Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3


Jorg

Aanbevolen berichten

Net een verrassend lekker hapje gegeten, van 4 BBQ worstjes die ik even heb aangebakken in (boter in) een vrij kleine koekenpan. Daarna het vuur lager, en een beste lading met maïskorrels (uit de vriezer, waren al gekookt voordat ze werden ingevroren) kleine roosjes nine star broccoli, wat ringen van een olifantenlookprei, en een boel topjes tijm en wat salie. Verder geen peper, zout, of andere zaken.

Deksel er op, en echt even lekker laten pruttelen en stomen. Op laag vuur.

 

Richting het eind nog een scheut tomatenpassata er bij, omdat er niet meer veel vocht in de pan zat, en ook voor wat smaak nog. En daarna lekker gegeten met een hapje brood bij elke hap groente/worst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joep is jarig, en op verjaardagen gingen we nog wel eens uit eten. Maar sinds we buiten de deur geen vlees eten, en je hier in de buurt dan wel heel weinig keus hebt op de menukaart, is er weinig aan om ergens te gaan eten....

Dus staat er nu een heerlijke lasagne met gehakt in de oven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh dat klinkt allemaal weer heerlijk:).

 

Ik moet het nog maken, maarrr...ik ga een uitje, selderij en venkel héél zacht laten stoven en ondertussen aardappels koken. Geheel stampen met wat boter, ricotta en citroen, en dan mijn allereerste oogst erbij: groen mosterdblad en raapsteel!

 

20160503145601HDR73791462295380.jpg

 

Update: om te huilen zo lekker.

 

20160503202327HDR44351462300249.jpg

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje te enthousiast mijn eerste oogst van het jaar opgegeten. Ik herinner me nu pas dat dit topic bestaat, dus geen foto, maar mijn eerste sla is er toch aan (met een blikje tonijn, 2 eitjes en patatjes ).

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...