appelvrouw Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 De veldvarkensribben zijn in dit recept botermals en heel erg smakelijk geworden! Ingrediënten - voor 2/3 personen 650gr vlees ribben1/2 l bruin bier2 grote uienlaurier bladpeper en zoutsolo ( = braadvet, ik nam olijfolie)luikse siroop ( ik nam een eetlepel pannekoekstroop)1 boterham met mosterd Bereidingswijze je vlees goed kruiden en mooi aanbakken.Het vlees even uit de pan halen en de uien even heel licht kleuren in het vet. Vlees erop, het laurier blaadje ook erbij voegen en het geheel met het bier overgieten.Als het begint te pruttelen de boterham met mosterd er op leggen en dan mooi laten garen op een niet te groot vuurtje op het laatst doe je er op smaak al dan niet luikse siroop bij. Omdat ik van dikke sauzen hou heb ik twee boterhammen met mosterd bijgevoegd..mmm Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Klinkt echt wel goed! Kwijl kwijl kwijl (nog steeds geen kwijlende emoticon...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Geen knoflookje mee laten fruiten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 31, 2015 Author Share Posted March 31, 2015 Daar twijfelde ik over, maar ik heb het niet gedaan omdat het niet in het recept stond dat ik kreeg. Ik heb het niet gemist Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Jet, weet je nog hoelang je hebt vlees ongeveer hebt laten garen? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 8, 2016 Author Share Posted November 8, 2016 Echt niet. Ik vermoed dat ik het op de kachel heb gemaakt en toch wel een uurtje heb laten pruttelen..of langer..je moet blijven checken ben ik bang Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 Alle mensen, wat hebben wij net lekker gegeten Wel een beetje teveel gegeten... omdat het zo lekker was Maar goed, dit recept dus, maar dan zonder de stroop. Leek me niet echt lekker/een toevoeging? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 18, 2016 Author Share Posted November 18, 2016 Goed zeg!Ja met of zonder stroop, met is iets zoeter. Ik kook dit recept heel graag! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 We hadden vandaag nog mooi een restje om op te bakken en met de lunch te eten Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 18, 2016 Author Share Posted November 18, 2016 O lekker! Van de week even graven in de vriezer, ik heb ook vast nog nw dikke ribbs? Lijkt me heerlijk voor naast het restje beesteloze pastei Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Ja, die moeten er zeker bij zitten Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 8, 2017 Author Share Posted January 8, 2017 Ik ben dit nu aan t maken en zal ff proeven voordat ik er stroop bij doe..én daarna, voor het verschil. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Lekker lekker Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 9, 2017 Author Share Posted January 9, 2017 Het was weer heerlijk, en vanavond weer! Ik heb het ook zonder stroop gehouden, het smaakte prima en i had ook al appeltjes en koek in de rode kool die ik erbij at. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted June 24, 2018 Share Posted June 24, 2018 (edited) Deze op t menu vanaaf! Heb geen bruin bier, dus het wordt gewoon een pilsje. Verder komt t vast snor...Zin aan! Edited June 24, 2018 by Guest Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 En...? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 @JoriekeLekker wel. Maar echt wel wat bitter. Vast het feit dat ik geen donker bier had? Met wat kunstgrepen wel aardig gekregen (wat eigengemaakte ketchup toegevoegd, sojasaus, bouillonblokje, appelstroop) De ribben waren lekker en mals en smakelijk (1200 gr. Allemaal op. Met zn tweetjes ). Maar de saus blijft een bittertje houden. Heb er een dikke 400 ml van zeker nog. Even denken of ik het als basis voor iets anders durf in te zetten. Weggooien is ook zo wat. Daar is ie dan wel weer te lekker voor... Uiteindelijk ingevroren als ijsblokjes. Om jussen enzo op smaak te brengen! Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 Oh bitter? Ik heb het gisteren gemaakt, ook niet met donker bier want Joep zijn zelfgemaakte donkere bier raakt op. Dus met Grolsch (wat we in huis hebben voor gasten omdat Joep zijn zelfgemaakte bier bijna op is ) en dat smaakte goed hoor. Net even minder vol en tja... minder speciaal? kweet eigenlijk niet of ik veel verschil proef Maar zeer zeker niet bitter Ik had geen ribben genomen, maar uhm... een stuk wat bij de coppa vandaan komt, boven de voorpoot, met een stuk bot er in. Lastig uitleggen maar minder vet en iets steviger dan die ribben. Toch lekker mals hoor, na echt wel even lekker lang pruttelen. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts