Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren zuurkool met rookworst, vandaag pasta met pastasaus uit 2014 en gehakt.

De 2,5 weken daarvoor o.a. 'Hotpot' (badje met een waterig soepje dat kookt/heet is, waar vlees en groente in wordt gegooid en waar je het dan weer uit moet vissen met stokjes ) (dat bordje met spikkelig grijs vierkant spul er op, is kwal... )

IMG761319531483899506.JPG

En dumplings met verschillende vulling,

IMG765498721483899598.JPG

En Peking-eend (de bruine plakjes)

IMG766246241483899603.JPG

En 'King krab' plus een boel ander zeebeestenspul:

IMG768418311483899650.JPG

Eigenlijk een heleboel verschillende beesten dus, terwijl we dat zelf niet meer zouden bestellen (we willen alleen eigen dieren eten). Maar ja, veel keus was er niet, je wilt ook beleefd zijn, en het smaakte allemaal heerlijk hoor. De rest van het jaar eten we weer eigen-vlees-of-anders-niet.

Geplaatst:

Wel knap dat je toch geproefd hebt. Ik heb nog een jeugdtrauma van haaievinnensoep.

O.T. alleen maar door het raam gekeken naar de tuin waar Lie de boel loopt op te ruimen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ja, hier ook alleen door de auto- en thuisramen gekeken wegens plens

vandaag maar eens witlof met ham, kaas, honing en thijm (uet)

Geplaatst:

Hier ook hutspot! Maar niet uit de tuin.... wortelen en uien staan op de wenslijst voor dit jaar, vorig jaar mislukt .. Wel ook met rookworst van de welbekende varkens!

Geplaatst:

tofublokjes, rijst, spitskool, eitje,

die blokjes is wel even een dingetje, om te voorkomen dat het vette sponsjes worden....

snij de tofu in blokjes van 1x1x1

dep ze droog voorzichtig!

vlak voor het bakken:

doe wat meel in een ruime kom, leg er een laagje blokjes op

kruid met P&Z wat kerrie of laos met nootmuskaat

beetje meel

etc.

schud voor het bakken nog even om om alle blokjes een laagje meel en kruiden te geven

neem met een schuimspaan de blokjes uit de schaal om het meel in de kom te laten

dan snel bakken in hete olie in de pan

doel: lekkere knapperige blokjes met korstje en zachte binnenkant

serveren met een drupje soyasaus

Geplaatst:

We eten al 2 weken elke dag 2 gebakken krieleitjes op brood bij de lunch. De dames zijn goed aan de leg ineens! Ook eten we elke lunch een lekkere dikke plak Yakon (appelwortel). Lekker zoet en knapperig

Gisteravond aten we broodjes Gelderse schijf met plakjes zoet/zure komkommer en broccoli kiemen. Vanavond... ik denk stamppot van palmkool met een rookworst.

Geplaatst:

Gisteren hete bliksem met eigen aardappels en appels en een gerookt stuk spek uit de supermarkt. De bliksem was superlekker trouwens..gekookt in een beetje runderbouillon en niet teveel gestampt of melk erin. Wel lekker peper.

Eerder nog nasi met eigen pepers en verschillende zoetzuren die als heel lekker bestempeld werden..o.a. sweet and sour relish en golden relish. Ook augurkjes a la Mergen Metz.

Vanavond kerriepompoensoep van de onvolprezen pompoen Tonda Amerika die is zooooo lekker!

pfft als ik dit zo lees..alles is lekker..logisch dat ik in de winter altijd een paar kilootjes aankom

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hahahaha, ja herkenbaar. Ik kreeg gisteren mijn bestelling van steps binnen. Die jurkjes kan ik altijd blind bestellen. Als gegoten... Normaal dan. Deze keer akelig strak. Ik nog - naief - foeteren: waarom past Steps zomaar haar maatvoering aan. Totdat de andere - en veel logischer - verklaring me inviel. He getver!

Oh mbt die Tonda Amerika: ik kan ze in online NL zaadwinkels niet vinden. (Wel de Tonda Padana: https://www.jansenzaden.nl/tonda-padana/p1225) Stel je komt naar de MTFD, heb je dan wellicht een paar te ruil?

En dan nu weer on topic: gisteren maar weer es boerenkool met eigen piepers (en een lik mosterd, en helaas geen veldvarkensrookworst van Jorieke nog). Vanavond uit de vriezer eigen gemaakte pastasaus met eigen tomaten, courgettes, sjalotjes en wortel. Zo in de winter is het toch dankbaar gebruik maken van al dat zomerse zweet boven die eindeloze bakjes saus...!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Een roomsoepje van nieuw Zeelandse spinazie uit de vriezer. En vegetarische burgers van rode biet. De bieten kwamen uit de tuin van mijn ouders want knollen wonen hier niet graag in onze droge zandgrond.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...