Ga naar inhoud

Hoe staat de knoflook erbij 2014-2015

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn knoflook is er een van vorig jaar. Is blijven staan. Groeit voorspoedig. Wanneer oogst je knoflook? Vorig jaar was ik duidelijk te vroeg!!

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Geplaatst:
Zeker.

Maar je zaait best wel voor in potjes zodat je plantjes op het ex-knoflookbed kan zetten en je niet nog moet beginnen zaaien.

Dat ga ik onthouden voor volgend jaar!

Geplaatst:

Ik heb drie soorten knoflook staan en 1 er van is echt in no time ten prooi gevallen aan roest. Er zit nog wel bladgroen in maar het houdt niet over. Ik hoop dat er wel wat knolvorming gaat plaatsvinden.

Geplaatst:
als ie niet meer groeit/ geen groen meer heeft

grtz..paulatje?

Dat is misschien een beetje moeilijk te zien. Is er niet een oogst-periode/maand aan te geven voor knoflook die in het najaar gepoot is? Of zou je kunnen kijken hoe groot de knol inmiddels gegroeid is (beetje uitgraven dus)?

Geplaatst:

Softneck oogst je als de stengel omvalt.

Hardneck oogst je als de onderste grote bladeren verdorren.

Voordat je oogst kijk je best wel even of er al bollen zitten.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Hier helaas geen bloeiende knoflook. Wel de eerste roestplekjes waargenomen vandaag...

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Is dat niet schadelijk voor het milieu?

Hier wordt dat in schoenen gedaan, tegen schimmels, tegen stinkvoeten...

Geplaatst:
Wanneer je de knop er uit haalt (en evt. eet) Erny, groeit de bol dan nog wel door?

Juist het weghalen van de bloemknoppen bevordert de bolgroei. Anders gaat de kracht naar de bloem ipv naar de bol.

Gisteren mn knoflook en ui-achtigen gesproeid met het bakingsoda/olie/water mengsel.

Waren wel her en der wat gelige punten maar zag nog geen roestvlekken.

Geplaatst:

Ik heb het opgezocht en natriumcarbonaat blijkt doodgewone soda te zijn

Gelukkig maar, want ik spuit hier niets in de tuin, maar soda is wel een natuurproduct, dus dat wil ik nog best proberen. Heb net wat soda opgelost in warm water en daarmee de knoflook ingespoten. Nu maar hopen dat de roest niet doorzet..

Geplaatst:

Dit is er niet echt het topic voor maar kan je natriumbicarbonaat dan ook preventief gebruiken tegen bladvlekkenziekte en phytophtora op tomaten?

Geplaatst:

Om "soda" vergissingen te voorkomen: daarmee bedoel je dan dus de Bakingsoda.

Het zou, heb ik ergens gelezen, de groei van schimmels moeten tegengaan (tot in bepaalde mate) dus het zou goed kunnen dat het daar ook een preventieve werking kan hebben.

Zou dat dan ook voor de verschillende meeldauwen gelden?...

Geplaatst: (aangepast)
Leuk om eens te googlen op natriumcarbonaat. Je kunt daar heel veel mee doen. Zonder schade!

ik lees hier verwarring.

het gaat om Natriumbicarbonaat, ookwel baking soda, zuiveringszout, bicarbonaat, enz.

natriumcarbonaat is soda, ookwel washing soda, schoonmaak soda, enz.

Bakpoeder is baking soda + een zuur (bijv. citroenzuur) en een stabilisator (bijv. maizena)

edit: oeps er was nog een pagina.

aangepast door Gast
Geplaatst:
Zou dat dan ook voor de verschillende meeldauwen gelden?...
Laten we het hopen!

Ik ga het vanaf augustus preventief op m'n tomaten sproeien.

Geplaatst:

Ik weet niet eens wat 'baking soda' is... Im ken alleen de gewone soda, het schoonmaakspul! Is dat niet goed dan? Ik ga meteen googlen wat baking soda dan voor iets is! Heb ik nu wel het juiste op mijn knoflook gespoten??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...