Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mijn eerste tomatenplanten


to-maatje

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik heb begin juni zaadjes van een cherrytomatenplant gezaaid in een paar potjes met stekgrond. Inmiddels zijn daar al 4 aardige planten uit opgegroeid.

Dit is de eerste keer dat ik met zoiets bezig ben en ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of ik het goed doe. Ik dief de planten regelmatig en probeer wat overtollig blad weg te snoeien.

Daarnaast bemest ik ze regelmatig met organische korrels van DCM. Ik heb ze in potten/bakken staan zodat ik ze altijd met de zon mee kan bewegen en bij slecht weer direct binnen kan zetten zodat een koude douche ze bespaard blijft.

 

Ik heb wat foto's toegevoegd van de planten. Ik heb ze nu tijdelijk even binnenshuis gezet i.v.m. met de koude regenachtige dagen van de laatste tijd.

 

De plant met de meeste tomaatjes.

 

IMAG134120331409131999.jpg

IMAG134218521409132010.jpg

 

De rest

 

IMAG134392481409132055.jpg

IMAG134439681409132065.jpg

IMAG134552291409132081.jpg

 

Van een afstandje

 

IMAG134691161409132096.jpg

IMAG134770771409132113.jpg

IMAG134845831409132126.jpg

IMAG134986211409132138.jpg

 

 

Zien de planten er goed uit? Wat kan er beter?

 

Ik hoop dat jullie me wat tips en trucs kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zien er helemaal niet slecht uit toch. Zo te zien nog best gezond hoor.

Volgend seizoen een stuk éérder zaaien zou ik zeggen.

Uiteindelijk in wat grotere potten zetten ook wel.

Tomaten willen zo licht mogelijk ! ( deze planten zijn wel erg "uitgerekt" omdat ze af en toe of te vaak donker staan.

 

Heb je al een beetje rondgekeken op het forum ?

Tal van topics over het telen van tomaten aanwezig.

Als je bijvoorbeeld rechtsboven in de zoekfunctie intypt : "Tomaten dieven" dan krijg je tal van topics waar heel veel aan info daarover te vinden valt.

bv : "Tomaten mesten" , dan heel veel daar over.

Zo ook met : "Tomaten zaaien " , Tomaten binnen , tomaten ziektes, tomaten soorten, tomaten water geven, tomaten potmaat etc etc tec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben inderdaad laat geweest met zaaien. Het was ook meer een probeerseltje. Maar toen de planten eenmaal begonnen te groeien kreeg ik er steeds meer plezier in.

 

Ik heb ze eigenlijk altijd in de achtertuin staan op de zonnigste plek. Indien het slecht weer word verplaats ik ze meestal naar de schuur, maar wel op een plek waar nog wat dag/zonlicht naar binnen valt door het raam. Het dieven topic heb ik reeds doorgelezen, heel interessant en leerzaam. Die andere specifieke zoektags van jou zal ik zeker even doornemen.

 

Nu nog even opzoek naar iets wat ik dit seizoen nog kan verbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lambado,

 

Ik heb ze regelmatig gediefd inderdaad, hoewel op de laatste foto zagen ze er wel wat verwilderd uit.

 

Ze zijn nu getopt en gesnoeid zodat de laatste trossen hopelijk nog rijp worden en dan volgend jaar mooi op tijd zaaien, zodat ik er nog meer profijt van heb.

 

En bedankt voor het compliment

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...