henkg Geplaatst: 30 januari 2015 Geplaatst: 30 januari 2015 @jasmin: Die ventielzakken zijn behoorlijk aan de prijs. Schijnen wel herbruikbaar te zijn. Bij sous vide gebruik komt de zak snel weer vrij voor hergebruik, bij wecken niet. Je hebt er dus veel nodig. Verder schijn je er een apart apparaatje voor nodig te hebben. @Taartrina:Ja, die AllVac zakken zou ik ook niet nemen. Dat zijn stofzuigerzakken Verschil AllPax en Vacuumgigant: misschien is de ene leverancier iets voorzichtiger bij het noemen van de specificaties dan de andere?Trouwens, de gladde kookzakken van Allpax, volgens hun: -40°C tot 121°CZakken met ruit (ruitstructuur is nodig om te kunnen vacumeren, is niet nodig om alleen te sealen) lijken me niet nodig: voor wecken moet er meestal kookvocht bij (denk ik), dat nat wordt bij vacumeren het apparaat ingezogen. En vacumeren van zachte spullen zonder aanhangend vocht gaat ook niet: de inhoud wordt platgedrukt (ooit eens een appeltaartpunt geprobeerd, zonder die eerst in te vriezen) Snelkookpan: Bij 100 graden en iets teveel kookblupjes zwollen mijn testzakjes al behoorlijk op (met mijn pan met glazen deksel kon ik dat goed zien). 120 graden lijkt me nog veel meer stoom binnen de zak te geven. Toch ben ik benieuwd naar je test … En ja: ook andere testers: ga je gang!(Ik schrijf over mijn eerste probeersels, met de zeer beperkte middelen die ik nu heb, zo objectief mogelijk. Ik draag informatie aan, roep vragen op. Nergens staat dat je het zo moet doen. Misschien doe ik het later “in het echie” anders, of misschien zelfs helemaal niet). Als ik naar de aanstaande MTFD ga, en dan al die gladde kookzakken heb, dan neem ik er een paar mee. Zo. En nu ga ik het kersverse proefschrift van mijn nichtje lezen. Engels, psychologie, onderwerp waar ik niks nul nada van weet. Misschien steek ik er nog wat van op, over testopzetten, resultaten, foutenanalyse ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Taartrina Geplaatst: 30 januari 2015 Auteur Geplaatst: 30 januari 2015 Ik heb bij een verkoper gevraagd om 5 setjes samples, als hij dit opstuurt naar me kan ik naar 4 personen een setje doorsturen om te testen. fingers crossed!-edit-Bijzonder snel antwoord gekregen, de zakjes komen deze kant op De webshop is http://www.vacuumgigant.nl nu hopen dat het lukt Ik zoek nog 1 persoon die zakjes zou willen testen en de bevindingen zou willen posten, vrijwilligers? Quote Als het gras altijd groener is bij de buren, wordt het tijd je eigen tuintje water te geven.
Taartrina Geplaatst: 31 januari 2015 Auteur Geplaatst: 31 januari 2015 (aangepast) De leverancier laat er geen gras over groeien, ik heb de zakjes vanmorgen binnen gekregen. De zakjes komen begin volgende week bij de testers aan. Voor het testen maak ik voor de duidelijkheid even een nieuw draadje aan: https://www.moestuinforum.nl/test-steriliseren-in-plastic-kookzakken-mogelijk-t16224.html Ik zoek nog steeds 1 tester . Mocht je geen vacumeermachine hebben, geen probleem. Ik heb mn plaatselijke slager heel lief aan gekeken en die gaat dat maandag voor me doen Mocht je zo'n lieve slager niet hebben, je kan de zakjes heel makkelijk dicht maken met een stijltang met keramische coating (zonder coating weet ik t niet, heb ik niet en dus niet geprobeerd, misschien gaat het ook wel met een strijkijzer met keukenpapier tegen het plakken?). Grtjsss 31 januari 2015 aangepast door Gast Quote Als het gras altijd groener is bij de buren, wordt het tijd je eigen tuintje water te geven.
jasmin Geplaatst: 31 januari 2015 Geplaatst: 31 januari 2015 Leuk Taartrina.Ik ben 1 van de testers. Als het goed uitpakt is het mooie reclame voor de leverancier, maar het kan ook verkeerd uitpakken. Ik ga alles eerlijk neerzetten, ben benieuwd. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
weknow Geplaatst: 31 januari 2015 Geplaatst: 31 januari 2015 Val nu pas in dit topic. ga jullie tests zeker volgen. Interessant!(En Taartrina...je zou toevallig mijn buurvrouw kunnen zijn Zeeuws Vlaanderen is in oppervlakte groot, maar heel dunbevolkt. ) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
speets Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 @Taartrina:Ja, die AllVac zakken zou ik ook niet nemen. Dat zijn stofzuigerzakken Heuh? Wat bedoel je daar nou mee Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
JudithD Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Is er al een testresultaat bekend? Ik ben zeer nieuwsgierig naar de uitkomst, het zou een hoop schelen als je op die manier kunt preserveren in plaats van wecken. Quote It ain't what you do, it's the way that you do it
speets Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Kijk even 1 bladzijde terug ... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
JudithD Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Ik heb het resultaat van de andere testers nergens gelezen? Of kijk ik er overheen? De vorige pagina (3) gaat bij mij van datum januari 2015 naar 1 nov 2015 op pagina 4. Ik zie het dus echt niet. Quote It ain't what you do, it's the way that you do it
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Dat is gek. Ik heb wel ergens gereageerd..ik ga even zoeken Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Hier staat het:test-steriliseren-in-plastic-kookzakken-mogelijk-t16224-30.html?hilit=vacuum%20koken%20zakken%20test Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 @Taartrina:Ja, die AllVac zakken zou ik ook niet nemen. Dat zijn stofzuigerzakken Heuh? Wat bedoel je daar nou mee AllVac: merk stofzuiger(zakken)AllPax: merk vacuumzakken Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
loes Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 (aangepast) Beetje verwarrend is het wel. De vacuumzakken van Allpax heten Allvac (ALLVAC® ) http://www.allpax.nl/vacumeermachine-f-110.html centrale stofzuigsysteem is van All-vac Technology. Die zijn zo te zien wat betere vriendjes met Google want als ik op allvac zoek vind ik vooral het stofzuigsysteem. 2 november 2015 aangepast door Gast Quote
speets Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 AllVac: merk stofzuiger(zakken)AllPax: merk vacuumzakkenO, merci... P.s.: op de vorige bladzijde staat die link naar het testdraadje. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
JudithD Geplaatst: 5 november 2015 Geplaatst: 5 november 2015 Omdat ik net zo'n apparaat had gekocht heb ik de leverancier gevraagd of het mogelijk was om na het vacumeren te koken zoals in de test. Of je dus produkten na vacumeren en 'wecken' in de zakken, op kamertemperatuur kon bewaren. Niet echt dus, getuige zijn antwoord, helaas in het Duits:-------------------Trotz Vakuumierung sollten Sie alle Produkte kühlen, eine Lagerung bei Zimmertemperatur verlängert die Haltbarkeit von Obst & Gemüse nicht wirklich. Obst mit Schale, Lauch, Knoblauch, rohe Karotten, Kartoffeln und diverse Hülsenfrüchte, außerdem Kaffee gehören zu der Art von Lebensmitteln, die im rohen Zustand nach dem Vakuumieren noch Gase absondern und damit den Beutel/Behälter wieder aufblähen können. Ursache sind Gärprozesse, welche durch den hohen Zucker-/Stärkegehalt ausgelöst werden. Unterbinden kann man dies auch durch einfrieren oder blanchieren. Bei den „Benutzertipps“ weisen wir explizit auch darauf hin: http://www.la-va.com/vakuumieren-tipps-vom-profi.htm Unsere strukturierten Lava R-Vac/RS-Vac und Lava E-Vac/ES-Vac Folien sind 100 % frei von gefährlichen Weichmachern, chlorfrei und damit besonders empfehlenswert für Lebensmittel – gerade auch bei längerer Lagerdauer sowie Lagerung in der Tiefkühlung. Unsere Vakuumfolien werden exklusiv für Lava in der Schweiz produziert. Lava setzt auf Qualität zu einem entsprechenden Preis und eben nicht wie das sehr viele Mitbewerber machen, nur des Preises wegen aus dem entfernteren Ausland billig zu importieren. Sie können unsere Folien bis +95 Grad verwenden (ideal also für das Sous-Vide Garen) oder auch problemlos bis zu 15 Minuten bei 100 Grad kochen.------------------Mooi vind ik dan wel dat je produkten dus probleemloos 15 minuten bij 100 Graden kunt koken na vacumeren. Quote It ain't what you do, it's the way that you do it
appelvrouw Geplaatst: 5 november 2015 Geplaatst: 5 november 2015 Pff lastig dat Duits.Maar goed wel 15 minuten koken van het vacumeren..en dan? Invriezen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Taartrina Geplaatst: 7 november 2015 Auteur Geplaatst: 7 november 2015 Klopt, ik heb dit systeem en deze zakken ook en inderdaad, 15 minuten zacht koken lukt, maar langer dan gaan ze meestal kapot. Maar in 15 minuten zijn in de gemiddelde groente nog bacteriën aanwezig. Het is langer houdbaar, misschien 2 weken, en moet in de koelkast.(of diepvries, but why bother?) Maar na 15 minuten zijn je groenten wel aardig gaar.Was dat je vraag of begrijp ik je verkeerd? Grtjs Marina Quote Als het gras altijd groener is bij de buren, wordt het tijd je eigen tuintje water te geven.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.