Dennis Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Hoi Ik ben Dennis en ben nieuw op dit forumik heb een moestuin 120 vierkante meter in wormerveer. Tevens ben ik initiatief nemer van een moestuin complex voor bewoners in amsterdam osdorp, dit is voort gevloeid vanuit mijn werk als sociaal gebeidsbeheerder in de zelfde wijk. Er was zo veel animo dat er zelfs een tweede complex is geplaatst.Ik heb nog geen foto van mijn eigen moestuin , die houden jullie tegoed maar wel van het tweede en eerste complex in Amsterdam osdorp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Welkom! Nog een Dennis Dat ziet er mooi uit zeg! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Welkom Dennis (nr. 3), Ik zie dit soort projecten steeds vaker, ziet er goed uit. Tuinieren verbroederd, op volkstuincomplexen is dat zeker zo, men helpt elkaar graag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dvdmeer Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Welkom Dennis (nr. 3),Hey, ik ben er ook 1 Ziet er allemaal verzorgd en netjes uit.Ik zie op de eerste foto een waterpomp staan, is die ook werkend? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Welkom Dennis.Mooi initiatief, tuinieren verbroederd, hopelijk ook bij jullie.En bijkomend voordeel is dat kinderen leren dat de radijsjes niet in de winkelschappen groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Hallo Dennis. Welkom op dit forum. Wat een geweldig inititatief van jou om dat op te zetten. Het geeft zoveel meer vreugde om het samen te doen. Dat brengt de mensen wat dichter bij elkaar. Wat uiteraard ook de bedoeling is in deze opzet.Ik vind die 1e foto erg mooi in aanleg. Ik houd wel van de strakheid van lijnen, het gras, de kiezels en de bakken. Het geeft een rustig en duidelijk geheel. Die hekjes eromheen zien er heerlijk landelijk uit.Veel plezier hier en op alle moestuinen. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Klassiek Urban Farming zou ik zeggen... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Welkom, ziet er mooi uit je tuin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Welkom ! Mooi die 2 tuinen die je hebt opgezet! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Super, er zouden meer van dit projecten moeten bestaan. Welkom Dennis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Posted May 5, 2011 Author Share Posted May 5, 2011 Welkom Dennis (nr. 3),Hey, ik ben er ook 1 Ziet er allemaal verzorgd en netjes uit.Ik zie op de eerste foto een waterpomp staan, is die ook werkend? Ja zeker werkt de pomp, is geboord naar 20 meter diepte. kosten vallen eigelijk best mee, en mooi helder water Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Posted May 5, 2011 Author Share Posted May 5, 2011 Hallo Dennis. Welkom op dit forum. Wat een geweldig inititatief van jou om dat op te zetten. Het geeft zoveel meer vreugde om het samen te doen. Dat brengt de mensen wat dichter bij elkaar. Wat uiteraard ook de bedoeling is in deze opzet.Ik vind die 1e foto erg mooi in aanleg. Ik houd wel van de strakheid van lijnen, het gras, de kiezels en de bakken. Het geeft een rustig en duidelijk geheel. Die hekjes eromheen zien er heerlijk landelijk uit.Veel plezier hier en op alle moestuinen. Helly bedankt voor je reactie, de kiezels zijn schelpen en het hek werk is van kastanjehout, heeft een erg landelijke uitstraling. ze noemen het ook wel frans of engelshekwerk.Je moet je voorstellen dat deze tuin echt tussen twee woon blokken ligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Posted May 5, 2011 Author Share Posted May 5, 2011 Allen bedankt voor het welkom heten en de leuke reacties, ik ga er van uit dat ik via dit forum in de toekomst veel kan opsteken, en wellicht kan ik ook mijn bijdrage leveren.Ik tuinier nu voor het vierde seizoen, hoe lang zijn de meeste van jullie al bezig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Dit is mijn 2e echte jaar met deze moestuin. Hiervoor een balkonmoestuintje gehad, en in potten geteeld in een wat grotere tuin. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Dit is mijn 1e seizoen en ik moestuinier in de achtertuin met bakken en potten. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Posted May 5, 2011 Author Share Posted May 5, 2011 Dit is mijn 1e seizoen en ik moestuinier in de achtertuin met bakken en potten.Niet denigrerend bedoeld maar heb je daar dan nog wat opbrengst van?Met andere woorden kan je er flink van eten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Met een paar potten/bakken vol met pluksla, oogst je de hele zomer sla voor salades en op brood. (misschien af en toe wat nieuwe zaaien, om een paar plantjes te kunnen vervangen als ze doorschieten) Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank vwl Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Welkom Dennis, Ziet er heel mooi uit allemaal, maar ik vraag me wel af: hoe wordt de oogst verdeeld? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Als je maar met 2 personen bent dan is dat best wel te doen. Nu heb ik misschien ook overdreven veel bakken en potten staan, maar ik ben nogal ambitieus begonnen. Tot nu toe al aardig wat radijsjes, raapsteeltjes en rucola geoogst. Voor mijn idee niet slecht. De rest groeit ook als kool, behalve de paprika plantjes. Maar die hebben waarschijnlijk meer warmte nodig om beter te groeien. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Welkom, Dennis. Ziet er mooi uit. Wonderlijk, zo tussen twee huizenblokken! Maar wel fraai, dus. Dit is mijn eerste moestuinseizoen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Posted May 5, 2011 Author Share Posted May 5, 2011 . De rest groeit ook als kool, behalve de paprika plantjes. Maar die hebben waarschijnlijk meer warmte nodig om beter te groeien. Die hebben idd wat meer warmte nodig, bij mij staan ze in de kas ook nog vrij klein. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Posted May 5, 2011 Author Share Posted May 5, 2011 Welkom Dennis, Ziet er heel mooi uit allemaal, maar ik vraag me wel af: hoe wordt de oogst verdeeld? Het zijn totaal 43 tuintjes van ongeveer 10 vierkante meter per tuinder, dus ze hebben hun eigen oogst. Paar weken geleden heb ik aan elke tuinder een zaai pakketje uitgedeelt en dan bestel ik ook meteen wat bakken div. sla en andijvie en bloemkool bij een kwekerij. Zo beginnen we elk jaar het seizoen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Posted May 16, 2011 Author Share Posted May 16, 2011 Hoihoi ik beloofd om wat foto's van mijn eigen moestuin de plaatsen , bij deze!Diverse bonen stok en stam , link achter de winteruien. vanaf de andere kant aardappels 2 soortendiverse sla en andijvie en paksoi mijn kas met achterin o.a. komkommeren de hele tuin Dit zijn foto's één week geleden, alles staat al een stuk groter Bizar seizoen tot nu toe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Ja het is zeker een opmerkelijk seizoen dit jaar zo vroeg al zulke warmtes. Maar wel lekker voor de plantjes Je moestuin ziet er keurig uit. En wat heb je al grote uien! Hoe groot is jouw kasje? Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
peet van oosten Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 wat ziet het er netje uit .ook bloemen erin zetten hoor .goed voor de kleur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts