Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

[*]gescheurde en/of doorgeschoten koolrabi zijn niet toegestaan. Verhoute koolrabi of oogst met slakkenvraat of ander schade door ongedierte is wel toegestaan.

Er staat wel duidelijk dat gescheurd niet is toegestaan. Jammer van zo`n joekel

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Meer dan 2 kg dat is toch wel even schrikken. De scheur is nog 'vers' dat zie je zo, ik zou hem omgekeerd op de foto gezet hebben dan zag je het niet al is dat natuurlijk niet eerlijk dat weet ik ook wel hoor.

Geplaatst:

Mja, het wordt moeilijk om op het juiste moment te oogsten.

Eén felle regenbui en hij kan barsten.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

De kleinere exemplaren zijn al bijna allemaal verorberd en waren erg lekker. Deze 4 blijven staan t.b.v de wedstrijd en varieren in diameter van ongeveer 12 tot 15 cm . Ze zullen straks wel niet meer te (vr)eten zijn. Iemand nog konijnenvoer nodig ?

IMG542554291435954043.JPGIMG542725511435954050.JPGIMG542846161435954058.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Even voor de duidelijkheid, deze is niet voor de wedstrijd. Ik wil alleen weten of deze scheur diskwalificatie zou zijn.
Hallo Uppy,

Tja, het is eigenlijk een scheur in wording (tenminste als je het zwart omcirkelde bedoelt). Die zou ik nog net niet diskwalificeren (maar na nog een dag laten groeien waarschijnlijk wel). Hij komt dus op de lijst te staan als inzending (te vervangen voor groter formaat tzt).

IMG22003548143591828223411435957729.JPG

Ik heb al mooie foto's voorbij zien komen! Goed om te horen dat ook de smaak bevalt.

Geplaatst:

M'n grootste koolrabi die ik laat groeien voor de wedstrijd wordt aangevallen door mieren.

De bladeren worden aangevreten en er kruipen mieren via een spleetje in de koolrabi

Ik heb net met spruzit gespoten, ik hoop dat dat helpt.

Hij heeft een doorsnede van 17 cm.

Zauqxir.jpg?1

eo4FyKm.jpg?1

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Hij is zo mooi aan de ene kant..maar aan de andere kant is hij al aan t splijten. Doorsnede niet opgemeten..ik eet hem pas morgen of nog iets later..2015-07-06-1531121436282845.492015-07-06-1541911436282847.50

Wel lastig die foto`s op zijn kop..dan is het gewicht plotsklaps behoorlijk verminderd..van 725 naar 521

Geplaatst:

Toch ook al een behoorlijke koolrabi hé ik zag dat ze hier nu alle 5 goed aan het groeien zijn, eerst hadden er 2 (en dan vooral 1'tje) een duidelijke voorsprong? Nu beginnen ze allemaal wat gelijk op te gaan. Proberen om deze week nog is wat foto's te maken.

Geplaatst: (aangepast)

Ik moet trouwens melden dat de smaak erg goed was: rauw in blokjes. Ik kan mij van vroeger (door mijn oma en dus te lang) gekookte koolrabi herinneren waar kraak noch smaak aan zat.

aangepast door Gast

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Hahaa, wat een competitie, zeg! Mijn paarse joekel wordt ook elke dag groter en groter. Heb tot nu toe nog niet gemeten, maar ik denk dat hij zeker een kans heeft om te winnen. Hij is nu veel groter dan de witte dat we vorige week hebben opgegeten. Ook super als we voor 31. juli moeten meten en wegen, ik ga dat zeker halen. Morgen nog even checken voor scheuren, maar we hebben hier veel regen gehad, dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren. En natuurlijk nog even mijn tuin magie laten werken (geheimpje, geheimpje!) zodat hij in de volgende 2 weken NOG groter wordt. Succes iedereen en mag de beste winnen!

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Whaaa, ik was gisteren echt aangenaam verrast toen ik zag wat voor een joekel 1 van de 5 koolrabi's in de tuin geworden is. Als het niet weggeknipt wordt komt die binnenkort (eindelijk) op tv met tekst en uitleg over de forum wedstrijd

Geplaatst:

Mijn joekel..ik ben benieuwd of ik nog een grotere krijg..ik vraag het me af. Vanwege de droogte trekken grote legers mieren door de tuin..op zoek naar iets vochtigs..2015-07-12-1654801437057374.11

2015-07-16-0947161437035510.46

Geplaatst:

de slakken hebben de aanval op mijn koolrabi geopend. morgen dus maar oogsten.

wat voor lekkers hebben jullie ermee gemaakt? (ik moet manlief overtuigen dat dat paarse ding echt eetbaar is)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...