Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

rommelmarkt lijstje

Featured Replies

Geplaatst:

AS zaterdag is het weer zover; vrijmarkt. Al een jaar of 4, tot nu toe, stonden we om een uur of 5 bij de plek die we hadden gehuurd in het park met volgeladen busje, wat een gesjouw en wat een gezelligheid. Ik ben erg van de tweedehands en de rommelmarkten. Scoorde vorige week nog 7 balkonbakken ( had er maar 3 nodig ) voor €1. Inmiddels zijn ze allemaal gevuld met aardbeien. Een regenton voor maar liefst ook een hele euro en een bussel lange bamboestokken voor net zo weing, leuk is dat toch. De een is blij van het spul af te zijn en de ander gaat blij als een kind met volgeladen autotje naar huis. As 30 april zijn we iets minder vroeg weer aanwezig, nu mét boodschappenlijstje; nog meer balkonbakken ( makkelijk verplaatsbaar ), bruine aardewerkpotjes kleintjes maar vooral ook hele grote. Alles wat maar lijkt op een plantenbak, wordt ingeladen. Wij laten ons verrassen en hebben er zin an.

Geplaatst:

ik ga ook struinen. Heel veel plezier zaterdag!

Geplaatst:

Hier gaan we ook flink 'struinen'. In IJsselmuiden is op koninginnedag altijd een flinke rommelmarkt. En ja ik heb ook een lijstje met tuinspullen klaarliggen

Alvast veel plezier met t volladen van je autootje.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Vorig jaar heb ik het overgeslagen, maar dit keer weer zin... en met lijstje, want sinds de kinderen groot zijn (vroeger altijd op zoek naar leuke speeltjes en grappige t-shirts) heb ik niet veel meer te wensen. Maar met de nieuwe moestuin hobby kan ik ook weer los gaan met rondschuimen. Helaas heb ik tegenwoordig geen auto meer, vroeger reed ik altijd rond met een stoere bestelbus, en hoefde ik echt nóóit na te denken of ik iets kon vervoeren... deze keer moet het in mijn tas op wieltjes passen, of het maakt niet veel kans bij me... ha, ha... maar gelukkig heb ik al genoeg bakken en zo.

Het werkt wel om van tevoren een soort wenslijstje te maken, want dan is de kans groot dat je alles wel kan vinden. Op goed geluk rondkijken, is ook leuk, maar dan verdwaal je in mogelijkheden en onzin...

Geplaatst:

Vandaar dus de lijstjes

Geplaatst:

Bij lijstjes maken, bepaal ik ook de prijs die ik voor iets uit wil geven. Bv. max. 5 euro voor een tuinslang... maakt het makkelijker om door te lopen als ze er 15 euro voor vragen...

Of... max. 50 cent voor een weckfles... het moet wel een koopje blijven namelijk...

Geplaatst:

Op goed geluk rondkijken? Als je door die mensen massa kan heen kijken Vind het altijd maar niks, die enorme drukte. Misschien dat we op vrijdag avond nog even door de stad lopen.. meestal is het dan al gigantisch druk.. maar nog net te doen.

Ach op koninginnedag gaan we waarschijnlijk naar de Ikea (als die open is) , zal lekker rustig zijn, op naar de gordijnen tegen de insecten!

En Jasmin, als ze 15 euro vragen? gewoon zeggen dat je niet meer dan €5,- bij je hebt, weten ze direct dat ze er niks extra's uit kunnen persen

Geplaatst:

Ikea is open op Koninginnedag. Is zelfs reclame op tv van geweest.

Goede tip Jasmin!! Ga ik zo gelijk toevoegen. Idd het is soms twijfelen van hoeveel wil ik er voor uitgeven en hoeveel durf ik af te dingen. Maar met zo'n lijstje kant en klaar kan ik nog beter en sneller mijn doel bereiken (je weet wat ik bedoel).

Geplaatst:

weckflessen en potten en tuinbakken staan op mijn lijstje

verder niets

natuurlijk ga ik veel losgeld mee nemen....

Geplaatst:

Bij mij dus ook

Dat van t losgeld is ook een goeie. Als ze geld zien geven ze gauwer toe.

Geplaatst:
Als je door die mensen massa kan heen kijken Vind het altijd maar niks, die enorme drukte.

Ik ben dan ook godsgruwelijk blij dat het hier elke week koninginnedag is! Lekker elke zondag naar een Vide Grenier, speuren tussen de hopen rotzooi naar een leuk kastje of een gietijzeren wafelijzer.

Geplaatst:

Ik ding nooit af. Ik weet wat ik wil. Ik weet wat iets waard is. Ik weet wat ik uit wil geven. Als er een match is... directe transactie...

Ik heb echt jarenlang in de handel gezeten. Nooit afgedongen met inkopen. Als je exact overal van op de hoogte bent kom je tien keer verder dan met sullig afdingen en onderhandelen... geloof mij maar. Dat is een cliché beeld van handel...

Als je namelijk gaat afdingen, en je dwingt iemand tot een lagere prijs dan gewenst, pakken ze het met een omweg weer dubbel terug....

Bij een eenmalige transactie loop je inderdaad dan niet veel risico, maar normaal gesproken moet je in de handel jarenlang met elkaar verder als koper en verkoper... en als jij denkt slim te zijn... wordt je wel tien keer terug gepakt...

Een beetje dollen over prijzen hoort er natuurlijk wel bij, maar dat is meer om elkaar af te tasten, en te zien waar de grenzen liggen.

Geplaatst:

Ik heb laatst zelfs iemand meer gegeven dan dat ze vroeg. Ik had uitgerekend dat iets 10 euro waard was, en ze vroeg negen.

Maak er maar tien van, want dat had ik zo grofweg uitgerekend, zei ik. Was nog steeds een gruwelijk koopje... ook met die 10 euro...

Geplaatst:

Ik geloof niet dat ik die mensen weer ga tegenkomen waar ik wat van wil kopen

Als ik dat wel zou doen dan zou ik ook niet afdingen en voor de prijs gaan wat ik ervoor wil betalen.

Kids hebben overigens altijd een streepje voor. Je moet alleen al een tas meenemen voor de gratis dingen (knuffels, speelgoed) die ze krijgen omdat de mensen er graag vanaf willen En gelukkig vragen ze dan ook weinig want ze weten dat kids weinig te besteden hebben. Zo heeft zoonlief vorig jaar nog iets van Lego gekocht, zo iets waar je op verder kunt bouwen, onderplaat met verhoging zeg maar, voor 20 cent! Kosten normaal een paar tientjes in de winkel. Echt amazing!

Geplaatst:
Als je door die mensen massa kan heen kijken Vind het altijd maar niks, die enorme drukte.

Ik ben dan ook godsgruwelijk blij dat het hier elke week koninginnedag is! Lekker elke zondag naar een Vide Grenier, speuren tussen de hopen rotzooi naar een leuk kastje of een gietijzeren wafelijzer.

Jaloers Jaloers Jaloers

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:

Oei, ik heb afgesproken dat ik ga werken op deze dag, en nu pas realiseer ik me dat het juist zo`n goede dag is om goedkope tuinmanden te zoeken! Argh..

Geplaatst:
  • Auteur

Ga je voor je werk, gewapend met zaklamp, heb je eerste keus

Geplaatst:

wij gaan vanaf morgen middag 18:00 al aan de struinen.

het bekende lijstje:

alles wat leuk en of intresant is en natuurlijk zo goedkoop mogelijk.

specifiek spul wat ik zoek is wat gereedschap denk aan betere schoffel (nu gamma baseline dingetje)

grasmaaier (duw model) om de ongewenste groen de rond te tuin licht te verpletten/maaien oftewel te verminderen.

voor de rest hopend op een geslaagd en leuk dagje

owjah en evt kinder schoffels en spade's

kinderen (3 stuks) hebben 3 m1 per kind (eigen tuintje)

Geplaatst:

Hmmm...mijn lijstje is niet zo groot, maar meestal kom ik wel met een en ander thuis. Ik weet wel dat er bij ons op de vrijmarkt altijd iemand staat met tuinplantjes...ook groente.....daar zal ik wel niet zomaar voorbij kunnen lopen. En als ik zo`n sappan zie, voor een aardig prijsje, mag ie ook mee, tenminste, als ie op inductie kan. En ik vind bakspullen leuk...taartvormpjes enzo. Benieuwd waar iedereen straks mee thuis gekomen is. )

Geplaatst:

Dat is voor t volgende topic

Ben ik stiekum ook héél benieuwd naar

Geplaatst:
Ga je voor je werk, gewapend met zaklamp, heb je eerste keus

zou kunnen

Geplaatst:

Zou t nog droog blijven voor morgen?

Geplaatst:

Jaaa t blijft droog en 20 graden verwacht hier in t midden van t land

Dat wordt flink struinen. Lijstje met bedragen en kleingeld liggen klaar.

Geplaatst:

Hoewel niet gevonden wat ik zocht, toch tevreden. Ik heb geen tuingoed, wel 2 kettingkjes, en twee silleconen bakvormen voor minitulbandjes. O, ja en ons huisnummer, zo`n oud blauw ge-emailleerd schildje. En....een lekker Turks broodje natuurlijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.