Jump to content

Een nieuwe :D

Lieke81

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik ben Lieke. Sinds dit jaar probeer ik wat groentes te kweken in mijn soort van tijdelijke SQFT Garden.

Ik ben getrouwd en woon in de buurt van Dordrecht.

In het voorjaar gaan we de tuin aanpakken zodat ik een flink stuk krijg waar ik onze groente kan gaan kweken, volgens t SQFT garden principe.

Dit jaar heb ik niet veel in ons tuintje gehad, en was meer om te proberen of ik wel wat groene vingers heb.

Ik had een kerstomaten plant, inmiddels 3 kg geoogst en is ie op ... helemaal verregend

Ik had/heb wat sla, spruiten, bonen ( waar ik van blijf oogsten) een paprika, erwtjes, bietjes en wat prei nog in de grond.

Er staat ook nog een appel en een rode bes en heeeel veel aardbeien planten die gaan alle 3 van t jaar een mooie vaste plek krijgen, aangezien ze t in de pot slecht doen.

En wie weet is t virus zo hardnekkig dat er ooit een volkstuin gaat komen.

Dit was t wel zo'n beetje.

Ik ga nu snel verder neuzen tussen alle informatie zodat ik in t nieuwe seizoen er helemaal klaar voor ben.

Groet Lieke

Het moestuinbakken principe maar dan zonder bakken, in volle grond in de tuin dat is toch wat je van plan bent hé? Dat heb ik dit jaar geprobeerd en het ging best aardig. Al moet ik er volgend jaar aan denken om geen tussenruimte te voorzien tussen de vakken, enkel tussen de "bakken".

Veel succes met het nieuwe tuintje.

@ stan zodra ik tijd heb zal ik er wat opzoeken.

@ geertlaurent, idd t principe van de houten moestuinbakken maar dan in de border. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik dan meer keus heb in planten. Bv peen of andere groentes die diepte nodig hebben.

Van t voorjaar wil ik meer plek voor t terras en dan houd ik de gehele zuidwest kant van de tuin over voor een groetenborder, samen met potten, kan ik dan toch een kleine oogst uit de achtertuin halen voor ons samen. Het lukt ook aardig. Had ik niet verwacht . Nu alleen nog uitvinden hoeveel planten ik van sommige groentes nodig ga hebben. De erwten oogst viel nl. tegen, en ik kreeg ook nog meeldauw. Nu hebben we een handje erwten. Net genoeg voor in een omelet.

Ach ja heel de winter om te lezen, en even lekker te gaan neuzen, aan de overkant van t water bij vreeken