Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Leuk! Daar wil ik ook wel aan mee doen!

Geplaatst:

De paarse versie zat sowieso al in mijn planning, dus nu hoop ik stiekem op de witte versie voor de wedstrijd

Geplaatst:
Nee, Jorg opent een topic over de wedstrijd van 2015 met de regels en het doel. Je kan je dan inschrijven en krijgt dan de zaden zodat iedereen hetzelfde zaad gebruikt. Dus zomaar beginnen werkt niet .

Bah, ik dacht ik kan gewoon zelf zaad kiezen. Zou juist leuk zijn. Met tomaat kan natuurlijk niet zelf zaad kiezen, want je heb vleestomaten en gewone enz enz, maar met koolrabi zou juist een missie zijn om ook de leukste ras te vinden, toch? Anders gaat iedereen zeker voor Superscmelz, de meest voorkomende ras, en dat is wat saai en kiemde bij mij vorige jaar helemaal niet.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Hoe wil je er een eerlijke wedstrijd van maken als iedereen een ander startpunt heeft?

Allemaal hetzelfde ras is niet saai. Kijk maar naar de wedstrijden van de afgelopen jaren. Grote verschillen met hetzelfde startpunt.

aangepast door Gast

Geplaatst:

De meeste soorten worden houtig/vezelig als ze groter worden...de Superschmelz niet.

Het zou jammer zijn om een enorme kohlrabi te kweken die veel te houtig is om te eten en op de composthoop terechtkomt.

Als iedereen hetzelfde ras heeft draait het ook puur om uw kunde als moestuinier.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Leuk. Vorig jaar was ik te laat. Dit jaar wil ik graag mee doen

Geplaatst:

IK ben erg benieuwd waar Jorg mee aankomt. Ik ben zoals gezegd een ramp met koolrabi, nooit een leuke oogst gehad.

Maarja daar gaat het inderdaad niet om, juist dat iedereen op het zelfde moment hetzelfde zaad krijgt en met het zelfde weer

(min of meer) de grootste en mooiste groente moet zien te kweken is echt superleuk!.. En of we deze groente nu wel of niet kunnen eten vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. We hebben toch immers een tuin vol eetbare groente? Een houterige koolrabi meer of minder... swahhh

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb ze wel al een paar keer gehad en gaat goed maar zo gauw ik ze te lang laat staan beginnen de mieren eraan???

Geplaatst:

Ja, maar goede ras vinden/kiezen voor je tuin is toch ook een kunst? En waarom zou het uitmaken als iedereen een andere startpunt heeft? Als Piroska in Hongarije woont heeft ze al een andere weer en omstandigheden. Je moet juist slim zijn en je planten op de juiste manier, op goede tijd en op de beste manier kweken. Zou juist leuk zijn als we zien hoe resultaten met verschillende rassen anders kunnen zijn. Of tussen mensen die vroeger/later beginnen. En als ras X dan bij mij mislukt, misschien kiemt ras Y wel en ik heb nog steeds een kans. Ook kunnen zo meer mensen meedoen.

Maar dat is maar mijn persoonlijke mening. Als iedereen moet Superscmelz kweken en het op 1.mei planten dan kweek ik Superscmelz en plant ik die op 1.mei.

En het is inderdaad zo dat een reus meestal oneetbaar of minder lekker is. Eigenlijk is koolrabi het lekkerst als hij nog jong (kleiner) is. Maar dit is een wedstrijd, hoor. Het gaat niet over de smaak, maar over het groeiproces en het maat van de groente.

Hier een leuke video over verschillende koolrabis:

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

• 1 year later...
Geplaatst:

Gaat de teeltwedstrijd 2016 niet meer door? Ik kan er niets over vinden op MTF

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic