Geplaatst: 7 oktober 201411 j Beste leden, als je wakker bent(je ogen open hebt) teken dan deze petitie a.u.b. : http://stop-ttip.org/onderteken/. Bron stop-ttip.org : The European Commission tried to deny us our democratic right to speak out against TTIP and CETA via a European Citizens’ Initiative (ECI). Last week(eind september 2014), they refused to register our ECI, offering inconsistent explanations (»see press release). Democracy is not granted from above, it is made from below! We reject the Commission’s attempt to silence us and will carry out our European Citizens’ Initiative anyway, without approval from Brussels. We are currently preparing an online signature gathering tool as well as paper signature forms and will start collection in early October. At the same time, we will challenge the Commission in court by appealing to the European Court of Justice. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 8 oktober 201411 j LEES TIP OVER HET TTIP VERDRAG > Ga naar een artikel op welvaartvooriedereen.nl | Ga naar een artikel op foodwatch.org Getekend! Die twee handelsverdragen (CETA met Canada, TTIP met Amerika) hebben echt belachelijke onderdelen. Vooral de punten dat bedrijven uit Amerika in Europa een schadeclaim kunnen gaan neerleggen als ze schade ondervinden door onze wetgeving. Echt, serieus.. Wie heeft dat soort regels ooit bedacht? Ik hoop maar dat dat er niet doorheen komt. Ook omdat bedrijven zoals Monsanto met TTIP veel gemakkelijker op de Europese markt terecht gaan komen, zie ook dit korte, Nederlands talige, artikel. Daarnaast is er ook dit artikel, wat aan het einde wat aandacht besteed aan Monsanto & TTIP je gaat gewoon Amerikaanse situaties hier krijgen, bedrijven die de macht hebben. Bedrijven die regeren. Geen enkele regulatie op den duur meer. En bedrijven die de macht hebben? Terwijl die alleen focussen op het behalen van targets en hoge omzet? Wat een fijn idee..... > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 8 oktober 201411 j Ik heb wat leestijd genomen voor achtergronden. Wil niet zo maar overal mijn naam onder zetten. Getekend! In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 19 oktober 201411 j Had al getekend.Veel achtergrond nfo over diverse vrijhandelsakkoorden: http://www.dewereldmorgen.be/dossiers/vrijhandelsakkoorden
Geplaatst: 22 oktober 201411 j Mooi e-book over TTIP:John Hillary - The Transatlantic Trade and Investment Partnership > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 23 oktober 201411 j Ik kwam dit nu pas tegen..Gelezen en niet alles begrepen..hoe is het nu toch mogelijk dat men dit soort verdragen wil sluiten? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 oktober 201411 j @AppelvrouwHoe het mogelijk is dat men dit soort verdragen wil sluiten?Volgens mij het gevolg van een samenwerking tussen twee groepen politici die in principe alles willen privatiseren (de aandeelhouders van) grote bedrijven die zoveel mogelijk geld willen "verdienen", ten koste van alles en iedereen.Of zoals omschreven in het e-book dat dennislp heeft aanbevolen (blz. 6):As officials from both sides acknowledge, [...] The main goal of TTIP is, by their own admission, to remove regulatory ‘barriers’ which restrict the potential profits to be made by transnational corporations on both sides of the Atlantic. [...]TTIP is therefore correctly understood not as a negotiation between two competing trading partners, but as an attempt by transnational corporations to prise open and deregulate markets on both sides of the Atlantic.Verder vond ik dit wel een overzichtelijke samenvatting: http://sargasso.nl/vrijhandelsverdragen-zoals-ttip-slecht-voor-europa/
Geplaatst: 28 oktober 201411 j Het gevaarlijkste van deze ontwikkelingen is dat bedrijven dezelfde status als landen krijgen. Dit betekent dat een land dat deze bedrijven dwarsboomt, waardoor zij aantoonbaar minder winst maken, dalijk te maken krijgt met schadeclaims. Het is erg genoeg dat landen dmv lobby nu al indirect bestuurd worden. “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.