Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tuinontwerp met TuinOntwerp 2014

Antoine

Recommended Posts

Dag allemaal,

Ik vind het leuk om te laten zien hoe ik mijn tuin ingedeeld heb met de applicatie van ons: TuinOntwerp 2014.

Ik heb nog geen manier gevonden om de bestanden uit te wisselen op dit forum, aangezien hier alleen plaatjes getoond mogen worden...

Daarom heb ik een printscreen gemaakt met de gratis versie van Fastone Capture.

Het is wat lastig, maar misschien kunnen jullie dit ook doen? Ben namelijk natuurlijk wel benieuwd of de dikke 250 downloads ook daadwerkelijk gebruikt worden!!

Tuin-201463201401442898.png

Enjoy!

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Oei, dat is minder...

Dit programma is enorm gepromoot hier, dus toch maar weer even een linkje : http://tuinontwerp-applicatie.webklik.nl/page/homepage

Ik hoop dat er veel mensen reageren, want ik ben benieuwd naar hun bevindingen, hoe meer mensen het nodig vinden, komt er gauw de mogelijkheid om de bestanden uit te wisselen...

Gr

moestuinplan.jpg

en hoe de tuin er een paar weken geleden uit zag

P1080340640x480.jpg

hoogtijd voor een nieuwe foto want alles is inmiddels al een stuk groener.

(ik heb de printscreen gewoon gemaakt met "knipprogramma", een programma wat standaard bij windows zit onder Bureau-accessoires)

Een programmeur wilt nou eenmaal dat zijn applicatie door iedereen gebruikt wordt, maar dat is wél een utopie denk ik

Waarom kan je niet met het programma werken, het is simpel en doeltreffend... Ik zou zeggen, vertel me wat je probleem is en ik help je op weg..

Trouwens mooi weer hier, dus ik ga naar mijn tuin brommen...

Gr

• 8 months later...
Ikzelf zit op een Mac, ik kan het dus jammer genoeg niet gebruiken

Is er voor Mac ook zoiets misschien? Ik weet het niet. Maar dat zou wel leuk zijn.

Of een extensie die ik bv. rechtstreeks op mijn Joomla site kan gebruiken. Daar schrijf ik meestal mijn plannen op. Maar dat heeft nog weer heel wat voetjes in de aarde denk ik zo maar.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

@ Rimco: Ik snap je probleem niet, ik heb net even het programma geinstalleerd op een W8.1 machine... En dat ging perfect!

Kan je even een screenshotje hier plaatsen?

@koolrabi: Sinds het overlijden van mijn collega Peter van Sintmaartensdijk ligt het programma een beetje op zijn gat... Ik doe er wel wat aan, maar ik mis gewoon de tijd.

Daarom ben ik ook bezig om dit programma uit handen te geven, zodat deze doorontwikeld kan worden. Ik heb eenvoudig weg te weinig tijd om het verder uit te breidden. Er is al een hele rij bugs en features en zo'n 190 gebruikers... Dus het programma moet wel blijven draaien.

Voor degene die geinteresseerd is en wat specs wil zien:

Geprogrammeerd in Delphi 2010

Database van SQlite icm ZEOSLib 7

Buiten ZEOSLib 7 alleen de standaard componenten gebruikt van Delphi 2010

Getest op: W XP, W Vista, W 7 en W 8.0

Er is nog geen mogelijkheid om te draaien op MAC of Apple.

Dit laatste is mogelijk als de applicatie overgezet wordt op Lazarus of Sparta.

Deze compilers bieden de mogelijkheid om meerdere platformen te usen en zijn gratis!

Vertel het in het rond zou ik zeggen, ik moet nodig van de last af....

Hartelijke groet,

Anton vd Vlugt

Even je register opschonen met CCleaner de installatie weggooien en opnieuw downloaden.

Misschien dat dat helpt?

Ik ben deze fout nog nooit tegen gekomen...

Gr

De afbeeldingen van de applicatie hier op het forum zien er veelbelovend uit. Het probleem is echter dat ik vrijwel alleen maar linux installaties heb draaien. Heb wel even geprobeerd om TuinOntwerp2014 in Wine te laten functioneren, maar dat gaat helaas niet . Wel heb ik nog een windows 7 machine staan ergens (niet thuis), daar ga ik het even proberen.

• 4 weeks later...

Dag, van Rimco begrepen, dat hij inmiddels ook bij hem draait..

Succes hoor!

Ik ben bezig om te kijken hoeveel werk het is om deze applicatie om te zetten naar Mac apple linux

Jullie horen nog meer tzt...

Gr