Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbei pineberry zaden


Mimo

Aanbevolen berichten

Ik heb even rondgekeken maar kom geen website tegen die zaden van de aardbei pineberry verkoopt. Zoek ik niet goed genoeg of is deze soort alleen in plantvorm te verkrijgen?

 

Ook vroeg ik me af waar jullie altijd heen gaan voor goede aardbei zaden? Of is de kwaliteit overal goed/hetzelfde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto staan witte bosaardbeien, ik zie geen rode spikkels.

 

Ik heb vorig jaar de yellow cream witte bosaardbei gezaaid, zelfde jaar al een paar bloemetjes.

 

Je kunt natuurlijk ook een paar pineberry planten kopen en proberen uit te zaaien als ze vruchten hebben, alhoewel ik begrepen heb dat ze niet zelfbevruchtend zijn.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja rode zaadjes, was dat detail weer vergeten... maar pineberry is inderdaad niet zelf bestuivend. Wilde naast de pineberry ook de ostara gaan kweken.

 

Hier in de buurt hebben ze in maart/april ook weer aardbei plantjes maar ze weten nog niet welke soort ze dan gaan verkopen. Dus dat moet ik dan afwachten terwijl ik nu eventueel al wel zelf zou kunnen zaaien, wat me juist ook wel heel leuk leek. Alleen jammer dat je die zaden niet zomaar overal kunt kopen

 

Maargoed, misschien dan maar geduld hebben want wil het wel alleen bestellen bij betrouwbare site natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt informeren bij http://www.neutkens-planten.nl/ of ze die kunnen leveren in het seizoen. Dat is in Knegsel en dus voor jou vlakbij!

 

Ik heb goede ervaring met deze winkel als webwinkel (http://www.tuinplantenwinkel.nl/.

 

Zelf aardbeien zaaien is ook best leuk (heb ik al 3 keer gedaan en 3 keer goed gelukt!)

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt informeren bij http://www.neutkens-planten.nl/ of ze die kunnen leveren in het seizoen. Dat is in Knegsel en dus voor jou vlakbij!

 

Ik heb goede ervaring met deze winkel als webwinkel (http://www.tuinplantenwinkel.nl/.

 

Zelf aardbeien zaaien is ook best leuk (heb ik al 3 keer gedaan en 3 keer goed gelukt!)

 

 

Dat is ook de plek die ik bedoelde, had het al gevragen maar ze wisten nog niet wat ze dan zouden hebben. Dus wacht even totdat ze inderdaad in seizoen zijn dan vraag ik het nog een keer. Maar indrdaad erg fijne zaak! Ben er ook erg tevreden over tot noch toe

 

Maar dan worden het dus plantjes ipv zaadjes is dan voor dit jaar toch stuk makkelijker misschien dat ze pineberry voor me kunnen bestellen. Dat doen ze gelukkig ooit ook als ze het niet hebben maar het wel voor je kunnen regelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom is er dus geen zaad van beschikbaar . Je zal stekjes moeten kopen, er zit niets anders op. Trouwens veel handiger dan zaaien, want het duurt een eeuw voor dat een volwassen plant is en nog veel langer tot je dan je eerste aardbei kunt oogsten.

Ik ken Neutkens goed (woon er erg dichtbij) en ze hebben nooit pineberry in het assortiment helaas. Ik heb destijds mijn stekjes (5) gekocht bij: http://www.kweduivenvoorden.nl/ en heb nu erg veel planten in de tuin, want vermeerderen doen ze super!

Maar zet ze wel in de buurt dus van andere aardbeiplanten want anders gaan ze niet over tot vruchtvorming!

 

(btw, een kennis van me bestelde eens zaden die ze op internet vond van de pineberry en wat bleek? Het werden witte bosaardbeien. Ze zijn nu eenmaal niet zelfbestuivend en dan houdt het gewoon op.)

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

duurt langer maar tegelijkertijd stiekem ook wel leuk maar wat niet gaat, gaat niet. Maar zou ik eventueel stekje bij jou kunnen krijgen? Als je niet ver van neutkens woont zit je niet ver weg van mij. laat maar weten of je eventueel stekje voor me hebt en wat je ervoor zou willen hebben. Zoniet ga ik even de website checken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geert ,

 

ik kocht ze 2 jaar geleden ook daar ofwel bij hobbyzaden.nl , weet niet meer juist welke van de 2.

 

Ze zaten in van die Ziplock zakjes per 10 zaadjes , ik heb toen 5 zakjes gezaaid en er is ook nooit 1 enkel van bovengekomen.

Das de enige keer dat ik me toch eens liet verleiden tot zaaiaarbeien. nooit meer dus.

Het jaar erachter kocht ik 3 plantjes voor 8 euro , en denk dat er dit jaar er al 30 staan. vermeerderen razend snel en gezond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Pineberry is een vrouwelijke hybride (kruising), zeer gezond en zeer geschikt voor productie.

 

1 .Moet bestoven worden door een andere tweeslachtige of mannelijke aardbeiplant.

2. Zaden hiervan geven geen hybride soort, maar eerder een botanische variatie, zoals bosaardbei, met lage afwijkende opbrengst.

 

Deze Pineberry kan enkel besteld en vermeerdert worden door uitlopers, bestel dus plantgoed en geen zaden.

 

In 2017 verschijnen de volgende variaties van de Pineberry / Framberry in NL: Peacheberry en Abrikotberry

 

(verkrijgbaar bij Koeman flowerbulbs of Alpine-plants)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...