appelvrouw Geplaatst: 8 januari 2017 Geplaatst: 8 januari 2017 post330384.html#p330384(oftewel dikke ribben met bier en mosterd)Rode kool met appeltjes én met gemberkoek ( dank Rob), gekookte aardappeltjes en sla met een eitje uit eigen tuin. Lekker zondag We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 8 januari 2017 Geplaatst: 8 januari 2017 Gisteren zuurkool met rookworst, vandaag pasta met pastasaus uit 2014 en gehakt. De 2,5 weken daarvoor o.a. 'Hotpot' (badje met een waterig soepje dat kookt/heet is, waar vlees en groente in wordt gegooid en waar je het dan weer uit moet vissen met stokjes ) (dat bordje met spikkelig grijs vierkant spul er op, is kwal... ) En dumplings met verschillende vulling, En Peking-eend (de bruine plakjes) En 'King krab' plus een boel ander zeebeestenspul: Eigenlijk een heleboel verschillende beesten dus, terwijl we dat zelf niet meer zouden bestellen (we willen alleen eigen dieren eten). Maar ja, veel keus was er niet, je wilt ook beleefd zijn, en het smaakte allemaal heerlijk hoor. De rest van het jaar eten we weer eigen-vlees-of-anders-niet. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 8 januari 2017 Geplaatst: 8 januari 2017 wow..er ziet er lekker uit. Behalve die kwal dan..heb je dat geproefd? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Ja, de serveerster maakte er een soort van balletjes van, met een soort van ijslepel. En die schepte ze dan meteen in het hete vocht. ze smaakten.... vissig. Niet vies en niet lekker Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 12 januari 2017 Geplaatst: 12 januari 2017 Wel knap dat je toch geproefd hebt. Ik heb nog een jeugdtrauma van haaievinnensoep.O.T. alleen maar door het raam gekeken naar de tuin waar Lie de boel loopt op te ruimen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 12 januari 2017 Geplaatst: 12 januari 2017 ja, hier ook alleen door de auto- en thuisramen gekeken wegens plensvandaag maar eens witlof met ham, kaas, honing en thijm (uet)
Jorieke123 Geplaatst: 12 januari 2017 Geplaatst: 12 januari 2017 Wij eten bietjes-uit-het-zand met lapjes ham Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 15 januari 2017 Geplaatst: 15 januari 2017 blauwschokkers, goed spekje, aardappel-pastinaakmix, sla, augurkjes
Jorieke123 Geplaatst: 16 januari 2017 Geplaatst: 16 januari 2017 Hutspot, van winterwortels uit het zand. Met..... rookworst! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 16 januari 2017 Geplaatst: 16 januari 2017 Hier ook hutspot! Maar niet uit de tuin.... wortelen en uien staan op de wenslijst voor dit jaar, vorig jaar mislukt .. Wel ook met rookworst van de welbekende varkens!
Jorieke123 Geplaatst: 16 januari 2017 Geplaatst: 16 januari 2017 Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 17 januari 2017 Geplaatst: 17 januari 2017 tofublokjes, rijst, spitskool, eitje, die blokjes is wel even een dingetje, om te voorkomen dat het vette sponsjes worden....snij de tofu in blokjes van 1x1x1dep ze droog voorzichtig!vlak voor het bakken:doe wat meel in een ruime kom, leg er een laagje blokjes opkruid met P&Z wat kerrie of laos met nootmuskaatbeetje meeletc.schud voor het bakken nog even om om alle blokjes een laagje meel en kruiden te gevenneem met een schuimspaan de blokjes uit de schaal om het meel in de kom te latendan snel bakken in hete olie in de pandoel: lekkere knapperige blokjes met korstje en zachte binnenkantserveren met een drupje soyasaus
appelvrouw Geplaatst: 18 januari 2017 Geplaatst: 18 januari 2017 Palmkool salade met honing mosterd vinaigrette en spelt croutons.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Wortel Geplaatst: 18 januari 2017 Geplaatst: 18 januari 2017 Witlof/aardappel/aardpeer/gehakt schotel. Tot nu toe de lekkerste combi met aardpeer .Aardpeer uit Gouda en gehakt uit Zelhem
Jorieke123 Geplaatst: 22 januari 2017 Geplaatst: 22 januari 2017 We eten al 2 weken elke dag 2 gebakken krieleitjes op brood bij de lunch. De dames zijn goed aan de leg ineens! Ook eten we elke lunch een lekkere dikke plak Yakon (appelwortel). Lekker zoet en knapperig Gisteravond aten we broodjes Gelderse schijf met plakjes zoet/zure komkommer en broccoli kiemen. Vanavond... ik denk stamppot van palmkool met een rookworst. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 januari 2017 Geplaatst: 22 januari 2017 Bloemkool uit de vriezer met aardappels en vlees
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2017 Geplaatst: 24 januari 2017 Risotto met (gedroogde)paddenstoelen van Stan. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 24 januari 2017 Geplaatst: 24 januari 2017 Gisteren hete bliksem met eigen aardappels en appels en een gerookt stuk spek uit de supermarkt. De bliksem was superlekker trouwens..gekookt in een beetje runderbouillon en niet teveel gestampt of melk erin. Wel lekker peper.Eerder nog nasi met eigen pepers en verschillende zoetzuren die als heel lekker bestempeld werden..o.a. sweet and sour relish en golden relish. Ook augurkjes a la Mergen Metz.Vanavond kerriepompoensoep van de onvolprezen pompoen Tonda Amerika die is zooooo lekker! pfft als ik dit zo lees..alles is lekker..logisch dat ik in de winter altijd een paar kilootjes aankom We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 27 januari 2017 Geplaatst: 27 januari 2017 Hahahaha, ja herkenbaar. Ik kreeg gisteren mijn bestelling van steps binnen. Die jurkjes kan ik altijd blind bestellen. Als gegoten... Normaal dan. Deze keer akelig strak. Ik nog - naief - foeteren: waarom past Steps zomaar haar maatvoering aan. Totdat de andere - en veel logischer - verklaring me inviel. He getver! Oh mbt die Tonda Amerika: ik kan ze in online NL zaadwinkels niet vinden. (Wel de Tonda Padana: https://www.jansenzaden.nl/tonda-padana/p1225) Stel je komt naar de MTFD, heb je dan wellicht een paar te ruil? En dan nu weer on topic: gisteren maar weer es boerenkool met eigen piepers (en een lik mosterd, en helaas geen veldvarkensrookworst van Jorieke nog). Vanavond uit de vriezer eigen gemaakte pastasaus met eigen tomaten, courgettes, sjalotjes en wortel. Zo in de winter is het toch dankbaar gebruik maken van al dat zomerse zweet boven die eindeloze bakjes saus...! wees bevriend met kleine dingen
Ann123 Geplaatst: 28 januari 2017 Geplaatst: 28 januari 2017 Een roomsoepje van nieuw Zeelandse spinazie uit de vriezer. En vegetarische burgers van rode biet. De bieten kwamen uit de tuin van mijn ouders want knollen wonen hier niet graag in onze droge zandgrond.
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Oh mbt die Tonda Amerika: ik kan ze in online NL zaadwinkels niet vinden. (Wel de Tonda Padana: https://www.jansenzaden.nl/tonda-padana/p1225) Stel je komt naar de MTFD, heb je dan wellicht een paar te ruil? Ja je kunt er wel een paar krijgen. Heb je al een ruillijstje?OT: een takje peterselie We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ann123 Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Gebakken zonnewortel met rozemarijn, boerenkoolstukjes (ter vervanging van peterselie) en groen van look. Dat laatste niet uit de tuin maar uit de keuken https://www.moestuinforum.nl/post332267.html#p332267.
Aanbevolen berichten