Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren ook de tomaten, paprika en aubergine van zaaibakje naar potjes verplant.

Kerstomaatjes opnieuw gezaaid, want is niets van gekomen, ook lenteui en bosaardbei gezaaid.

Geplaatst:

Laatste 2 AH potjes groter gezet:

Bosaardbeien in een grotere pot (om te voorkomen dat ze te droog staan).

Laatste aubergines in potjes gezet.

De AH verzameling tomaatjes, aubergines en paprika's is wel een beetje veel van het goede geworden

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

gisteren een bakje met slazaadjes gezaaid en wat doperwten. Ik denk dat deze laatste te oud zijn, had er 12 in 6 p7 potjes gezaaid, maar daar zijn maar 3 plantjes van opgekomen. Dus nu 12 zaadjes in 1 bakje gezaaid om te kijken of er alsnog wat opkomt, die kan ik dan overpoten in een p7 of p9 potje.

Geplaatst:

Twee soorten aardappelen gepoot, die erg veel van elkaar weg hebben: ratte d' Ardèche en corne de gatte.

Blauwe winterharde passiebloem tegen zuidmuur geplant, na vorige week de matig winterharde purple haze geplant te hebben. Hopelijk overleven ze beide de komende winters.

Edit: daarna nog verschillende soorten sla uit de kas in de tuin uitgeplant, plus wat siererwten, knolvenkel, kervel, rucola en bladmosterd.

Geplaatst:

Ahja geplant, je krijgt een bakje voorgezaaide wortelen die in perspotjes zijn gepropt. Met daarin per blokje 10 stuks wortelen... die trek je dan open en plant je heel voorzichtig 1 per 1 uit. Gelukkig waren het Parijse worteljes en niet de klassieke penwortels Maar dus effectief geplant.

Geplaatst:

Heb van de buren rabarber en ramsons (allium ursinum, geen idee wat de nederlandse naam is) gekregen en gelijk geplant natuurlijk. Kun je dat laatste ook invriezen zoals andere kruiden?

Geplaatst:

Ik vond woensdag bij een toko een mooie bol knoflook waarvan alle tenen een uitlopen hadden. Die heb ik dus gisteren los in de tuin geplant. Knoflook heb je nooit genoeg

Vandaag heb ik 5 rodekoolzaadjes gezaaid binnen in een kwarkbakje

Geplaatst:

Tuinbonen, wortelen en ui gezaaid.

Knoflook kun je toch zowel in het voorjaar als in het najaar poten? Dat heb ik tenminste ergens gelezen nadat ik mijn uitgelopen knoflooktenen midden in de zomer heb gepoot. Ze leven overigens nog steeds en zien er mooi uit en hopelijk lukt de oogst ook nog.

Geplaatst:

Wortelen, prei, snijbiet poging 2, dille, rode radijs, broccoli , poging 2 van stamslabonen en ijsbergsla.

En een cougetteplantje die een geknakt steeltje had.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...