Geplaatst: 14 augustus 201411 j Auteur En ik weet niet goed wat hier de gebruikelijke regels zijn met betrekking tot het gebruik van icoontjes, maar vind ik erg onaardig overkomen. Onnodig toch?
Geplaatst: 14 augustus 201411 j Sus sus ( rustig rustig ) Geeft niks. Wat geeft het.Wat zou t ( overigens, inderdaad : overmatig inzetten emoticons niet toegestaan ( zie forumregels )) Veels te leuk babbeltopic dit, om in mekaars irritatie-zone te gaan zitten.Genoeg wee in de tuin
Geplaatst: 14 augustus 201411 j haha ik zie suus zich al snotterend aan haar vergelende bonenstaken vastklampen, met greetje tegenover zich die nonstop met haar ogen loopt te rollen tot ze er zelf bijkans van omrolt
Geplaatst: 18 augustus 201411 j Ik kreeg gisteren een apart gevoel en toen moest ik even aan dit topic terug denken. Aan de ene kant krijg ik ook wel "voldoening" als ik bepaalde planten opruim. Van "zo, dat heeft het mooi gedaan dit jaar", je blikt even terug op het jaar en wordt beetje trots op jezelf. Dat het seizoen over laten we zeggen zes tot acht weken goed op zijn einde loopt hoeft niet alleen "vervelende" gevoelens op te wekken En alles wat je opruimt maakt ruimte voor een nieuw begin
Geplaatst: 18 augustus 201411 j Ach, ik zie het zonnig in. Je moet het zo zien dat je de hete chocomelk en gevulde speculaas ook weer uit de kast mag gaan pakken en geniet van een bak erwtensoep met of zonder worst. Je kan vakker op het forum zijn daar je weinig meer op de tuin hoeft te doen en heerlijk over groenten e.d. lezen. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 18 augustus 201411 j mooie tijd om terug te kijken en vooruit te blikken naar volgend seizoen (sprak ze met een zucht en een snik in de stem )
Geplaatst: 18 augustus 201411 j ik heb toevallig gisteren al mijn wenslijstje voor volgend jaar zitten maken, wat blijft en wat komt er niet meer in, altijd fijn om de nodige vervanging te gaan (op)zoeken...
Geplaatst: 18 augustus 201411 j ik heb vandaag mijn zadendoos opnieuw gesorteerd. (ja erny en gemma, het past allemaal nog steeds in het kleine kistje )
Geplaatst: 19 augustus 201411 j Afgelopen winter heb ik een paar dingetjes gekweekt in mijn kleine koude kas. Dat was erg leuk om af en toe een kijkje bij te nemen en te oogsten.Wat had ik:GroenselderijWinterposteleinBloemkool een of andere winterkasvariantTuinbonen Alles gezaaid in okt/nov. En natuurlijk buiten: purple sprout, palmkool, boerenkool, savooie, spruiten, knoflook en winteruien (die het voor geen meter deden).
Geplaatst: 19 augustus 201411 j Weemoed vind ik toepasselijker dan heimwee. Nu begint die weemoed bij mij pas begin november wanneer ik de laatste dode plantjes verwijder. Half november begin ik al met de voorbereiding voor het nieuwe moestuinseizoen, veel tijd voor weemoed is er dus niet Lichtjes frezen en een dikke laag mest uitspreiden. Daarna mag de moestuin van een welverdiende rust genieten. Rond half december ga ik alvast de propagator afstoffen en zien of de groeilampen klaar zijn voor de nieuwe start. Kerst en Nieuw ons buikje rond eten en begin januari kan het hele zaairitueel weer herbeginnen!
Geplaatst: 20 augustus 201411 j hier geen tijd voor heimoed we zijn de kruiden en dahlia's aan het stekken en die moeten de winter door geholpende kinderkamer moet worden ingericht, ik wil een thermostaat-verwarmd kweekbadje makenhet dak van de schuur moet schoongespotener moeten pruimen geplanter moet een nieuw dak op het tuinhuis, er moet opgeruimdwe leggen in oktober tuinbonen
Geplaatst: 21 augustus 201411 j Gaat dat goed? Tuinbonen in oktober? Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 21 augustus 201411 j ik heb vandaag mijn zadendoos opnieuw gesorteerd. (ja erny en gemma, het past allemaal nog steeds in het kleine kistje )Knap hoor! Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 21 augustus 201411 j Gaat dat goed? Tuinbonen in oktober?soms bij een zachte winter kun je 3 weken eerder smullenbij flinke vorst gewoon weer in februari bonen leggen
Geplaatst: 25 augustus 201411 j Wou ik vroeg naar de tuin. Ben ik echter tijdens de koffie in de programma's van de BBC ( Gardeners World ) verzeild geraakt.https://www.moestuinforum.nl/topic/7081-moestuin-gerelateerde-docus-filmpjes-tv-uitzendingen/ Naohhhh..... Als we het nou over nostalgische weemoed of heimwee hebben. Moet je die afleveringen maar niet gaan kijken ( een Delphinium border om U tegen te zeggen ) Wat is het dan al weer koud buiten he ? En dat we toch zo'n mooie lente en zomer gehad hebben. En nu die koude..
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.