

Dan maar even wat anders: http://zomerradar.buienradar.nl/

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het onweer is hier net losgebarsten...grote dikke druppels ..ik was gewoon bang voor de sla en zo. Wel heel erg fijn, eindelijk niet gieteren...

Met de kleinkindjes en dochter even op het balkon in de dikke druppels gedanst..extra regendans, het mag nog even doorregenen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

HET HEEFT HIER AL VIER TOT VIJF WEKEN NIET GEREGEND EN ER IS SINDSDIEN GEEN WOLKJE AAN DE LUCHT GEWEEST MET 30°C OF HOGER EN ZE VOORSPELLEN DAT DIT NOG TEN MINSTE EEN WEEK DOOR GAAT AAAAAAAAAAAAAAAAA IK WORD GEK

Ik ben een Nederlander, geen Negerlander!

Geplaatst:
... GEEN WOLKJE AAN DE LUCHT ...

Ruilen?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Het is ook nooit goed he, regent het teveel niet maar nu het zo droog is ook weer niet

Geplaatst:

We hebben ontzettend lopen haasten om al onze hoi binnen te krijgen. Er kwam heel langzaam een enorm donkere lucht op ons af, en het rommelde dreigend. We waren erg blij dat we alles droog binnen hadden, en vonden dat het dan nu wel keihard mocht gaan regenen.

Dat bleef uit.... na 2 uur nog niets... volgens buienradar was er geen ontkomen aan, en kwam de bui vol over ons heen.

Geen druppel... de hele nacht is het droog gebleven, en nu warmt het buiten alweer aardig op

Geplaatst:

Het sputterd hier.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

30mm gevallen in een uur, gisteren.

Geplaatst:

hier gewoon niets, geen druppel en dat terwijl er al weken niets is gevallen... alle tonnen en opvangbakken staan leeg...

Geplaatst:
We hebben ontzettend lopen haasten om al onze hoi binnen te krijgen. Er kwam heel langzaam een enorm donkere lucht op ons af, en het rommelde dreigend. We waren erg blij dat we alles droog binnen hadden, en vonden dat het dan nu wel keihard mocht gaan regenen.

Dat bleef uit.... na 2 uur nog niets... volgens buienradar was er geen ontkomen aan, en kwam de bui vol over ons heen.

Geen druppel... de hele nacht is het droog gebleven, en nu warmt het buiten alweer aardig op

Dat dacht ik gisteren ook dat dit hier zou gebeuren, dus gewoon flink gewaterd. En toen kwam de regen toch .... wohooo.... zulke dikke druppels, zo veel, zo snel..... een hele waterval kwam onze berg af

Geplaatst:

Regen! Maar helaas slechts een paar druppels.....

Bijna eng dat het weer zo erg verschilt..

Zat gister in de tuin: 22 graden, zacht briesje, mooie maan, heldere hemel vol sterren, elk blaadje die van de boom valt hoor je, soms een kikker die "plons" doet en de radio voor muziek.. Waar je dan hoort dat er in limburg (ofzo) 2 campings ontruimt werden i.v.m. noodweer...

Geplaatst:

Twee buien vandaag. Eén om half 11 en helaas te kort en ééntje om uur of half 4 maar ook erg te kort. Met als gevolg dat het hier nu bloedjevochtigbenauwd is en er zo'n vaatdoekjeslucht hangt. Niet uit te houden op tuin, alles nat... lucht nat, gras nat, huid nat, haar druppend van het zweet, kleren nat... achtervolgt door vliegen die wel van zwetertjes houden... bah. Dus naar huis. Het rommelt nu ook een beetje in de verte maar daar hoeven we ook geen regen van te verwachten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.