Aluapje Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Mijn knoflook is er een van vorig jaar. Is blijven staan. Groeit voorspoedig. Wanneer oogst je knoflook? Vorig jaar was ik duidelijk te vroeg!! Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
RobO Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 als ie niet meer groeit/ geen groen meer heeftgrtz..paulatje? Quote
suus76 Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Zeker.Maar je zaait best wel voor in potjes zodat je plantjes op het ex-knoflookbed kan zetten en je niet nog moet beginnen zaaien. Dat ga ik onthouden voor volgend jaar! Quote
suus76 Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Ik heb drie soorten knoflook staan en 1 er van is echt in no time ten prooi gevallen aan roest. Er zit nog wel bladgroen in maar het houdt niet over. Ik hoop dat er wel wat knolvorming gaat plaatsvinden. Quote
Johmir Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 als ie niet meer groeit/ geen groen meer heeftgrtz..paulatje?Dat is misschien een beetje moeilijk te zien. Is er niet een oogst-periode/maand aan te geven voor knoflook die in het najaar gepoot is? Of zou je kunnen kijken hoe groot de knol inmiddels gegroeid is (beetje uitgraven dus)? Quote
Itoero Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Softneck oogst je als de stengel omvalt.Hardneck oogst je als de onderste grote bladeren verdorren. Voordat je oogst kijk je best wel even of er al bollen zitten. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Deborah Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Bij mij zitten er al knoppen in sommige knoflookplanten. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Erny Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Die kan je eruit halen, met stuk steel, en lekker grillen oid en opeten. Quote
Enjoy! Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Wanneer je de knop er uit haalt (en evt. eet) Erny, groeit de bol dan nog wel door? Quote
Liekie Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 bedankt voor de tip Erny, hier zat vandaag een aantal knoppen door de nasi. Lekker!! Quote
Missmass Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Hier helaas geen bloeiende knoflook. Wel de eerste roestplekjes waargenomen vandaag... Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
RobO Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 snel spuiten met 0,5% natriumbicarbonaat helpt prima, groeien ze nog door en je kweekt geen roest Quote
Itoero Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Is dat niet schadelijk voor het milieu?Hier wordt dat in schoenen gedaan, tegen schimmels, tegen stinkvoeten... Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Enjoy! Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Leuk om eens te googlen op natriumcarbonaat. Je kunt daar heel veel mee doen. Zonder schade! Quote
Deborah Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Natriumbicarbonaat is toch gewoon bakpoeder? Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Nynkef Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Natriumbicarbonaat is toch gewoon bakpoeder? Volgens mij wel Hier nog geen spoortje roest Quote
Erny Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Wanneer je de knop er uit haalt (en evt. eet) Erny, groeit de bol dan nog wel door? Juist het weghalen van de bloemknoppen bevordert de bolgroei. Anders gaat de kracht naar de bloem ipv naar de bol. Gisteren mn knoflook en ui-achtigen gesproeid met het bakingsoda/olie/water mengsel. Waren wel her en der wat gelige punten maar zag nog geen roestvlekken. Quote
Missmass Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Ik heb het opgezocht en natriumcarbonaat blijkt doodgewone soda te zijn Gelukkig maar, want ik spuit hier niets in de tuin, maar soda is wel een natuurproduct, dus dat wil ik nog best proberen. Heb net wat soda opgelost in warm water en daarmee de knoflook ingespoten. Nu maar hopen dat de roest niet doorzet.. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Itoero Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Dit is er niet echt het topic voor maar kan je natriumbicarbonaat dan ook preventief gebruiken tegen bladvlekkenziekte en phytophtora op tomaten? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Erny Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Om "soda" vergissingen te voorkomen: daarmee bedoel je dan dus de Bakingsoda. Het zou, heb ik ergens gelezen, de groei van schimmels moeten tegengaan (tot in bepaalde mate) dus het zou goed kunnen dat het daar ook een preventieve werking kan hebben. Zou dat dan ook voor de verschillende meeldauwen gelden?... Quote
loes Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 (aangepast) Leuk om eens te googlen op natriumcarbonaat. Je kunt daar heel veel mee doen. Zonder schade!ik lees hier verwarring. het gaat om Natriumbicarbonaat, ookwel baking soda, zuiveringszout, bicarbonaat, enz.natriumcarbonaat is soda, ookwel washing soda, schoonmaak soda, enz. Bakpoeder is baking soda + een zuur (bijv. citroenzuur) en een stabilisator (bijv. maizena) edit: oeps er was nog een pagina. 27 mei 2015 aangepast door Gast Quote
Itoero Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Zou dat dan ook voor de verschillende meeldauwen gelden?...Laten we het hopen!Ik ga het vanaf augustus preventief op m'n tomaten sproeien. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Missmass Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Ik weet niet eens wat 'baking soda' is... Im ken alleen de gewone soda, het schoonmaakspul! Is dat niet goed dan? Ik ga meteen googlen wat baking soda dan voor iets is! Heb ik nu wel het juiste op mijn knoflook gespoten?? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Itoero Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Ik heb iets interessants gevonden.Er wordt Kaliumbicarbonaat gebruikt tegen schimmels. (ook tegen meeldauw)Natriumbicarbonaat zal wel ongeveer dezelfde werking hebben neem ik aan. http://www.greencure.net/ Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.