Geplaatst: 8 november 201411 j Auteur Na jullie feedback en overleg hebben we besloten om de enquête vrij te stellen voor ook zij die 'nee' hebben aangeduid op de vraag of ze een flexivoor zijn of niet. Op deze manier kan iedereen toch deelnemen aan de enquête als zij dit wensen.
Geplaatst: 8 november 201411 j Nou....Bio-Ingeneur en Studentjes.... Ik moet eerlijk zeggen: Jullie doen er in ieder geval toch wel moeite voor en lezen onze - misschien wat ironische en kritische - reacties en gaan er serieus op in. Dat vind ik tof en maakt het allemaal wat serieuzer. Dus compliment daarvoor! Als iemand die steeds als (best wel bevlogen) leraar heeft gewerkt om zijn leerlingen veel te leren, durf ik zeggen: Daar leer je van. Misschien is het profiel van de actieven op dit forum wat anders dan doorsnee, omdat we dagelijks zeer bewust met voedsel en het bereiden ervan bezig zijn. Maar van de andere kant zijn we ook allemaal gewone verschillende mensen die uw product wel of niet zouden kopen..... Zal een van de komende dagen de enquête nog eens proberen in te vullen! In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 8 november 201411 j Auteur Eindelijk ben ik er dan wel op geraakt.Een vraag ver, volgens hun ben ik geen flexivoor omdat ik bijna elke dag vlees of vis eet, praktisch nooit vegetarisch.Zonder bedankje buiten gevlogen.En zeggen dat Ter Groene Poorte een goede kokschool zou moeten zijn evenals UGent een goede universiteit zou moeten zijn.Amaai mijn voeten, zo een brol.Die gasten zouden eens moeten leren een koe te melken, kunnen ze een slag krijgen van een staart vol stront.Als Vlaming had ik beter verwacht want die scholen kosten ons handen vol geld. Enorm bedankt voor uw moeite om erop te geraken!Het spijt ons dat ons enquête niet voldeed aan uw verwachtingen. Aangezien het doel van de opdracht was om een product op de markt te brengen voor flexivoren, leek het ons beter om de enquête ook enkel op hen te richten. Na jullie feedback, besloten we nu om de enquête voor iedereen open te stellen. We zijn maar 4 studenten, dus het is niet zo dat er uit onze enquête een dergelijke veralgemening te stellen over de UGent en Ter Groene Poorte. Wel bedankt om ons erop te wijzen wat we kunnen verbeteren aan onze enquête.
Geplaatst: 8 november 201411 j Auteur Nou....Bio-Ingeneur en Studentjes.... Ik moet eerlijk zeggen: Jullie doen er in ieder geval toch wel moeite voor en lezen onze - misschien wat ironische en kritische - reacties en gaan er serieus op in. Dat vind ik tof en maakt het allemaal wat serieuzer. Dus compliment daarvoor! Als iemand die steeds als (best wel bevlogen) leraar heeft gewerkt om zijn leerlingen veel te leren, durf ik zeggen: Daar leer je van. Misschien is het profiel van de actieven op dit forum wat anders dan doorsnee, omdat we dagelijks zeer bewust met voedsel en het bereiden ervan bezig zijn. Maar van de andere kant zijn we ook allemaal gewone verschillende mensen die uw product wel of niet zouden kopen..... Zal een van de komende dagen de enquête nog eens proberen in te vullen! Beste weknow, We proberen een zo breed mogelijk publiek te bereiken en u hebt zeker gelijk: wanneer we de enquête laten invullen door mede studenten, krijgen we zeer weinig feedback. Doorgaans wordt ze gewoon ingevuld en dat is het gewoon! Dit is één van de weinige fora waar we toch reactie krijgen en persoonlijk vinden we dat dat toch een grotere bijdrage levert aan ons einddoel. In ieder geval bedankt voor uw inbreng! Een dergelijke positief commentaar doet zeker deugd!
Geplaatst: 9 november 201411 j Ik heb hem ingevuld, door de eerste twee vragen 'goed' in te vullen, zodat ik door mocht naar de volgende ronde. Ik vond het geen prettige enquete om in te vullen. Ik moest veel te veel turen naar het scherm, en goed blijven turen of ik alles wel goed begreep wat ik las. Ik begrijp dat zo'n enquete marktonderzoek heet, maar ik vond het veel te theoretisch. Ik eet op smaak, en ik eet op presentatie. En ik maak het liefst al mijn ingrediënten zelf vanaf de basis. Daarnaast sta ik open voor producten van iemand anders, maar dan wil ik zien wat het is, proeven, ruiken. Ik kan niet van tevoren bepalen of ik bloemkool met kip zou willen combineren, want ook al klinkt het niet aantrekkelijk, het eindproduct zou best heel smakelijk kunnen zijn. Waarschijnlijk valt de volgende opmerking buiten de context (of niet), maar als je op basis van zo'n marktonderzoek een nieuw product gaat ontwikkelen, dan maak je waarschijnlijk een product op basis de de algemene deler, een risicoloos mainstream product, 'lekker' op de boterham bij het ontbijt of in de lunchtrommel, maar eigenlijk niets speciaals. Niets revolutionairs, meer van hetzelfde, alleen de percentages mogen dan variëren. Simpelweg omdat je iedereen tevreden wilt stellen, zodat het product succesvol zal verkopen. Daarom gaat mijn voorkeur bij nieuwe producten uit naar de persoonlijke smaak van de samensteller en ontwikkelaar van het product. Love it, of hate it, maar zo kom je tenminste tot iets nieuws binnen de samenhang van een bepaalde smaakvoorkeur. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 11 november 201411 j grootwinkel = supermarkt ? “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Geplaatst: 12 november 201411 j Auteur Ik heb hem ingevuld, door de eerste twee vragen 'goed' in te vullen, zodat ik door mocht naar de volgende ronde. Ik vond het geen prettige enquete om in te vullen. Ik moest veel te veel turen naar het scherm, en goed blijven turen of ik alles wel goed begreep wat ik las. Ik begrijp dat zo'n enquete marktonderzoek heet, maar ik vond het veel te theoretisch. Ik eet op smaak, en ik eet op presentatie. En ik maak het liefst al mijn ingrediënten zelf vanaf de basis. Daarnaast sta ik open voor producten van iemand anders, maar dan wil ik zien wat het is, proeven, ruiken. Ik kan niet van tevoren bepalen of ik bloemkool met kip zou willen combineren, want ook al klinkt het niet aantrekkelijk, het eindproduct zou best heel smakelijk kunnen zijn. Waarschijnlijk valt de volgende opmerking buiten de context (of niet), maar als je op basis van zo'n marktonderzoek een nieuw product gaat ontwikkelen, dan maak je waarschijnlijk een product op basis de de algemene deler, een risicoloos mainstream product, 'lekker' op de boterham bij het ontbijt of in de lunchtrommel, maar eigenlijk niets speciaals. Niets revolutionairs, meer van hetzelfde, alleen de percentages mogen dan variëren. Simpelweg omdat je iedereen tevreden wilt stellen, zodat het product succesvol zal verkopen. Daarom gaat mijn voorkeur bij nieuwe producten uit naar de persoonlijke smaak van de samensteller en ontwikkelaar van het product. Love it, of hate it, maar zo kom je tenminste tot iets nieuws binnen de samenhang van een bepaalde smaakvoorkeur. Hoi Jasmin! Je hebt inderdaad gelijk. Het uiteindelijke doel van deze enquête is om een concept te ontwikkelen dat het best past bij de eisen van de consument. Wij kunnen niet echt een verklaring geven waarom wij juist dit marktonderzoek moeten verrichten. Het zou omwille van praktische redenen en qua tijdsverdeling, eenvoudiger zijn om zelf met een idee op te komen en waarschijnlijk ook prettiger om dit helemaal zelf uit te werken dan de eisen van de consumenten te bepalen. Maar hoogstwaarschijnlijk proberen ze ons meer ervaring bij te brengen in het onderzoeken van de markt en dergelijke. Maar op het einde zal het product dat we ontwikkelen toch ook veel van onze eigen inbreng hebben: hoe het gemaakt moet worden, welke ingrediënten het juist zal bevatten en dergelijke. Momenteel zijn we zoveel mogelijke pistes aan het onderzoeken zodat we later onze plan kunnen trekken.
Geplaatst: 12 november 201411 j Auteur grootwinkel = supermarkt ? Dat is inderdaad wat we bedoelen. In principe is een grootwinkel nog 'groter' dan een supermarkt, maar uit de resultaten hebben we al gemerkt dat de meesten dit ook al opvatten als supermarkt. Van onze respondenten waren er slechts twee die onder 'andere' 'supermarkt' hebben ingevuld.
Geplaatst: 17 april 201510 j Auteur Hey allemaal. We hebben uiteindelijk de resultaten gebruikt en verwerkt!De percentages voor de marketing plan en dergelijke zullen we maar achterwege laten (denk ook niet dat we dit zullen mogen meedelen). Maar we wilden toch graag het uiteindelijk product laten zien die we hebben gemaakt. Het product is kippenwit met rode biet. Kip kwam als de winnaar uit de bus omtrent vleeskeuze. Als groente hadden we vele mogelijkheden. We hebben een aantal pisten uitgewerkt maar die waren jammer genoeg niet haalbaar (slechte smaak/consistentie/...). We hebben ons dan gefocust op een idee die het meest haalbaar leek qua vormgeving. Onze excuses voor de vertraging. En nog eens bedankt aan allen die hebben deelgenomen aan de enquête.
Geplaatst: 17 april 201510 j Dat ziet er best aantrekkelijk uit. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 17 april 201510 j ziet er niet verkeerd uit. maar nu ben ik nog steeds benieuwd wat hier nieuw aan is.geen idee hoe het in belgie is, maar in nederland is het principe gevulde vleeswaren al bekend. oke, de combinatie met biet ben ik nog niet tegengekomen. maar bij 'mijn' slager lag vandaag bijvoorbeeld varkensvlees(als ik het goed heb) met groene asperge.
Geplaatst: 17 april 201510 j In Duitsland heet zoiets Aufschnitt en dat heb je met verschillende soorten vulling. Leuk dat jullie het eindproduct hier ook laten zien.
Geplaatst: 17 april 201510 j Waarom denk je dat ik onze slaatjes om op stokbrood te smeren in Nederland koop Veel meer keuze, veel groente. Dit is dan weer iets anders natuurlijk, zal wel al bestaan hier maar het komt me niet bekend voor. Beetje een gat in de markt in België toch?
Geplaatst: 17 april 201510 j Groenten uit potjes zijn sowieso niet mijn eerste keus en als ik een broodje met 30% groenten wil, gooi ik er liever een portie tomaat, komkommer of sla tussen. Hebben we hier altijd staan, vers, niet in potjes. Verder moet ik niet weten van sterk industrieel bewerkte producten. Ik kies mijn toespijs zo naturel mogelijk, met zo weinig mogelijk toegevoegde hulpstoffen. Daar scoren producten met verlaagde vetgehaltes, verhoogde vitaminegehaltes en andere extra toevoegingen meestal niet zo goed in.
Geplaatst: 17 april 201510 j Ik vind het er eerlijk gezegd best vies uitzien Maar wel leuk dat jullie het eindproduct aan ons laten zien! Hebben jullie met het eindproduct ook nog marktonderzoek gedaan om te kijken wat de consument er van vind? En dan bedoel ik niet via een enquete maar via van die proeftests.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.