balkontuinder Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Gisteren het eerst stamppotje winterpostelein gegeten.Zojuist een van de laatste tomaatjes geplukt. Hangen er nu nog drie op kleur te komen.En verder vandaag weer een hand bonen geplukt, voor door de groentenhussel vanavond.
speets Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Gerookte vleestomaat op zelfgebakken brood. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Straks gaan we een vriend verassen die wat slecht ter been is. Ik neem Zelhemse hamburgers mee ( gehakt aangemaakt met ei, paneermeel,knoflook, paprika en komijn zout en peep), blaadjes St. Antoinesla, gebakken uien en mayo en currysaus..wat zou ik er nog meer op/bij kunnen doen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Beetje late reactie... maar een plak kaas mee smelten, en/of uitgebakken bacon Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Kan nog net ik ga zo weg. Kaas, ja goed idee, doe ik We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 De hamburger warenheerlijk! Ik had ze simpel bereid met wat komijnzaad paprika en knoflook. Z en p natuurlijk. Echt topburgers. Vanavond op zout geroosterde bietjes, gekookte charlottes, de laatste courgettes met olifantenknoflook ( verdorie wat zijn die tenen groot, ik moest 3 x knijpen met de knoflookpers ) en zelfgemaakte lekkerbekjes..daar zit niks in uit eigen tuin..of de eitjes moeten meegerekend worden..er zit een ei door het beslag. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 De lekkerbekjes kwamen niet uit je beek? Wij aten risotto met tomaat en courgette, en een soepje van pompoen met kerrie. En een schuim(nee, geen 'pje' er achter) omdat ik deze week pompoentaart had gemaakt waarin meer dooiers dan eiwitten moesten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Zoutloze aardappels en wortels, en (in eendenvet gebakken en) gerookte hamburgers. Die rooksmaak maakte dat zoutloze van de aardappels meer dan goed "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RobO Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 fluffy omeletje met kaas en tomaat (dzz:klop twee eitjes met een heel klein slokje melk schuimigmaak een pannetje van 16cm middellijn met bolopstaande kant heet en voorzie het van een klein klontje botergiet het eimengsel erin en zet je vuur laagduw met een vlakke spatel telkens wat eimengsel naar één kant van de pan tegen de bolle kant aan tot halverwege de bovenkanttotdat je een dik laagje licht gestold eimengsel hebt met één hoge randleg piepdunne schijfjes tomaat en kaas op de helft met de bolle kantP&Z als gewenstzet het vuur kort halfhoog zodat je een lichtbruine korst krijgt maar de bovenkant nog net niet helemaal gestold issla de ommelet dubbel naar de hoge kant met je spatel, zet je vuur laag en laat even nagaren tot binnenkant fluffy en buitenkant lichtbruin is)
Jorieke123 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Tomatensoepje met room, gebakken aardappeltjes, warme appelmoes met wat kweepeer Gisteren: stamppot radijsblad, met uitgebakken spekkies. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Old Rose Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Heerlijke hete bliksem...eigen aardappels, eigen appels..en spek van Jorieke ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
mijnspeeltuin Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Salade met mooie blaadjes van aardbeisla, met gepofte minibietjes en kleine tomaatjes met schattige kleine 1e eitjes van de zijdehoentjes. Heerlijke ratte d Ardeche aardappeltjes erbij een een eigen geslacht haantje ( die had ik zondag al geslacht ), alles uit eigen tuin In de kern van alle problemen schuilt een kans
MartinH Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Roerbakschotel met eigen aardappels, courgette en rode bietjes, erg lekker mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
RobO Geplaatst: 14 oktober 2015 Geplaatst: 14 oktober 2015 andijviestamp van de uitlopende ratjes en wat roomboter en spekjes en kleine blokjes belegen kaas, (toe maar RobO, toe maar....je hebt werkpaarden en luxe paarden zei ons mams altijd...)
RobO Geplaatst: 15 oktober 2015 Geplaatst: 15 oktober 2015 bietjes met kweepeer, aardappeltje, balgehakt2,koolrabisalade
Anna3 Geplaatst: 15 oktober 2015 Geplaatst: 15 oktober 2015 Home made brood met home made falafel, sla, feta, de laatste komkommer en het laatste tomaatje
RobO Geplaatst: 16 oktober 2015 Geplaatst: 16 oktober 2015 pannenkoek met spek kaas en appelmoes (tsja, RobO houdt niet zo van pannenkoek...maar echtgenote is er gek op...wat doe je dan... )
mw vogel Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 boterhammetje met vers gemaakte aardbeien-chocoladejam... mjammie
prettig gestoord Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Paprika roerbak..oh zat ook nog kip in en knoflook Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Erny Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Door mn noedelsoepje: Snijbiet, Kailan, pepertje, rode ui, tomaten, Tomatillo, micro-worteltjes (mega veel smaak voor zo'n klein worteldinkje...)
julia Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Patat met eigen gemaakte appelmoes (Santana's).
MartinH Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Rode kool mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 broccoli met aardappelsAls toetje yoghurt met perzik jam gemaakt van de perziken van Aalterse Willy
Aanbevolen berichten