widdy Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Gisteren ook de tomaten, paprika en aubergine van zaaibakje naar potjes verplant. Kerstomaatjes opnieuw gezaaid, want is niets van gekomen, ook lenteui en bosaardbei gezaaid. Quote
Deborah Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Laatste 2 AH potjes groter gezet: Bosaardbeien in een grotere pot (om te voorkomen dat ze te droog staan). Laatste aubergines in potjes gezet. De AH verzameling tomaatjes, aubergines en paprika's is wel een beetje veel van het goede geworden Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Nynkef Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 gisteren een bakje met slazaadjes gezaaid en wat doperwten. Ik denk dat deze laatste te oud zijn, had er 12 in 6 p7 potjes gezaaid, maar daar zijn maar 3 plantjes van opgekomen. Dus nu 12 zaadjes in 1 bakje gezaaid om te kijken of er alsnog wat opkomt, die kan ik dan overpoten in een p7 of p9 potje. Quote
HuubvG Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Twee soorten aardappelen gepoot, die erg veel van elkaar weg hebben: ratte d' Ardèche en corne de gatte. Blauwe winterharde passiebloem tegen zuidmuur geplant, na vorige week de matig winterharde purple haze geplant te hebben. Hopelijk overleven ze beide de komende winters. Edit: daarna nog verschillende soorten sla uit de kas in de tuin uitgeplant, plus wat siererwten, knolvenkel, kervel, rucola en bladmosterd. Quote
HuubvG Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Één aardappeltje poten, daar begon de liefhebberij voor mij zo'n 55 jaar geleden mee. Quote
balkontuinder Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Meikoningin en eoa verrassingskiempje opgepot. Geen idee wat het is! Quote
HuubvG Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Vaste venkelstekken die ik gekregen heb, uitgeplant. Quote
Enjoy! Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 2 Rijen (rode) ui gezaaid. Slabed van snijsla in de moestuin en 1 in de kas. Quote
geertlaurent Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Parijse wortelen geplant en daar enkele rijen rode uien tussen. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Geert, wortelen PLANTEN, hoe doe je dat?Nooit anders geweten of wortelen worden gezaaid.Verklaar u nader lieve vriend. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
geertlaurent Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Ahja geplant, je krijgt een bakje voorgezaaide wortelen die in perspotjes zijn gepropt. Met daarin per blokje 10 stuks wortelen... die trek je dan open en plant je heel voorzichtig 1 per 1 uit. Gelukkig waren het Parijse worteljes en niet de klassieke penwortels Maar dus effectief geplant. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Och ja, ge bedoelt van die kleine dwerg worteltjes. Die van een paar cm lang en even dik? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Balto Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Ik heb nog wat paprika gezaaid volgens de deno methode.. Hopelijk niet te laat. Quote
Flup Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 Heb van de buren rabarber en ramsons (allium ursinum, geen idee wat de nederlandse naam is) gekregen en gelijk geplant natuurlijk. Kun je dat laatste ook invriezen zoals andere kruiden? Quote
Nynkef Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Ik vond woensdag bij een toko een mooie bol knoflook waarvan alle tenen een uitlopen hadden. Die heb ik dus gisteren los in de tuin geplant. Knoflook heb je nooit genoeg Vandaag heb ik 5 rodekoolzaadjes gezaaid binnen in een kwarkbakje Quote
benonderkoffer Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 knoflook zet je toch voor het beste resultaat in het najaar Quote Groeten Ben Onderkoffer,Wie zaait zal oogsten.
Deborah Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Een rode beukenhaag, samen met de buurvrouw Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Gemma Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Gezaaid : rode krul sla, groene krul sla, krop sla meikoningin, krop sla sylvesta, ijssla saladdin, lathyrus mix, Oost Indische kers, chinese kool. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
geertlaurent Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Erwten uitgeplant en Rainbow mix wortelen gezaaid. Snijbiet geplant (overschot van vorig jaar) Quote
Flup Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Tuinbonen, wortelen en ui gezaaid. Knoflook kun je toch zowel in het voorjaar als in het najaar poten? Dat heb ik tenminste ergens gelezen nadat ik mijn uitgelopen knoflooktenen midden in de zomer heb gepoot. Ze leven overigens nog steeds en zien er mooi uit en hopelijk lukt de oogst ook nog. Quote
Liek49 Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Wortelen, prei, snijbiet poging 2, dille, rode radijs, broccoli , poging 2 van stamslabonen en ijsbergsla. En een cougetteplantje die een geknakt steeltje had. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.