Ga naar inhoud

Foto's niet rechtop , scheef , gedraaid , rotate , draaien , op de kop geplaatst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeie Marielle

En helemaal niet overbodig, want de dwarsplaatsers zijn vooral de mensen die met hun mobiel foto's maken en uploaden.

Met iets meer moeite kun je ze dus ook met je mobiel rechtzetten

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

ik snap trouwens niet waarom mensen het opeens zo moeilijk vinden om recht te fotograferen of een foto achteraf te roteren?

bij win7 en eerder moest dat ook gewoon handmatig, toen was dit nooit een probleem. het enige wat nu is veranderd is dat windows en veel telefoons de foto automatisch recht tonen. echter is de foto scheef gemaakt en ook scheef opgeslagen. dus bij het uploaden staat de foto ook scheef.

het is geen bug van het uploaden, het een handigheidje van o.a. windows om de foto recht te tonen ookal is deze scheef gemaakt.

Geplaatst:

Volgens mij komt dat door de opmars van de smartphone. Veel mensen zetten hun foto's helemaal niet meer op de PC.

Ze zetten ze rechtstreeks vanaf hun mobiel op het forum. Denk ik.

Maar hopelijk neemt men nu de moeite om dat appje van Mariëlle te downloaden, dan is het probleem uit de wereld.

Want ik neem niet meer de moeite om mijn nek te knikken om die scheve foto's te bekijken. Dan maar niet

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

die app maakt het zeker makkelijker via de mobiel

zelf zet ik de moestuinfoto's alsnog op de pc omdat ik ze zelf ook graag bewaar. met de dropbox app zijn de foto's direct op de pc zichtbaar dus dat kost mij geen enkele moeite.

maar het ging me meer om de handeling die moet gebeuren voordat je een foto post. wanneer iemand bij het fotograferen de camera kantelt dan moet zowel bij mobiel als bij de PC de foto recht worden gezet. dat is altijd al zo geweest maar is schijnbaar de laatste tijd opeens een probleem waardoor er steeds meer scheve foto's op het forum staan.

ik las elders nog een post dat een scheve foto een bug zou zijn van het forum. het forum doet niets fout, deze toont de foto exact zoals in de data staat weergegeven.

• 1 year later...
Geplaatst:

Ik zet de foto op het forum vanaf mijn samsung telefoon.

Komt de foto gedraaid bij het bericht dan gebruik je bij de volledige bewerking de groene knop: img-rotate =

Dat geeft : [img-rotate=][/img-rotate].

De foto zelf laad je tussen de haakjes : [img-rotate=]laadt hier de foto[/img-rotate]

Achter het = teken vul je het aantal graden in dat je de foto wilt roteren, meestal is dat 90 graden.

Je krijgt dan: [img-rotate=90] hier komt je foto[/img-rotate]

Hou in de opmaak genoeg ruimte( lege regels) voor de foto zodat de tekst niet onder de foto valt.

Het is mij ook gelukt, gewoon proberen!

• 3 weeks later...
Geplaatst:

B55131CD-EDF3-422E-A450-C67AAFF9FEA466511519330792.png

Als ik op mijn iPad foto upload en hij draait dan ga ik naar foto bestand en kies de foto die ik wil uploaden en kies wijzig rechts bovenaan

CF12F6F6-ADDB-4217-BE41-845C6890AD9182981519330791.png

Dan met dat roteerblokje hem iets anders zet dan op gereed klikken, dan staat hij goed opgeslagen.

• 6 years later...
Geplaatst:

@Jorg
Ik heb ineens problemen met het recht plaatsen van de foto's en ik vermoed dat het te maken heeft met de hoogte van de foto. Bij de 9:16 foto's maakt het niet uit hoe ik ze op de computer draai, het moestuinforum blijft ze liggend weergeven. 

rechtop:

2024-07-2816_55.48klein.jpg.3e6a6aec3798f912a7e888afc3400333.jpg

90 graden:

2024-07-2816_55.48klein90.jpg.8dbcff2cdc72e53f104d09ce67ec1c18.jpg

180 graden

2024-07-2816_55.48klein180.jpg.19de8e1c13de94d1cc67cdc27d27e90f.jpg

270 graden:

2024-07-2816_55.48klein270.jpg.4db3b410ebec22e6f0271d438e035c29.jpg

Bijgesneden 3:4 staat de foto wel netjes rechtop. 
2024-07-2816_55.48kleinbijgesneden3-4.jpg.8a57a64d2463b38bb0ada6f3f593487c.jpg

Is dat een instelling van het forum die kan worden aangepast of is de foto bijsnijden de enige oplossing? 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...