Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen

Dennis

Recommended Posts

Hoi Ik ben Dennis en ben nieuw op dit forum

ik heb een moestuin 120 vierkante meter in wormerveer. Tevens ben ik initiatief nemer van een moestuin complex voor bewoners in amsterdam osdorp, dit is voort gevloeid vanuit mijn werk als sociaal gebeidsbeheerder in de zelfde wijk. Er was zo veel animo dat er zelfs een tweede complex is geplaatst.

Ik heb nog geen foto van mijn eigen moestuin , die houden jullie tegoed maar wel van het tweede en eerste complex in Amsterdam osdorp ou48dk.jpgzn0hf.jpg

Welkom Dennis.

Mooi initiatief, tuinieren verbroederd, hopelijk ook bij jullie.

En bijkomend voordeel is dat kinderen leren dat de radijsjes niet in de winkelschappen groeien.

Hallo Dennis. Welkom op dit forum.

Wat een geweldig inititatief van jou om dat op te zetten. Het geeft zoveel meer vreugde om het samen te doen. Dat brengt de mensen wat dichter bij elkaar. Wat uiteraard ook de bedoeling is in deze opzet.

Ik vind die 1e foto erg mooi in aanleg. Ik houd wel van de strakheid van lijnen, het gras, de kiezels en de bakken. Het geeft een rustig en duidelijk geheel. Die hekjes eromheen zien er heerlijk landelijk uit.

Veel plezier hier en op alle moestuinen.

Good things come in small packages

Welkom Dennis (nr. 3),

Hey, ik ben er ook 1

Ziet er allemaal verzorgd en netjes uit.

Ik zie op de eerste foto een waterpomp staan, is die ook werkend?

Ja zeker werkt de pomp, is geboord naar 20 meter diepte. kosten vallen eigelijk best mee, en mooi helder water

Hallo Dennis. Welkom op dit forum.

Wat een geweldig inititatief van jou om dat op te zetten. Het geeft zoveel meer vreugde om het samen te doen. Dat brengt de mensen wat dichter bij elkaar. Wat uiteraard ook de bedoeling is in deze opzet.

Ik vind die 1e foto erg mooi in aanleg. Ik houd wel van de strakheid van lijnen, het gras, de kiezels en de bakken. Het geeft een rustig en duidelijk geheel. Die hekjes eromheen zien er heerlijk landelijk uit.

Veel plezier hier en op alle moestuinen.

Helly bedankt voor je reactie, de kiezels zijn schelpen en het hek werk is van kastanjehout, heeft een erg landelijke uitstraling. ze noemen het ook wel frans of engelshekwerk.

Je moet je voorstellen dat deze tuin echt tussen twee woon blokken ligt.

Allen bedankt voor het welkom heten en de leuke reacties, ik ga er van uit dat ik via dit forum in de toekomst veel kan opsteken, en wellicht kan ik ook mijn bijdrage leveren.

Ik tuinier nu voor het vierde seizoen, hoe lang zijn de meeste van jullie al bezig?

Dit is mijn 1e seizoen en ik moestuinier in de achtertuin met bakken en potten.

Niet denigrerend bedoeld maar heb je daar dan nog wat opbrengst van?

Met andere woorden kan je er flink van eten?

Als je maar met 2 personen bent dan is dat best wel te doen. Nu heb ik misschien ook overdreven veel bakken en potten staan, maar ik ben nogal ambitieus begonnen. Tot nu toe al aardig wat radijsjes, raapsteeltjes en rucola geoogst. Voor mijn idee niet slecht. De rest groeit ook als kool, behalve de paprika plantjes. Maar die hebben waarschijnlijk meer warmte nodig om beter te groeien.

. De rest groeit ook als kool, behalve de paprika plantjes. Maar die hebben waarschijnlijk meer warmte nodig om beter te groeien.

Die hebben idd wat meer warmte nodig, bij mij staan ze in de kas ook nog vrij klein.

Welkom Dennis,

Ziet er heel mooi uit allemaal, maar ik vraag me wel af: hoe wordt de oogst verdeeld?

Het zijn totaal 43 tuintjes van ongeveer 10 vierkante meter per tuinder, dus ze hebben hun eigen oogst.

Paar weken geleden heb ik aan elke tuinder een zaai pakketje uitgedeelt en dan bestel ik ook meteen wat bakken div. sla en andijvie en bloemkool bij een kwekerij.

Zo beginnen we elk jaar het seizoen

• 2 weeks later...

Hoihoi ik beloofd om wat foto's van mijn eigen moestuin de plaatsen , bij deze!

Diverse bonen stok en stam , link achter de winteruien.

dy3pfk.jpg

vanaf de andere kant

4ux5jk.jpg

aardappels 2 soorten

33ts8lh.jpg

diverse sla en andijvie en paksoi

5bef5s.jpg

mijn kas met achterin o.a. komkommer

289zdhg.jpg

en de hele tuin

123qkch.jpg

Dit zijn foto's één week geleden, alles staat al een stuk groter Bizar seizoen tot nu toe

Ja het is zeker een opmerkelijk seizoen dit jaar zo vroeg al zulke warmtes. Maar wel lekker voor de plantjes

Je moestuin ziet er keurig uit. En wat heb je al grote uien! Hoe groot is jouw kasje?