appelvrouw Geplaatst: 3 oktober 2015 Geplaatst: 3 oktober 2015 Hoe vind je die Himalaya nu Bit? Is hij lekker, vol van smaak en zoet? Ik zou er wel graag een stekkie van willen als je zegt dat het een goede braam is..hier gaan alle doornlozen eruit..vind ik niks. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 3 oktober 2015 Geplaatst: 3 oktober 2015 Bij mn buurman ging de doornloze er ook uit, mag ik hebben. Alleen erg jammer dat hij alle uitlopers ook weggesnoeid heeft... Nu vrees ik dat ie volgend jaar geen bramen gaat krijgen? Gisteren en eergisteren weer met die knoflookbak bezig. Mest erop en de paden met hooi bedekt zodat ik er met kruiwagen overheen kan.De eerste drie kruiwagens met gezeefde aarde erop. Nog zo'n 6 á 8 te gaan nu.Verder veel hooi van de bult gehaald en over de bakken verspreidt. Quote
Bit Geplaatst: 3 oktober 2015 Geplaatst: 3 oktober 2015 Is een heerlijke braam ja. Vol zoet en echte wilde bramensmaak. Maar heel belangrijk ze voldoende rijp en dus op het juiste moment te plukken. Zijn de 1e écht rijp, dan is het een kwestie van lekker doorplukken vanaf dan, maar je plukt ze snel te vroeg ( zien er rijp uit, maar wacht dan gerust nog 2 dagen ) Vol rijp zijn de zuren afgenomen en zijn het inderdaad heerlijke bramen, waar de Himalaya ook wel om bekend staat.Maar weet wat je in huis haalt he ? Hij groeit als een malloot. Maar goed, jij hebt er de ruimte voor. 2 planten voor de hele breedte van je achterste moestuin bv. Kan stekken voor je maken hoor, geef maar een gil. Er bestaan inmiddels wel ook best lekkere doornloze. Mijn achterbuurman heeft iets van 8 moderne rassen staan, en er zijn er wel 2 die echt best lekker zijn. Quote
weknow Geplaatst: 3 oktober 2015 Geplaatst: 3 oktober 2015 en er zijn er wel 2 die echt best lekker zijn. schreef Bit. Nu hebben we nog 75% kans op een miskoop, Bit. Allez...vertel ons na je prima uitleg ook nog het naadje van de kous......welke 2 doornloze bramen zijn wel echt lekker volgens jou? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
speets Geplaatst: 4 oktober 2015 Geplaatst: 4 oktober 2015 Laatste aardbeien gegeten en het net eraf gehaald, tomaatjes en pepers geoogst, alle pompoenen geoogst en de planten opgeruimd, meteen maar even geschoffeld, oude bloemen uit de dahlia's geknipt, geconcludeerd dat het niets wordt met de knolselder, jonge aardbeienplantjes water gegeven en lekker rondgeklungeld. Verder de cold smoker uitgeprobeerd. De vlinders hebben de lente in de bol, maar de eitjes die ze op mijn koolrabi leggen, komen gelukkig niet meer uit Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 4 oktober 2015 Geplaatst: 4 oktober 2015 2 kisten kweeperen geoogst. Het is misschien éénzesde van alle vruchten...ik moet eerst maar een kisten/kratten regelen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Johmir Geplaatst: 4 oktober 2015 Geplaatst: 4 oktober 2015 knoflook gepoot.Ha, ik ook. 18 tenen in twee rijtjes om precies te zijn. Kijken of het volgend jaar weer zulke mooie bollen geeft. Quote
RobO Geplaatst: 5 oktober 2015 Geplaatst: 5 oktober 2015 kmoflookbedje klaargemaakt, compostbak 1 geleegd en de inhoud tussen de aardbeien en op de saffraankrokussen gelegd Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 oktober 2015 Geplaatst: 5 oktober 2015 Goed idee van de compost tussen de aardbeien..ik volg je vandaag Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Myrdal Geplaatst: 5 oktober 2015 Geplaatst: 5 oktober 2015 Gisteren winterui in de koude kas gepoot, vandaag gaan er nog een aantal buiten gepoot worden. Verder heb ik de groene pepers aangemoedigd om rood te worden, ben benieuwd of het helpt... Quote
RobO Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 (aangepast) Verder heb ik de groene pepers aangemoedigd om rood te worden, ben benieuwd of het helpt... schuine mop vertellen? (en goed warm houden....) 7 oktober 2015 aangepast door Gast Quote
RobO Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 vanmorgen 1 kuubje compost uitgeschept en verdeeldkwee weer geplukttomaatjes gepluktkoude bak leeggemaakt1m3 zooi omgetoverd naar 0,5 m3 zooi Quote
balkontuinder Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Aardbeien overgepot (voor collega).Water gegeven aan de droogstaande planten.En.... Een nieuw tomaatje gespot ?? Quote
RobO Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 zou zeker zes zakken zooi zamelenmaar had een beetje spierpijn van gister Quote
Erny Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Gisteren weer 4 kruiwagens vol aarde gezeefd en op het a.s. knoflookbed gestort. Grote Doornloze Braam van buurman Fred (helaas zijn door hem ook alle prachtige lange uitlopers gesnoeid dus waarschijnlijk volgend jaar geen oogst... ) naar het huisje versleept waar ie een plek moet krijgen. 's Avonds deel van de peperplanten vanuit het Lidlkasje naar de kas van de overburen verhuisd in de hoop dat ze daar beter afrijpen. Meer ruimte, meer licht.Vandaag Oerprei gepoot, appels geplukt, Mierikswortelplanten uitgedeeld. Quote
RobO Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 gister 10 kg druiven en 10 kg pompo's binnengehaaldtondo pandana, oliepompoen Quote
HuubvG Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Voortuin:Gisteren de voortuin geschoffeld, aangeharkt, gecultiveerd, gereed gemaakt voor het zetten van vaste sierplanten uit de achtertuin wanneer de blaadjes straks van de bomen zijn. Salie, lavendel, citroenmelisse, venkel, looksoorten mogen blijven, enkele looksoorten bij gepoot. Achtertuin:Gisteren compostvat1 omgewoeld met wat rijpe compost erbij uit compostvat2. Besloten dat compostvat2 overbodig wordt, nu ik kleiner ga tuinieren (geen tuin meer 'erbij', minder moes en meer sier), en dat ik op die plek een mooie appelboom wil. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Nog niets vandaag maar straks vier, gisteren gekochte, mollenklemmen zetten.Raar dat bij de buurvrouw geen enkele molshoop te zien is, bij de volgende buur dan weer wel.Maar zij spuit haar gazon tweemaal per jaar onder het gif vertelt mijn bazin.Ik beklaag diegene die na haar op dat stuk komt wonen en er wil tuinieren want dat is nu wel erg vervuilde grond die zou moeten afgegraven worden.Och ja, de mollen vinden de wormen in de tuin veel lekkerder dan de emelten in het gazon geloof ik, jammer genoeg ondergraven ze de planten waardoor die niet meer groeien. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Knof en olifantenknoflook geplant. Verteerde kippencompost lichtjes over het bed verspreid en alles afgedekt met een mooi gaar tegen de kippenkrabberij. Nu nog iets met de witlofwortels doen maar ik moet me nog inlezen in deze soort( zonder dekgrond) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Knoflook geplantde laatste droogbonen eraf gehaald en de stokken opgeruimddruiven geoogstsla geoogsttomaten gepluktkomkommers geplukttrosgierst voor een gedeelte geoogst die hangt nu te drogen in de gangVogelmuur meegenomen voor de vogelswitte kool geoogst voor zuurkool te makenLaatste appels gepluktlaatste pompoen eraf gehaald en weggegeven. Quote
Old Rose Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 kas leeg gehaald voor 4/5 deel. Alle tomaten, komkommer zijn nu weg.Alleen de pepers en paprikas staan er nog in.In de tuin zelf 8 balen stro verdeeld, ook onder de fruitstruiken Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
maggy Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 gele boontjes voor vanavond te eten geoogst er hangen er nog veel aan of ze nog gaan verder groeien is nog maar de vraag Quote
RobO Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 citroenbonen geoogstperen geplukt ivm nachtvorst, appels laten we nog heel even hangen voor meer smaakcompost uitgeharktnieuwe bak gestartwatergeefsysteem opgenomen, nou nog schoonmaken... Quote
HuubvG Geplaatst: 14 oktober 2015 Geplaatst: 14 oktober 2015 Gisteren direct de saffraankrokussen gepoot. Vandaag 1m² grond gereed maken voor de appelboom die er over enkele dagen kan zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.