Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmiddag naar Boskoop geweest en daar een halfstam Nectarine Red Gold, en druivelaars Bianca, Edyy's Blue Wonder en Glenora gekocht.

Het was jammer van de harde wind, want die gooide mijn uitplant schema in de war.

Gelukkig ging deze 's avonds liggen, waardoor ik nog wel de Red Gold een mooi plekje heb kunnen geven.

De druivelaars probeer ik van de week na werktijd nog te poten.

Geplaatst:

Allerlei zaterdag gekregen plantgoed in stevige potjes overgezet...niets staat meer in plastic bekertjes. Begonnen een scheiding te maken tussen de planten die mijn tuin gaan bevolken en degene voor de Jardinadetuin. De gele bietjes van Jo geplant.

Ik wilde nog kolen planten maar het waaide hier echt hard..de plantjes lagen al plat in hun potjes. Die dus maar weer even terug in de kas gezet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Courgette en pompoen gezaaid voor mijn grootvader, daar waren ze mislukt.

Voor mezelf 3 soorten struikboontjes gezaaid. Amethyst, Red Swann en Hestia.

Geplaatst:

Weer een paar butternutpompoenplantjes buiten geplant. Heb nog een stuk of 10 butternutpompoen en reuzenpompoenplantjes in huis en weet eigenlijk niet waar ik die in de tuin moet plaatsen. Heb wel plaats, maar daar had ik eigenlijk iets heel anders gepland.

Geplaatst:

Die Butternut werd vorig jaar erg groot bij ons. Heb je nog een plekje op de mest/composthoop?

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Daar heb ik zeker wel plek, maar ik ben bang dat onze composthoop niet geschikt is daarvoor. Het is een grote plastic bak (staat in de tuin uiteraard) en die is halfvol. De pompoen kan niet echt klimmen daar of lekker uitwaaieren, want de afstand tussen de rand en de compost is te groot (een cm of 50) denk ik.

In noodgevallen offer ik nog wel een stuk gras op. Spit ik daar een gat in en plant daar de plant. Ze hebben de ruimte, alleen zal ik de takken wel wat moeten dirigeren in een paar gevallen. Ben wel benieuwd, het is de eerste keer dat ik pompoen kweek.

Geplaatst:

Gekleurde wortelen, gekleurde bietjes, lente ui, en lathyrus, verveine gezaaid. Zonnebloem en goudsbloem uitgeplant- En binnen in de kas water gegeven. Ik kan niet wachten om de pompoenen de volle grond te zetten.

Geplaatst:

Nou, wilde drie soorten sla gaan uitplanten vandaag! Had de potjes in mijn kleine kasje staan....helemaal kaal gevreten!

De boosdoeners waren nog aanwezig en zijn geen zachte dood gestorven!

Geplaatst:

Zojuist in de grond verdwenen: wortel, ui, slabonen, koriander, palmkool, sla, rucola, en afrikaantjes.

Werkt knoflook tegen luizen, trouwens?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...