Geplaatst: 1 december 201411 j Het vriest 2014-2015Dit topic loopt vanaf nu (december 2014), tot en met de ijsheiligen 2015 (medio mei) (Nacht)vorst hebben we al een beetje gehad. De komende dagen wordt het nog iets kouder (minimumtemperaturen op 1,5 meter hoogte, locatie De Bilt): De verwachting is dat het ook ’s nachts een beetje blijft waaien. De temperatuur aan de grond (nachtvorst) zal daarom nu niet veel lager worden. Het wordt wel tijd om de buitenkranen vorstvrij te maken (afsluiten en aftappen). Aan huis, en ook op je tuin (als je daar water hebt). Beter te vroeg dan net te laat. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 2 december 201411 j buienradar gaf + 0,6 vannacht op 10 cm maar de nicandra is mooi kassiewijlen...en de yaconbladeren ook
Geplaatst: 2 december 201411 j Hier -2 Net door de sneeuw gereden.....donker weggetje....voel me dan net Captain Kirk
Geplaatst: 3 december 201411 j Hier -2 Net door de sneeuw gereden.....donker weggetje....voel me dan net Captain Kirk trekkie fan?
Geplaatst: 3 december 201411 j Gisteravond is de sneeuw blijven liggen in Vlaams Brabant en voor vandaag word er terug sneeuw verwacht. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 3 december 201411 j zo, moet de winterbanden nog onderschroeven...dat wordt zaterdag dan (+7 graden verwacht hier)
Geplaatst: 4 december 201411 j Auteur Afgelopen nacht hier voor het eerst onder nul. -1,7 graden, op 1,5m hoogte.Nu dus het eerste blauwe balkje dat naar beneden wijst: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 4 december 201411 j Hier dicht bij zee ook voor het eerst dun laagje ijs op water vanochtend. Autoruiten waren echter ijsvrij. Met de koude noord-oostenwind was het ook vrij droog-koud. Ook sinds gisteren vorstsporen op sommige bladeren van de Oost-Indische kers, dus het is al eens plaatselijk onder 0 geweest vlak aan de grond. Tijd dus om de resterende winterwortelen, knolselderij en witlofwortels te gaan oogsten in de loop van de volgende week. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 4 december 201411 j Als je nú op buienradar zou kijken, zie je wel iets vrij zeldzaams. Het oosten, noordoosten en vooral zuid-oosten van Nederland is groen: daar vriest het nu niet meer ( wel koud verder nog hoor ), maar het westen en vooral in Zeeland aan de kust, daar is het nu het koudst in Nederland. Die zitten nog in de vorst. Hier ook trouwens. Uurtje terug nieuw water op het balkon gezet. Is al weer bevroren.
Geplaatst: 4 december 201411 j Hier loopt Sultan met ijs door de tuin.Water is afgesloten, regentonnen en vaten leeg. Steeds controleren of hond, kat en kipjes water kunnen drinken.
Geplaatst: 6 december 201411 j Hier heeft het nog niet noemenswaardig gevroren, nog geen ijs gezien.In 1963 was dat anders sommigen herinneren het zich nog wel en voor de jongeren dit.En koud dat het was Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 8 december 201411 j En vannacht wederom gevroren kennelijk. Licht ruiten krabben, nog beetje glad op de parkeerplaats en nu vanuit de trein her en der toch vlakken gras met rijp.
Geplaatst: 8 december 201411 j Voor mij geen gewissel met banden, veel te veel gedoe. Gewoon all wetter banden, voor hoge snelheid op de autobahn.
Geplaatst: 26 december 201411 j Morgen misschien sneeuw, hangt er vanaf waar je woont natuurlijk. Nemen jullie nog bepaalde maatregelen in de vorm van vliesdoek over bepaalde planten, of iets dergelijks? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 26 december 201411 j Ja,op de aardbeien.Kool/sjek en brocolie. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 27 december 201411 j Hier ligt nu de eerste sneeuw, nat en smeltend. Temperatuur rond het vriespunt.Het word wel glad op de weg. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 27 december 201411 j Hier ligt ook al een flink pak en sneeuwt het ook nog steeds al zijn de vlokken al wel kleiner.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.