Bit Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Onder de juiste omstandigheden wel ja. Vanzelf. Het is een geur die vrij komt door contact. Dus dat kan zijn regen ( niet bij grote koude, want dan komt er weinig merkbaar geur vrij ) en wat wind ( raken de bladeren elkaar ) en wellicht bij wind en natte / vochtige bladeren ook. Maar nee. zowel bloemen als blad geuren niet van zich uit. Tenzij je je neus er in duwt ( contact ) Dat het een supermakkelijke zaaier kan zijn , is ook mijn ervaring. ( ps : stratificeren is niets anders dan het gewoon nabootsen van een paar maanden winterweer in Nederland / = vocht koelte.Kan je dus wel willen nabootsen, maar gewoon niet nodig. Lekker buiten zaaien. Quote
berijl Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 Mooi stukje over daslook Bit dus als ik het goed begrijp, heb je het meeste kans van slagen als je nu rechtstreeks zaait op een schaduwrijk plekje? Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
Amigo Geplaatst: 10 december 2014 Geplaatst: 10 december 2014 Hier zijn ook altijd daslook zaadjes welkom! te ruilen tegen vanalles... Quote
HuubvG Geplaatst: 11 december 2014 Geplaatst: 11 december 2014 Mm, ik heb de zaden nog niet binnen. Het zal toch niet zo zijn dat de envelop weer eens in de sorteermachine is blijven steken? Verbluffend hoe vaak dat gebeurt deze kant op. Enveloppen of pakketten die óf half opengescheurd, óf met geplette inhoud, óf helemaal niet aankomen. Quote
geedee Geplaatst: 11 december 2014 Geplaatst: 11 december 2014 Ze zijn hier ook nog niet gearriveerd en de post is al geweest....gewoon even rustig afwachten huubG Quote
Loraine Geplaatst: 11 december 2014 Geplaatst: 11 december 2014 Hier ook nog niet maar de post is de laatste tijd zooooooo langzaam komt allemaal vast goed Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
HuubvG Geplaatst: 11 december 2014 Geplaatst: 11 december 2014 Ik knijp hem alweer! Haha, ik neem een kop valeriaanthee... Quote
Akinom Geplaatst: 11 december 2014 Geplaatst: 11 december 2014 Heb de zaden vandaag ontvangen, bedankt Henk. Envelop was wel ietsje beschadigd, maar zaden zijn gelukkig heel aangekomen. Ga ze volgende week dan zaaien. Quote
Loraine Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Hoi HenkHier zijn de zaden inmiddels ook ontvangenAlles was ongeschonden alvast hartstikke bedankt Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
HuubvG Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Hier ook de zaden vandaag aangekomen, Henk bedankt! Natuurlijk druk bij de post, had ik niet bij stilgestaan. Eén geplet zaadje, de rest gaaf. Afdruk van de zaden aan de buitenkant envelop, in het gripzakje én op het mooie labeltje van Glen Moray, dus de druk is ook letterlijk groot bij de posterijen! Quote
henkg Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Geplaatst: 12 december 2014 Goed dat het toch aangekomen is. Wel onacceptabel dat het zo lang moest duren. Dinsdag buslichting -> woensdag bezorgd. Ter vergelijk: ik heb gisterenmiddag bij twee verschillende webwinkels iets besteld. Beide pakketjes werden vandaag bezorgd. Dat kan dus weer wel, ook in deze drukke periode. PostNL is banger voor claims van webwinkels dan voor claims van personen? Allewegs: Zaaien dat spul, en laat horen of het wat wordt. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Holland Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Denk dat dat twee verschillende afdelingen zijn binnen de post Henk. Dus dat heeft er denk ik niet mee van doen. Quote Vriendelijke groeten, Holland
bio-fee Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Ik heb de zaadjes ook vandaag ontvangen, dank je wel Henk! Tja zo tegen Kerst is het niet gek dat de post er wat langer over doet. Gelukkig kunnen de zaadjes er tegen! Quote
geedee Geplaatst: 13 december 2014 Geplaatst: 13 december 2014 Vandaag ontvangen....ik woon ook erg afgelegen.......... Dank je wel Henk, ze zijn al gezaaid Quote
berijl Geplaatst: 13 december 2014 Geplaatst: 13 december 2014 Ik heb ze ook binnen bedankt, ik ga ze vd week n goed plekje geven. Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
bloemenkoningin Geplaatst: 26 december 2014 Geplaatst: 26 december 2014 Bedankt voor de zaden, ze zijn goed aangekomen. En ze zitten in de grond. Ben benieuwd! Quote
Akinom Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Helaas nog niets te zien van de daslook, zou eigenlijk al moeten opkomen toch? Zaden zijn rond de bamboestok gezaaid. (helemaal rechts staan narcissen) Quote
HuubvG Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 (aangepast) * 8 april 2015 aangepast door Gast Quote
bio-fee Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 Hier ook nog niks, in potjes gezaaid...Foto heb ik niet, is ook niet zo spannend... gewoon potgrond in een potje... Quote
Loraine Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 Ook hier nog niks te zienHopelijk komt er nog wat Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
HuubvG Geplaatst: 31 mei 2015 Geplaatst: 31 mei 2015 Voordat ik het gaas weghaal wil ik zeker weten dat het geen daslook is wat er zoal onder opkomt. Zo te zien niets toch? Of? Het zaad heeft niet echt een koudeperiode gehad, zou het daar aan liggen? Al heb ik al een uitsnede gemaakt, de kleinste plantjes zijn moeilijk te zien. Vergroten kan nog een beetje met ctrl+. Quote
Bit Geplaatst: 31 mei 2015 Geplaatst: 31 mei 2015 Hier op 2 plekken daslook gezaaid. 1 op de plek waar de pollen zelf staan, er om heen dus. Na verzamelen zaad, in de herfst gezaaid op die plek. in de winter een lichte mulchlaag aangebracht, vooral niet te dik. Verder niks gedaan daar. Dat is dit nu : Dan op een plek in de tuin 'gecontroleerd' op een rijtje gezaaid ook net voor de winter, ook met lichte mulchlaag. Niets van opgekomen. Quote
bio-fee Geplaatst: 31 mei 2015 Geplaatst: 31 mei 2015 Hier ook nog steeds niks, ik ga de potjes maar opruimen.Kennelijk is het dus toch nog lastig om daslook uit zaad te kweken! Bit bij jou stonden ze er dus al, dus je gezaaide spul deed eigenlijk ook niks? Quote
koolrabi Geplaatst: 31 mei 2015 Geplaatst: 31 mei 2015 Ik vond vorig jaar nog wat ongebruikte daslookbolletjes in de grond van plantjes die ik gekocht had. We hebben er overigens heerlijk van gesmuld. Ik heb de overgebleven bolletjes, die ik toevallig tegen kwam in de grond, in het najaar in een tonnetje gestopt en nu hebben we hebben we de hele maand mei genoten van de prachtige bloei. Ze zijn bijna uitgebloeid.Misschien kan ik dit jaar wat zaadjes verzamelen. Maar die bolletjes gaven 100 % oogst of dat met de zaden ook gaat lukken is dus afwachten begrijp ik. Ik ga het maar eens proberen. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Bit Geplaatst: 31 mei 2015 Geplaatst: 31 mei 2015 ow. Was mijn post dus niet duidelijk. Jawel Jasmin. 2 manieren van zaaien geprobeerd. de manier die gelukt is zie je op de foto ( het hele stuk beslaat ong 1,5m2 rondom de moederpol waar ik zaad van genomen heb) Je ziet een stukje buiten de moederpol op de foto. De zaailingen zie je staan. De bestaande pol zelf heeft niet kunnen uitzaaien, omdat ik al het zaad ervan verzameld had ( zeker 10x het bijna rijpe zaad geplukt )Dan heb ik een 2e plek op de tuin ( meer geregiseerd ) gekozen om te zaaien, op rijtjes. Daar is niets van opgekomen. Die plek ligt in de volle zon. Ik ga er van uit dat dat een kwestie van uitdroging is geweest. De moederpol staat in de schaduw ( 3 uurtjes zon op een dag ). Het is een bosplant he ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.