angela († maart 2025) Geplaatst: 1 mei 2016 Geplaatst: 1 mei 2016 Bloemkool uit eigen tuin met Zelhems varken
Jorieke123 Geplaatst: 1 mei 2016 Geplaatst: 1 mei 2016 Een heel varken? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 1 mei 2016 Geplaatst: 1 mei 2016 Net een verrassend lekker hapje gegeten, van 4 BBQ worstjes die ik even heb aangebakken in (boter in) een vrij kleine koekenpan. Daarna het vuur lager, en een beste lading met maïskorrels (uit de vriezer, waren al gekookt voordat ze werden ingevroren) kleine roosjes nine star broccoli, wat ringen van een olifantenlookprei, en een boel topjes tijm en wat salie. Verder geen peper, zout, of andere zaken. Deksel er op, en echt even lekker laten pruttelen en stomen. Op laag vuur. Richting het eind nog een scheut tomatenpassata er bij, omdat er niet meer veel vocht in de pan zat, en ook voor wat smaak nog. En daarna lekker gegeten met een hapje brood bij elke hap groente/worst. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 mei 2016 Geplaatst: 2 mei 2016 Een heel varken? Nee is iets te veel van het goeie, het was een varkenshaasje.Afgelopen vrijdag trouwens al ribbetjes gegeten (die goeie)
prettig gestoord Geplaatst: 2 mei 2016 Geplaatst: 2 mei 2016 Broodje met sla, bieslook en ei , als toetje rabarber Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Jorieke123 Geplaatst: 2 mei 2016 Geplaatst: 2 mei 2016 Joep is jarig, en op verjaardagen gingen we nog wel eens uit eten. Maar sinds we buiten de deur geen vlees eten, en je hier in de buurt dan wel heel weinig keus hebt op de menukaart, is er weinig aan om ergens te gaan eten....Dus staat er nu een heerlijke lasagne met gehakt in de oven Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Raquette Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Oeh dat klinkt allemaal weer heerlijk:). Ik moet het nog maken, maarrr...ik ga een uitje, selderij en venkel héél zacht laten stoven en ondertussen aardappels koken. Geheel stampen met wat boter, ricotta en citroen, en dan mijn allereerste oogst erbij: groen mosterdblad en raapsteel! Update: om te huilen zo lekker. Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
AnnekeW Geplaatst: 5 mei 2016 Geplaatst: 5 mei 2016 Stamppotje van zoete aardappel met kokosmelk, radijsjes, kleingesneden radijsblad en mosterdblad en wat pittige gehaktballetjes er bij. Hmmmmm.
speets Geplaatst: 5 mei 2016 Geplaatst: 5 mei 2016 Nog maar een keer, ze zijn nog niet op: wortel. Met aardappel en vv-braadworst. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2016 Geplaatst: 5 mei 2016 Hier ook een vv-braadworst Met een boel maïs, nine star broccoli, wel 3 asperges, en een olifantenlookprei. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 6 mei 2016 Geplaatst: 6 mei 2016 Vanavond staat er eindelijk weer een salade op het menu. Met alles uit eigen tuin dan hè? Spinazie, vele kleuren sla (hele kleine blaadjes nog...), rucola, tuinkers, blaas silene, Turkse raket, en wat kruiden zoals (kruid)venkel en tijm. En er gaan gebakken spekjes en kaas overheen Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Indy Geplaatst: 6 mei 2016 Geplaatst: 6 mei 2016 Quiche met eeuwige moes,spekjes,ei,en een restje aardappel.Peper,zout,en rozemarijn er bij,en geraspte kaas er over.
Jorieke123 Geplaatst: 7 mei 2016 Geplaatst: 7 mei 2016 Er gaan zometeen wat speklappen, Gelderse schijven, en maïskolven (van vorig jaar... ) op de BBQ! Lekker lekker. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 raapsteelstampje van het landjewortelseldergembersalade, je weet wel....
Jorieke123 Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Radijsbladstamppot met spekjes. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
prettig gestoord Geplaatst: 10 mei 2016 Geplaatst: 10 mei 2016 Vietnamese springrolls, met sla, knoflook, lenteui peulen en ei uet uiteraard met nog meer lekkers erin maar toch Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Pasta met spinazie en spekjes en roomkaas. Deze keer wel echte spinazie, en geen Brave Hendrik zoals de vorige keer. Toch wel lekkerder hoor, echte spinazie... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Toto Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Een beetje te enthousiast mijn eerste oogst van het jaar opgegeten. Ik herinner me nu pas dat dit topic bestaat, dus geen foto, maar mijn eerste sla is er toch aan (met een blikje tonijn, 2 eitjes en patatjes ). Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
julia Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Gemengde sla (pluk, raapsteeltjes en jong bietenblad) met kip en gebakken aardappeltjes.
Indy Geplaatst: 12 mei 2016 Geplaatst: 12 mei 2016 Bonenschotel met blad van de oerprei, een paar tenen olifantenlook, laatste paprika uit de vriezer, en ui.
julia Geplaatst: 12 mei 2016 Geplaatst: 12 mei 2016 Hier is vanavond een hele oerprei door de pasta gegaan en wat stengels van de Egyptische ui.
Jorieke123 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 quiche met groene asperge. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Indy Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Achtertuinsalade met mozarella. Van oud (zelfgebakken)brood ,knoflookbroodjes gemaakt, Dat doe ik zo: olijfolie met peper,zout,verse knoflook,en kruiden:rozemarijn,oregano,tijm, mengen, en dan de broodjes ermee insmeren. Dan gaan ze nog even op de grillplaat. Eendeborsfilet,en duivenborstjes op de grillplaat.
Aanbevolen berichten