Geplaatst: 16 augustus 201312 j Mooie foto Jenneke! Ik ben 2 x getrouwd Danuta..de eerste keer op de fiets naar het stadhuis..receptie in het kraakhuis..weet nog dat mijn moeder het koffiezetapparaat mee moest nemen..mijn zus bakte een taart of 3, de rest van de gasten namen zelf de stoelen mee..het regende niet, maar het vroor zo hard dat de spuitende fontein van het raadhuis staande bevroren was.. De tweede keer met Lie was ik meer dan hoogzwanger..zelfde raadhuis en het regende inderdaad rijst..(en water, pepernoten en champagne). Ex-Lie (de man van de eerste keer) was getuige en had de pepernoten en champagne meegenomen (was blij dat ie van me af was )..het was op 4 december)..dikke pret en dolle boel. Receptie in het jongerencentrum waar we werkten.Beide keren heeft het niet meer dan 50 gulden gekost Van de weeromstuit trouwen onze kinderen met alles erop en eraan..ik ben blij dat we niet in de tijden leven waar de ouders van de bruid alles moesten betalen. Trouwens de Chinezen vinden het een heel goed teken als het regent op je bruiloft..veel kindertjes We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 augustus 201312 j net heerlijk gewoon in de regen gezeten..... foei greet........da's heel ongezond!!!!in jouw toestand gelukkig lezen mij kinderen hier niet mee.....en de longarts ook niet! maar ik d8....dat wil ik ff!en zo zouden meer mensen moeten doen! genieten van die rain!!!!en bij binnenkomen na een vest aangetrokken even forum kijken en dan dit liedje aantreffen!!!! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Pfoei....kindertjes Appelvrouw.....brrr...gelukkig niet ) Het nummer...tja wat zal ik er van zeggen...het leeft bij mij, ik zing het vaak, ik luister het regelmatig, voor mij staat het voor alles wat ik met mijn man had en de herinneringen....we hielden beide van de zomerregen...regenbogen en volle maannachten met een heldere stralende maan die tussen de wolken laveerden..... 1 van de laatste dingen die we samen hebben gedaan is dat ik hem in mijn oude rolstoel gehesen heb en met mijn laatste krachten naar de vestingswerken heb gereden waar we op een knisperende vriesnacht samen een sigaretje hebben gerookt kijkend naar een zilveren maan.........daarna heeft hij nog maar een paar dagen geleefd....en nu woont hij achter de regenboog..... MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 augustus 201312 j .............. (zonder woorden)......... brrr... jesus wat mooi... Danuta Maar back to vandaag... Kregen melding uit Meppel... wolkbreuk daar... was op weg naar Grunn.... Festival.. tenten vol met honderden mensen, parasols etc etc... .... En ... kwam er dus bijna nix.... wat miezerige regen en vanaf uur of 11/12 's avonds pas wat échte steady regen... maar dan ook weer niet lang. Het gevreesde noodweer bleef uit... ging weer om Groningen heen... zoals wel vaker... Heel stoer ook... publiek op terrassen bleef gewoon zitten in de regen... Plu erbij eventueel... Stoere hollanders laten zich niet door zo'n bui'tje verdrijven... Heel goed!!!
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Nederlanders leven gewoon met regen, 15 % van de tijd regent het in Nederland (lijkt vaak meer, grin) en we schelden of simmen er wel vaak over maar aan de andere kant beseffen we heel goed dat ons leven ermee verweven is, de vruchtbaarheid van Nederland hangt er ook aan vast natuurlijk... Zon is mooi maar eerlijk gezegd wat is er mooier dan koud en narrig door een fikse regenbui te lopen en dan ineens houdt het op en de wolken schuiven half uit elkaar om zonnestralen door te laten........geen mooier moment in mijn optiek Zonder regen is de zon maar de zon maar als crescendo na een bui of dagen regen is hij vele malen mooier en meer gewaardeerd ) MVG Danuta (die maar weer in bed rolt na een voeding.......de kleine slaapt al weer de bewusteloze slaap na een volle fles ) MVG Danuta
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Op dit moment droog, straks op de fiets naar me werk hoop dat het droog blijf.
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Ben je lekker bezig en wil je de tuin in, val de regen met bakken uit de lucht....
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Erg vervelend idd. Eindelijk staat er een vrouwtjescourgettebloem in bloei, dus ik tussen de buien door even een mannetje erbij gepakt en het vrouwtje handmatig bevrucht, want hommels enzo zullen met dit weer ook binnen blijven hopen dat het goed gegaan is en dat er straks een echte courgette aan hangt
Geplaatst: 19 augustus 201312 j En nu word het niet leuk meer hang boven mijn huis en zo juist volgens mij ergens ingeslagen was me een knal, toch maar ff de ramen dicht doen. Bart (border collie) heeft het niet meer is als de dood hier van, max (mechelse herder) lig gewoon o zijn rug alsof die in het zonnetje ligt
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Hmmm...ik heb hier een Goldy die bij mij op bed kruipt of achter mijn benen gaat liggen als eht dondert en bliksemt....watje...1 van mijn teckels gaat in de aanval, blaft en gromt er tegen en als het dan voorbij is komt hij tevreden terugwandelen want daar hebt ie mij toch effe de vijand weggejaagd...en zo doen we dat ook met helikopters en vliegtuigen....grmpf... Hier natuurlijk weer nog steeds geen regen, het water van die eenmalige bui is allang weer op, waarschuwing dat we geen grotere hoeveelheden water mogen aftappen van de beken, maar alleen wat ememrtjes mogen vullen.....en geen zicht op regen en weer dagen van 30˚ en meer....... MVG Danuta
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Och jee er word zojuist code geel af gegeven, denk niet dat je dat weer wil ontvangen.Dat word dan toch ff het weer trotseren en alles aan de kant zetten wat met een flinke windhoos opgelicht kan worden en eventueel bij de buren weer neer gezet kan worden ....
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Het onweer is hier gelukkig langs gedreven (over Dordrecht waarschijnlijk ), het heeft wel even flink geregend (hoera, geen gesjouw met gieters vandaag) maar inmiddels is het hier een prachtige blauwe lucht
Geplaatst: 19 augustus 201312 j onweer? code geel hier nergens last van, gewoon de hele dag in de tuin bezig geweest nu kan het nog moet volgende week weer naar school
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Wees blij, ergens in Groningen was er schade ik geloof een dak naar beneden gekomen van een winkel, zo te zien was het AH. Vanavond het journaal maar eens op mijn gemak bekijken, zag in Japan dat die vulkaan weer bezig was, alles onder het as pffff. En in China geloof ik overstroming met heel veel schade door het vele regen.
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Stortregen! Vandaag, tot nu toe, 19.2 mm en er is nog wel wat onderweg!Daarbij stevig onweer recht boven mijn hoofd.De meting is van een weeramateur ca 2.5 km verderop.
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Wees blij, ergens in Groningen was er schade ik geloof een dak naar beneden gekomen van een winkel, zo te zien was het AH. ...Inderdaad een AH, in Winschoten. Geen persoonlijke ongelukken.
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Echt 49 mm regen gevallen in een uur.Heb er 20 jaar geleden in de buurt gewoond. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 19 augustus 201312 j hier prima: vanmorgen de tonnen gevuld, vanmiddag lekker hollands zomerweer
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Echt 49 mm regen gevallen in een uur.... Gemiddelde voor Noord Groningen voor heel de maand augustus ruim 80 mm.
Geplaatst: 20 augustus 201312 j Heel fijn, al die regen, maar mijn net gezaaide rettich is weggespoeld Nou ja, er moet wat te klagen blijven, nietwaar "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 20 augustus 201312 j Hier ook geregend weer....mja het enige wat ik te klagen heb was dat het zwembad even afgetapt diende te worden.... Morgen hopelijk even droog zodat ik de eerste vlierbessen kan plukken voor de gelee... MVG danuta MVG Danuta
Geplaatst: 20 augustus 201312 j Kan je nu al vlierbessen plukken,die bij ons zijn nog heel groen. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 20 augustus 201312 j Yep, de bramen zijn zelfs al allemaal verwerkt, deze boom is vol en zwaar, de volgende, die eits minder zon krijg is nog een dag of 4 /5 verwijderd van verwerken.....krijg je als je heeel veel hete zonnige dagen hebt, maandenlang......... Mijn hersftframbozen beginnen ook wat vroeger dan ik gewend ben, eerste vrucht aanzetten zijn er, die waren vorige jaar toch wel in september er pas ...... Ach een gek jaar, met een beetje pech moet ik mijn kwetsen volgende week ook al verwerken...gelukkig doen de walnoten normaal ) MVG Danuta MVG Danuta
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.