Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gratis tamme kastanjeboom


Aanbevolen berichten

Wij hebben bij ons nieuwe huis in Haaksbergen een grote tamme kastanjeboom staan. Daar wij deze geen van allen lekker vinden en hij ons redelijk in de weg staat mag deze gratis opgehaald worden mits je hem komt uitgraven! Hij is zeker 9 a 10 meter hoog, heeft prachtig gebloeid in Juli en hangt nu stampvol noten.

SDC1391326371408863468.JPGSDC1391498691408863474.JPGSDC1391555091408863480.JPGSDC1391689901408863487.JPGSDC1391739561408863493.JPGSDC1391830731408863499.JPGSDC1391944691408863505.JPG

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thea, het zal ook wel niet serieus bedoeld zijn als: ophalen om de boom een andere plek te geven

 

Het is wél een leuke manier om gratis van een grote boom af te komen en voor een ander om aan leuk haardhout te komen. Mja, dan zou ik als ophaler van het hout wel de wortels laten zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel geweldig dat verplaatsen soms gebeurt bij monumentale bomen.

Dat er dan kosten nog moeite worden gespaard om zo'n boom te behouden en een nieuwe plek te geven.

Er komt ook een hele boel aan techniek bij kijken, hier een voorbeeld:

http://bsi-bomenservice.nl/verplanten-monumentale-linde-voorschoten-3/

 

Ik denk niet dat dat hier bedoeld werd maar ja, kon het maar even, hè? Het is wel een mooi exemplaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gniffel, de boom zal echt niet te verplaatsen zijn. Maar hij staat dusdanig dicht tegen de bebouwing en door de wortels beschadigt deze dat hij dus wel echt weg zal moeten.

Aldus de omgevingscheck die er tegenwoordig bestaat, is een vergunning niet nodig dus ik vermoed dat het een mooie tuinbank gaat worden en de rest de openhaard in gaat.

 

Maar de discussie die erdoor ontstond hier was wel leuk om te lezen

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha ! Werk aan de winkel dus

 

Voor ongeveer een 400,- halen wij hem voor je om, en zagen de boom ter plekke in gewenste stukken. En jawel hoor, we stapelen het ook nog netjes op en voeren desgewenst de takken af

Onze timmerman kan er ook nog een originele tuinbank van maken ter plekke ( niet bij de prijs inbegrepen, maar ik schat een 250,- extra )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bit we hebben een houthakker in de vriendenkring die hem voor ons omhaalt. Verder verwerken we alles zelf, hebben het juiste gereedschap wel in huis.

 

Maar zoals het er nu uitziet gaat hij er al met een week of 3/4 onderuit dan zijn volgens mij de kastanjes nog niet rijp, maar mochten we toch wachten tot october/ november mogen ze opgehaald worden voor de moestuinforumdag

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...