Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Heimwee!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

En ik weet niet goed wat hier de gebruikelijke regels zijn met betrekking tot het gebruik van icoontjes, maar vind ik erg onaardig overkomen. Onnodig toch?

Geplaatst:

Sus sus ( rustig rustig )

Geeft niks.

Wat geeft het.

Wat zou t

( overigens, inderdaad : overmatig inzetten emoticons niet toegestaan ( zie forumregels ))

Veels te leuk babbeltopic dit, om in mekaars irritatie-zone te gaan zitten.

Genoeg wee in de tuin

Geplaatst:

haha ik zie suus zich al snotterend aan haar vergelende bonenstaken vastklampen, met greetje tegenover zich die nonstop met haar ogen loopt te rollen tot ze er zelf bijkans van omrolt

Geplaatst:

Ik kreeg gisteren een apart gevoel en toen moest ik even aan dit topic terug denken. Aan de ene kant krijg ik ook wel "voldoening" als ik bepaalde planten opruim. Van "zo, dat heeft het mooi gedaan dit jaar", je blikt even terug op het jaar en wordt beetje trots op jezelf. Dat het seizoen over laten we zeggen zes tot acht weken goed op zijn einde loopt hoeft niet alleen "vervelende" gevoelens op te wekken En alles wat je opruimt maakt ruimte voor een nieuw begin

Geplaatst:

Ach, ik zie het zonnig in. Je moet het zo zien dat je de hete chocomelk en gevulde speculaas ook weer uit de kast mag gaan pakken en geniet van een bak erwtensoep met of zonder worst. Je kan vakker op het forum zijn daar je weinig meer op de tuin hoeft te doen en heerlijk over groenten e.d. lezen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

mooie tijd om terug te kijken en vooruit te blikken naar volgend seizoen

(sprak ze met een zucht en een snik in de stem )

Geplaatst:

ik heb toevallig gisteren al mijn wenslijstje voor volgend jaar zitten maken, wat blijft en wat komt er niet meer in, altijd fijn om de nodige vervanging te gaan (op)zoeken...

Geplaatst:

ik heb vandaag mijn zadendoos opnieuw gesorteerd.

(ja erny en gemma, het past allemaal nog steeds in het kleine kistje )

Geplaatst:

Afgelopen winter heb ik een paar dingetjes gekweekt in mijn kleine koude kas. Dat was erg leuk om af en toe een kijkje bij te nemen en te oogsten.

Wat had ik:

Groenselderij

Winterpostelein

Bloemkool een of andere winterkasvariant

Tuinbonen

Alles gezaaid in okt/nov.

En natuurlijk buiten: purple sprout, palmkool, boerenkool, savooie, spruiten, knoflook en winteruien (die het voor geen meter deden).

Geplaatst:

Weemoed vind ik toepasselijker dan heimwee.

Nu begint die weemoed bij mij pas begin november wanneer ik de laatste dode plantjes verwijder.

Half november begin ik al met de voorbereiding voor het nieuwe moestuinseizoen, veel tijd voor weemoed is er dus niet

Lichtjes frezen en een dikke laag mest uitspreiden. Daarna mag de moestuin van een welverdiende rust genieten.

Rond half december ga ik alvast de propagator afstoffen en zien of de groeilampen klaar zijn voor de nieuwe start.

Kerst en Nieuw ons buikje rond eten en begin januari kan het hele zaairitueel weer herbeginnen!

Geplaatst:

hier geen tijd voor heimoed

we zijn de kruiden en dahlia's aan het stekken en die moeten de winter door geholpen

de kinderkamer moet worden ingericht, ik wil een thermostaat-verwarmd kweekbadje maken

het dak van de schuur moet schoongespoten

er moeten pruimen geplant

er moet een nieuw dak op het tuinhuis, er moet opgeruimd

we leggen in oktober tuinbonen

Geplaatst:

Gaat dat goed? Tuinbonen in oktober?

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:
ik heb vandaag mijn zadendoos opnieuw gesorteerd.

(ja erny en gemma, het past allemaal nog steeds in het kleine kistje )

Knap hoor!

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:
Gaat dat goed? Tuinbonen in oktober?

soms

bij een zachte winter kun je 3 weken eerder smullen

bij flinke vorst gewoon weer in februari bonen leggen

Geplaatst:

Wou ik vroeg naar de tuin. Ben ik echter tijdens de koffie in de programma's van de BBC ( Gardeners World ) verzeild geraakt.

https://www.moestuinforum.nl/topic/7081-moestuin-gerelateerde-docus-filmpjes-tv-uitzendingen/

Naohhhh..... Als we het nou over nostalgische weemoed of heimwee hebben. Moet je die afleveringen maar niet gaan kijken ( een Delphinium border om U tegen te zeggen )

Wat is het dan al weer koud buiten he ? En dat we toch zo'n mooie lente en zomer gehad hebben. En nu die koude..

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Is 't al bijna eind februari?

Geplaatst:

ja, bijna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.