Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:
Hier wordt niks meer verwacht het gaat weer meer in het oosten vallen dat is al een paar weken zo!!

Moest verboden worden . De verdamper staat inmiddels ook weer aan.....

De verdamper?????

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:
  • Auteur
Hier wordt niks meer verwacht het gaat weer meer in het oosten vallen dat is al een paar weken zo!!

Moest verboden worden . De verdamper staat inmiddels ook weer aan.....

De verdamper?????

Ik denk dat ze de ZON bedoeld.

Hier ook lekker geregent, ja ik woon in het oosten he.

Hoef vandaag de uitgeplante plantjes van gisteren i.e.g. geen water te gaan geven

Geplaatst:

Vanmorgen flinke hoosbui hier in Rotterdam. De plantjes staan er lachend bij.

Geplaatst:

ik wacht nog op de eerste druppels, zou me niet verbazen als het weer wegwaaid voor er iets valt.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Hier (Gent - Oost-Vlaanderen) heeft het serieus geonweerd en gegoten vannacht. De gisteren geplante slaplantjes zagen er vanmorgen nogal verzopen uit, de grond bovenaan goed dichtgeslempt, er staat ook nog een stevig windje. Maar of er echt veel gevallen is, betwijfel ik. Mijn man heeft daarnet een stukje omgedaan omdat de jongste zonnebloemen wou uitplanten en dieper in de grond was het nog steeds behoorlijk droog...

Geplaatst:

hmm, klein beetje regen, ga zo als nog maar even de complete tuin, flink wat maken.... diverse plantjes blijven slap hangen

Geplaatst:

Rond twee uur nog een plaatselijke stortbui gehad dus ik hoef vandaag niet te wateren dat scheelt!!

Geplaatst:

Hier weer niks gen regen, waait wel hard en zonnetje schijnt ook weer.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Het waait zo dat ik vandaag niet waagde om met tomatenplanten te gaan fietsen... en dan heeft het geen zin om naar de tuin te gaan... water hebben ze al, onkruid is er niet... (behalve tussen die tegels dan.. )... en op een of andere manier fiets ik altijd met tegenwind... raar iets... en het is net te ver om doelloos langs te wippen...

Geplaatst:

De afgelopen tijd zijn er hier een paar kleine buitjes gevallen die de bovenste laag grond een beetje nat maakte maar verder is het nog kurkdroog. Je kan je vinger geen eens in de grond duwen zo droog.

Geplaatst:

Dan heb jij t zelfde probleem als Hans en Jorieke. Dat zijn toch de plekken die t minste regen krijgen zo te lezen.

Hier is er vannacht iets gevallen, overal leek t wat nat. Droogde vandaag weer op. Heb alleen de plantjes water gegeven die veel nodig hadden.

Good things come in small packages

Geplaatst:

bij ons is het ook erg droog. Ondanks de af en toe buitjes. Dus af en toe zet ik de generator en waterpomp maar weer aan. Gelukkig is er genoeg grondwater en om mee te sproeien.

Geplaatst:
Groente wordt peperduur door droogte

van een onzer verslaggeefsters

AMSTERDAM - Valt er de aankomende tien dagen geen of weinig regen, dan worden veel groenten flink duurder. Ook graan en aardappelen hebben binnenkort water nodig om goed te kunnen groeien.

Foto: Frank van der Vleuten

In de land- en tuinbouw is het nog nooit voorgekomen dat het voorjaar zo droog was. In België is de situatie helemaal nijpend. Veel gewassen zijn daar al verkleurd of kampen met een groeiachterstand. In ons land is het nog niet zover, hoewel bij de granen de eerste tekenen al zichtbaar zijn. Die blijven flink achter.

Hoewel de droogte voor de boeren een fikse tegenvaller kan betekenen, komt de echte rekening op het bordje van de consument. Die moet immers meer gaan betalen voor zijn eten terwijl andere boodschappen ook al flink in prijs zijn gestegen in verband met stijgende grondstoffenprijzen op de wereldmarkt.

Zo werden chocolade en koffie bijvoorbeeld al fors duurder, onder meer door misoogsten. Voor kleding geldt hetzelfde verhaal. Door overstromingen het afgelopen jaar in onder meer Pakistan is er minder katoen voorhanden, waardoor de prijs op de wereldmarkt 170 procent duurder is geworden.

http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/9867597/__Groente_wordt_peperduur_door_droogte__.html?cid=short

Gelukkig de afgelopen jaren redelijk zelfvoorzienend met groente (voornamelijk vriezer), dit jaar maar veel gieten en een zelfde voorraad aanleggen.

Geplaatst:

Mijn buurman zet de sprinklers aan voor mij vandaag 15mm water in een uur......mijn plantjes gaan vast dansen!!!

Geplaatst:

Wij zetten de sproeier vanavond ook maar aan. Gelukkig hebben we een eigen bron

Geplaatst:

Hier zondag gedaan, denk overal zo'n 20mm

Specerijen worden trouwens ook fors duurder, door de weersomstandigheden zijn o.a. nootmuskaat oogsten mislukt, waardoor ook direct de foelie veel duurder is. (Foelie zit om een dingetje, en daar in de nootmuskaat, komt dus allebei van dezelfde boom af.)

Geplaatst:
(Foelie zit om een dingetje, en daar in de nootmuskaat, komt dus allebei van dezelfde boom af.)

Echt waar?? Hahaha, weer wat nieuws geleerd vandaag!

Geplaatst:

nootmuskaat.jpg

Dat is de vrucht, dat rode wat je ziet verkleurt als het met zonlicht in aanraking komt, maar dat is de foelie.

Dan heb je nog een erg harde schil die je moet breken.. en daar in zit de nootmuskaat

Geplaatst:

Het is weer zover. Volgens mij is dat bijna elk jaar zo. En zo niet verzuipt t weer waardoor er 'schaarste' ontstaat en we meer moeten betalen. Ben blij dat ik dit jaar al een klein beetje in eigen hand heb.

Geplaatst:

dat idee heb ik ook altijd dat we een beetje genept worden. Er is elk jaar wel weer iets waardoor ze de boel duurder kunnen verkopen. Ben blij dat ik t meeste zelf kweek.

En vandaag alvast wat nieuwe aardappels uit de grond gehaald. Zalig waren ze.

Geplaatst:

T is net t kwartje van Kok, t komt er wel bij, maar gaat er nooit meer vanaf!

Geplaatst:
  • Auteur

Vannacht hier erg koud geeest, blaadjes van de bonen, zowel stok als stam zijn een beetje zwart

Zou het toch rond nul zijn geweest hier in het oosten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.