Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Paprika is niet zo snel

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Geweldig! We zijn er bijna!

10917844_840329822690474_1673127142658690898_n.jpg?oh=0d813e9d3d8f1fdceacc1e76a4a68161&oe=556EBCA1

Zo lang moeten wachten, dat ik haast meteen na oogsten weer opnieuw kan zaaien. Een bijna volledige cyclus.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Geplaatst:

Als je niet alle bladeren had verwijderd had je de plant met mazzel zelfs over kunnen houden. Paprika's zijn vaste planten (in ons klimaat alleen heel moeilijk om ze de winter door te krijgen hoor) en het tweede jaar geven ze veel meer opbrengst.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:
  • Auteur

Ga ik dat proberen met een van zijn nazaden.

Geplaatst:

Ik denk dat de bladeren wel terug kunnen groeien. Ik heb een Surinaamse peperplant (hetzelfde familie als paprika) in een grote pot en af en toe verliest die ook alle bladeren (als de zon te sterk is, te veel regen of wat dan ook, die plant vindt het gewoon niet leuk buiten), maar gaat nooit dood. Ze groeien gewoon terug en ik krijg ook altijd in de winter pepers. Heb nu daar ook 2-3 aan het hangen. Ja, misschien moet ik gewoon stoppen met hem s'zomers buiten te zetten, want op mijn zolder vindt dit plant het altijd geweldig.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb er op gerekend dat ie het verder niet ging redden. Ik krijg van de lente ruimtegebrek. XD

Geplaatst:
  • Auteur

Oké hij is bijna rijp nu! Het laatste groene vlekje is al niet groen meer (maar ook niet rood) en bij de strengel zit nog een groene rand. Ik neem aan dat deze ook helemaal rood moet zijn?

Ik wil hem een keer op een woensdag meenemen naar mijn oma als ie rijp is. Mag hij langer dan een week rijp blijven hangen?

Geplaatst:

Ik weet geen antwoord op je vraag, maar ik vind het wel cool dat je paprika toch nog rijp aan het worden is!

Geplaatst:

Leuk dat jij ook zo'n experiment doet. Ik heb vandaag mijn minipaprika geoogst, maar hij smaakte nogal groen (bitter) terwijl hij toch helemaal rood was. Ik denk het gebrek aan zon heeft hem niet erg zoet gemaakt maar enkel verkleurd. Ik ben benieuwd hoe die van jou smaakt!

Geplaatst:
Ik wil hem een keer op een woensdag meenemen naar mijn oma als ie rijp is. Mag hij langer dan een week rijp blijven hangen?
Liekie had het al over de smaak . Geschikt voor een culinair hoogstaand recept zal hij wel niet zijn Ken . Nog een weekje aan de plant blijven hangen moet kunnen. Het verval van de vrucht begint als het oppervlak begint te rimpelen maar ook dan is hij nog bruikbaar.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
  • Auteur

Belangrijkste vind ik dat ik de zaden kan zaaien!

Geplaatst:
  • Auteur
Zaadjes Ken, geen pitjes... Wel goed laten afrijpen, anders zijn de zaadjes niet kiemkrachtig.

Toch een beetje een control freak hier. Is het paprikaatje zo goed afgerijpt? Ik zie geen groen, maar nog wel plekjes die roder kunnen worden. Het is bijna oogst tijd en ja ik wil doorzaaien!

10953210_848213321902124_7327935549469508409_n.jpg?oh=9e7f1d12ed7485f49d9ef9c12e44c11a&oe=5565B237

10945624_848213348568788_2954181407885994020_n.jpg?oh=75da220c086796711d9d39a41ab0717f&oe=5562FA66

Geplaatst:

Hi Ken, indien mijn oogjes betrouwbaar zijn vrees ik dat je wittevliegvliegenvangers zult moeten aanschaffen!

Succes.

Geplaatst:
  • Auteur

Spint, ben er al mee bezig. Kan ik de paprika oogsten en geeft dit vruchtbare pitjes?

Geplaatst:

Om zaad te oogsten laat ik mijn mooiste paprika's overrijp worden - tot ze gerimpeld zijn. Dan haal ik de zaden eruit en droog deze zo'n twee weken op een krant.

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Paprika is nu helemaal rood, ook het groene randje is weg. Ik ga hem dinsdag oogsten, woensdag in de spaghetti (zaadjes eruit) en zaterdag de rest in de pizza. Enkele zaadjes zaai ik direct in een pot.

Geplaatst:
  • Auteur

Mijn geduld is beloond!

1610874_855961864460603_8027839826464649842_n.jpg?oh=7cebf7a2b6a0ab879dec5fe174b7885f&oe=5595D383

Ik hou van paprika, maar met mate. Daarom ook erg blij met het formaat. De helft doe ik morgen bij omalief in de spaghetti en de andere helft gaat zaterdag door mijn pizzatjes.

Geplaatst:

Gefeliciteerd met je paprika

Nu maar hopen op vele mooie nakomelingen

Geplaatst:

Hahahaha de aanhouder wint!

Eet smakelijk!

Geplaatst:
  • Auteur

Vond hem erg lekker, niet te sterk, maar ook niet smakeloos. Toppie! Zaterdag de tweede helft door de pizza, ben deze helft aan het vriesdrogen.

Er kwamen welgeteld 4 pitjes uit, snik snik. Ik gok dat er slechts twee van kandidaten zijn voor eventuele ontkieming. Ik heb ze gezaaid, samen met een paar andere pitjes en daarmee ook meteen mijn moestuinseizoen gestart. Dus de nazaden van de paprika zijn te volgen via DEZE LINK

Zaterdag nog verslag over de pizzatjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.