Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren het eerst stamppotje winterpostelein gegeten.

Zojuist een van de laatste tomaatjes geplukt. Hangen er nu nog drie op kleur te komen.

En verder vandaag weer een hand bonen geplukt, voor door de groentenhussel vanavond.

Geplaatst:

Gerookte vleestomaat op zelfgebakken brood.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Straks gaan we een vriend verassen die wat slecht ter been is. Ik neem Zelhemse hamburgers mee ( gehakt aangemaakt met ei, paneermeel,knoflook, paprika en komijn zout en peep), blaadjes St. Antoinesla, gebakken uien en mayo en currysaus..wat zou ik er nog meer op/bij kunnen doen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De hamburger warenheerlijk! Ik had ze simpel bereid met wat komijnzaad paprika en knoflook. Z en p natuurlijk. Echt topburgers.

Vanavond op zout geroosterde bietjes, gekookte charlottes, de laatste courgettes met olifantenknoflook ( verdorie wat zijn die tenen groot, ik moest 3 x knijpen met de knoflookpers ) en zelfgemaakte lekkerbekjes..daar zit niks in uit eigen tuin..of de eitjes moeten meegerekend worden..er zit een ei door het beslag.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Zoutloze aardappels en wortels, en (in eendenvet gebakken en) gerookte hamburgers.

Die rooksmaak maakte dat zoutloze van de aardappels meer dan goed

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

fluffy omeletje met kaas en tomaat

(dzz:

klop twee eitjes met een heel klein slokje melk schuimig

maak een pannetje van 16cm middellijn met bolopstaande kant heet en voorzie het van een klein klontje boter

giet het eimengsel erin en zet je vuur laag

duw met een vlakke spatel telkens wat eimengsel naar één kant van de pan tegen de bolle kant aan tot halverwege de bovenkant

totdat je een dik laagje licht gestold eimengsel hebt met één hoge rand

leg piepdunne schijfjes tomaat en kaas op de helft met de bolle kant

P&Z als gewenst

zet het vuur kort halfhoog zodat je een lichtbruine korst krijgt maar de bovenkant nog net niet helemaal gestold is

sla de ommelet dubbel naar de hoge kant met je spatel, zet je vuur laag en laat even nagaren tot binnenkant fluffy en buitenkant lichtbruin is)

Geplaatst:

Heerlijke hete bliksem...eigen aardappels, eigen appels..en spek van Jorieke

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Salade met mooie blaadjes van aardbeisla, met gepofte minibietjes en kleine tomaatjes met schattige kleine 1e eitjes van de zijdehoentjes. Heerlijke ratte d Ardeche aardappeltjes erbij een een eigen geslacht haantje ( die had ik zondag al geslacht ), alles uit eigen tuin

In de kern van alle problemen schuilt een kans

Geplaatst:

andijviestamp van de uitlopende ratjes en wat roomboter en spekjes en kleine blokjes belegen kaas,

(toe maar RobO, toe maar....je hebt werkpaarden en luxe paarden zei ons mams altijd...)

Geplaatst:

pannenkoek met spek kaas en appelmoes

(tsja, RobO houdt niet zo van pannenkoek...maar echtgenote is er gek op...wat doe je dan... )

Geplaatst:

Door mn noedelsoepje: Snijbiet, Kailan, pepertje, rode ui, tomaten, Tomatillo, micro-worteltjes (mega veel smaak voor zo'n klein worteldinkje...)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...