Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Hier is de hel weer losgebarsten, het is terug zo klaar als overdag door de bliksems. Wat komt er straks naar beneden?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Heel wat regen gevallen maar al een geluk geen hagelstenen.

Geplaatst:

Hier geen regen Het zou nochtans een deugd doen een verfrissende bui en ook om de watervoorraad weer aan te vullen.

Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa

Geplaatst:

het is hiet KURKdroog. Drie dagen geleden de tuin bewaterd, en gisteravond ook, maar het moet nu eigenlijk alweer Al mn komkommertjes verdrogen! En de net bloeiende asperge-erwt verdort... meh

Geplaatst:

Pff nou! Met 35 graden heb ik samen met mijn kinderen lekker verkoeling gezocht aan het water.

Wat ik zo kan zien op buienradar komt er nog wel wat regen aan.

Is ook niet verkeerd. Dat kan de tuin wel gebruiken

Mijn aardbei, framboos, komkommer etc. geef ik water met water wat in de regentonnen zit. Of als ik het badje leeggooi, gebruik het water daarvoor.

Geplaatst:

Afgelopen zaterdag was het bij ons ook ongeveer 35 Graden Celcius buiten en 27 graden Celcius binnen. Gisteren was het bewolkt,

en zakte de temperatuur ietsje, maar vandaag regent het al de hele dag , flinke buien afgewisseld met miezerbuien.

Mijn tuingieters en regenton vullen zich mooi voor de volgende droogteperiode.

De Hondsdagen zijn ook begonnen :Zoals je er in gaat kom je er ook weer uit zegt mijn man klopt dat weet iemand dat ??

Ik kijk wel even op de zoekfunctie )

Geplaatst:

Als ik op die term (Zoals je er in gaat kom je er ook weer uit) zoek krijg ik vooral psychogische adviezen te zien...

Wat ik altijd dacht wat de Hondsdagen waren is dat je voedsel in die tijd erg snel bederft...

Kwam deze ook tegen...

Komen de Hondsdagen met veel regen, dan gaan we slechte tijden tegen, maar komen de Hondsdagen helder en klaar, verwacht dan maar een gunstig jaar
Geplaatst:

Zaterdag ben ik wezen zwemmen bij Langevelderslag in de Noordzee. Heerlijk afgekoeld daardoor, het was die middag 35+°C. op het strand begon het daarna lichtjes te regenen, de voorbode van de bui die o.a. boven Groningen ging en maar niet wilde vallen...

Richting thuis kwam er dan ook het een en ander los, sindsdien is het nu voor het eerst droog. Dus een lekker lange regenbui. Goed genoeg om de voortuin te verzadigen, die was kurkdroog. Vandaar dat ik nu daarin de gele courgettes eindelijk uit durf te planten.

Hondsdagen staan bij mij van huis uit ook bekend om wat Erny zegt: eten bederft snel: broeierig. Ben wel bang voor de phytophthora bij de tomaten.

Geplaatst:

Vanaf gisteravond (zondag) 20.00 uur zacht regen tot vanmiddag 15,00 uur.

Totaal 15 mm.

Zaterdag niks

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Het blijft hier maar regenen. Mijn paprika's worden er niet vrolijk van, vruchten gaan rotten i.p.v. rijpen. En toch zo warm... mag snel stoppen met regenen aan 30°

Geplaatst:

We hebben vanavond een klein buitje gehad en dat was het weer. Gisteren een héél enkele druppel.

Droog droog droog hier.

Geplaatst:

Dat buitje had ik wel precies op mijn kop toen ik met mijn metaaldetector op pad was .

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Hier gisteren de hele dag regen.

De tuin was er blij mee

Geplaatst:

Het giet hier al 10 mm regen.

Kunnen we wel gebruiken.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Eindelijk. Ik hoop lleen dat mijn zaadjes van gister niet wegspoelen in mijn MM

Geplaatst:

Hier ook eindelijk een behoorlijke hoeveelheid regen. Het rommelt en dondert ook.

Het giet hier nu een 2 uurtjes al.

2 weken terug hebben we 2 dagen achtereen miezer gehad; nog geen 10mm toen. Daarvóór al weken en weken kurkdroog. Naar mijn gevoel eigenlijk al het hele voorjaar droog geweest. onze hele regio heeft echt heel weinig regen gehad. Veels en veels te droog op de tuin.

Maar dit helpt wel denk ik Kan het onkruid weer aan de groei

Geplaatst:

Gistermiddag een 1000 l vat half leeg gepompt en nu loopt het al weer over.

Enkel van 15 m² dak van de oude kas. Dat zou dan wel ongeveer 34 mm water zijn wat gevallen is, of kan ik niet meer rekenen?

In ieder geval is de satellietverbinding voor de tv enkele keren uitgevallen door het onweer.

Geplaatst:

We zijn het flink aan het inhalen hoor Bit. Hier staan de straten blank...

Geplaatst:

Hier niet, zeker niet zelfs. Maar op buienradar zie ik de zware buien ten oosten van Rotterdam van zuidoost naar beetje noordwest trekken. Weet ik niet waar jij zit natuurlijk, maar het zwaarste gaat in ieder geval langs ons ( mij ) heen.

Geplaatst:

De voorspelling geeft 21 mm aan, tot nu toe zijn er 5 gevallen. Om ons heen rommelt het hier ook (en dat aan de andere kant van het land!), maar de bliksem en regen slaat ons de komende uren over. Die overige 16 mm mag nog best volgen!

Home is where the harvest is.

Geplaatst:

Hier ging vanmorgen de hemel open. Mijn gisteren verpotte citroenboompjes stonden binnen mum van tijd in een potje water i.p.v. een potje aarde. Snel naar binnen gehaald en meteen drijfnat! Nu voel ik langzaam een zonnetje doorbreken, misschien kan ik zo toch nog even de tuin in

'One of the healthiest ways to gamble is with a spade and a packet of garden seeds.'

Geplaatst:

En hier was het de hele dag stralend zonnig weer, 27 graden, met een lekker windje... gister middag en avond ook geen regen.

Geplaatst:

Ik woon in Gelderland, achterhoek.

Hier is het de hele dag mooi weer geweest. Ik ben zelfs nog met mijn kinderen buiten wezen zwemmen.

Ik ben nu een uurtje thuis en het begint nu serieus grijs te worden.

Geplaatst:

Ook hier in het gooi staat alles onderwater. putdeksel komen de straat uit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.