Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Moestuintje aangelegd op een helling, dus met terrassen. 5 bedden van 1.50 breed.

Eerst karton op de grond, daarna haksel van snoeihout, daaroverheen een laag stro. Tussen de terrassen muurtjes van stenen uit de tuin.

Vandaag de stenen en het stro gedaan.

Nu nog overal een laag grond van 15 a 20 cm erop en vlakharken. De grond is nog bevroren dus dat moet later.

DSC0652636011422551508.JPG

Geplaatst:

Dat ziet er goed uit, je hebt heel wat werk verzet Piroska

Ik heb de zwerfkat weer geknuffeld, lekker met een deken over ons heen in het zonnetje. En crosne en een hele grote koolrabi geoogst. Verder valt er niet zoveel te doen, bijna de hele tuin staat blank.

Geplaatst:

Vandaag heb ik de laatste potten op m'n terras leeggemaakt.

Ik heb de gebruikte potgrond als 'mulch' gelegd waar m'n courgettes en koolrabi komt.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Tuingrond op het stro van de nieuwe moestuin gelegd, nu ongeveer 10 cm overal, moet nog ietsje bij.

In het gat wat ontstaan is in de tuin 2x1 m en heul diep. alle kapotgevroren wc's gegooid 4 stuks die in de tuin lagen Kapotgehakt met voorhamer en daarop weer een paar honderd dakpannen gegooid die ook in de weg lagen. Het gat is bijna vol. dan een enorme laag aarde erop en wegggg is de troep.

Geplaatst:
In het gat wat ontstaan is in de tuin 2x1 m en heul diep. alle kapotgevroren wc's gegooid 4 stuks die in de tuin lagen Kapotgehakt met voorhamer en daarop weer een paar honderd dakpannen gegooid die ook in de weg lagen. Het gat is bijna vol. dan een enorme laag aarde erop en wegggg is de troep.

Piroska hier moest ik even heel erg om lachen...de vorige bewoners hebben hier ook zoiets gedaan denk ik...wat ik hier in de tuin allemaal al opgegraven heb

Spijtig genoeg nog geen schatten gevonden, wel een mooi tegeltje.

Geplaatst:

Nou de bewoners hier hadden niet eens de moeite genomen het te begraven, er ligt voor tonnen aan zooi gewoon overal los in de tuin. Ik voer alles netjes af, ijzer bij ijzer, plastic bij plastic maar niemand haalt hier oude wc's en dakpannen op helaas. Je kan het ook nergens heenbrengen. Van die pannen liggen er zelfs duizenden, op zolder, 10 bergen in de tuin, in de stallen, patio en in de kelder. Die mensen waren niet goed bij hun hoofd! Ik heb het helemaal achterop het land begraven, ik denk dat daar de komende duizenden jaren niemand gaat graven.

Geplaatst:

Ja heb ik gedaan en paden van stukgeslagen pannen, onderrand gaas dicht gemaakt met pannen. Alles gaat hier met pannen

gratis op te halen enkele duizenden dakpannen..

Vandaag niks in de tuin gedaan, er lag weer een enorme laag sneeuw in de ochtend. Wel hooi gehaald voor de varkens en een beetje aan de kippenstal gewerkt.

Geplaatst:

stalletje aan de weg met pannen? bordje "uitverkoop, grijp uw kans" erbij?

hier weer een karretje mest met stro gehaald en een cake voor de paardenmeneer meegenomen

stro apart gelegd voor de aarbeien, mest in compostbak nr 3, zo, klaar is de RobO met de compost voor 2015

Geplaatst:

Gisteren serre leeg geoogst (nog enkele Chinese kolen ) . Serre gespit en compost in gevoerd en ondergewerkt dus serre ligt klaar voor morgen waarschijnlijk wortels te zaaien (Amsternamse bak) en sla (meikoning) Was wel aangenaam met gesloten deur een 18°C in de serre . Voeler thermometer maar een 2 tal cm onder de grond gestopt en deze gaf een 7°C aan gisteren middag .

Geplaatst:

@Erny, gewoon wedstrijdkoolrabizaadjes...

@Lieke, wel een mooie bak, maar wel hoge zijwanden waar geen licht doorkomt. Gaan je planten dan niet teveel rekken?

Misschien bij een volgende bak zijkanten ook van doorzichtig materiaal maken?

Geplaatst:

Goed geklust! Maar is wel een beetje een "hoge" bak geworden ipv een lage. Komt er nu wel genoeg licht in de bak?

Haha.... Huub, de wedstrijdkoolrabi... natúúrlijk...

Geplaatst:

Misschien kan ik 1 of 2 rijen planken aan de onderkant er beter af slopen en hergebruiken voor de andere bak die nog moet... Ik vond hem ook wel wat hoog uitgevallen, maar er komt toch wel echt veel licht in. En straks in de zomer kunnen er hogere planten (meloen/komkommer) in nu... Keuzes keuzes

Geplaatst:
Misschien kan ik 1 of 2 rijen planken aan de onderkant er beter af slopen en hergebruiken voor de andere bak die nog moet... Ik vond hem ook wel wat hoog uitgevallen, maar er komt toch wel echt veel licht in. En straks in de zomer kunnen er hogere planten (meloen/komkommer) in nu... Keuzes keuzes

Je kunt de binnenwandjes nog wit sausen / kalken.

Geplaatst:

Liekie, misschien moet je even goed nadenken/inlezen wat het principe van de "koude bak" eigenlijk is.... en wat jij er eigenlijk mee wilt...

Een koude bak is om vroeg in het seizoen dingen eerder te kunnen zaaien... Daarom moet er ook goed veel licht invallen omdat er vroeg in het jaar al minder licht is en de zon lager staat.

Hoeveel uur zonlicht valt er nu, per dag, tot op de hele oppervlakte van de bodem?

Als je hem eigenlijk meer als kasje wilt gebruiken zou ik hem nog hoger maken en de zijkanten doorzichtig...

Deze zit er eigenlijk nét tussen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...